اپل در برنامه های خود از ChatGPT استفاده خواهد کرد

1401/12/28

اپل در برنامه های خود از ChatGPT استفاده خواهد کرد


نفوذ هوش مصنوعی به فروشگاه نرم افزاری اپل راه یافته است. BlueMail، برنامه‌ای که از هوش مصنوعی برای نوشتن ایمیل و پوشش تقویم‌های افراد بکار می گیرد، قرار بود آپدیت خدمات خود را منتشر کند که از موتور محبوب ChatGPT اوپن ای آی بکار گرفته می شود. کمپانی اپل، با استناد به ChatGPT برای ارسال تقریبا هر مدل متنی که قابل تصور باشد، به‌روزرسانی‌های BlueMail را به جهت نگرانی از اینکه قادر هست متنی توهین‌آمیز یا نامناسب برای خردسالان تولید کند، بسته کرد.


کمپانی اپل BlueMail را به طور کامل از فروشگاه نرم افزاری اپل حذف نکرده است. این محدودیت توسعه دهنده برنامه را از انتشار به روز رسانی بدون فیلترهای محدودیت محتوا جلوگیری می کند. فعلا، توسعه‌دهنده BlueMail به این اقدام اعتراض کرده و می‌گوید شرکت اپل تلاش‌های نوآورانه خود را محدود می‌کند.


این اقدام شرکت اپل موقعی انجام می شود که صنایع و موسسات با تحولات سریعی که هوش ماشینی مولد در ابزارهای تولید محتوا تشکیل می دهد، دست و پنجه نرم می کنند. بعضی از مدارس ChatGPT را ممنوع می کنند، بعضی دیگر با کنجکاوی با آن درگیر می باشند. کسب‌وکارها، از مجلات علمی تخیلی گرفته تا شرکت‌های حقوقی، خود را برای هرج‌ومرجی که هوش ماشینی فراهم می‌کند آماده می کنند. بحث درباره نحوه استفاده از هوش ماشینی شاید با توجه به شرکت‌های بزرگ تکنولوژی و ناشران و تصمیم‌گیری درباره اینکه کجا این تکنولوژی را محدود کنند و چه کسی مجاز به استفاده از آن است، بحث‌برانگیزتر خواهد شد.


به روز رسانی Bingy ویندوز11


درباره هوش ماشینی مولد، مایکروسافت خصوصیات جدید جستجوی Bing تجهیز شده به هوش ماشینی خود را به بروزترین بروزرسانی برای سیستم عامل ویندوز 11 خود افزوده است.


بینگ ماه پیشین بیان کرد که ChatGPT را در خدمات جستجوی درونی خود گنجانده است و جنگ جستجوی نه چندان سردی را با گوگل شروع کرده است. در حال حاضر، مایکروسافت BingAI را مستقیما به نوار وظیفه روی دسک‌تاپ ویندوز متصل می‌کند. این یک مکان نسبتا واضح برای چسباندن آن است، به ویژه از آنجایی که مایکروسافت می گوید نوار کندوکاو به کمک بیش از نیم میلیارد نفر در هر ماه مورد بهره وری قرار می گیرد.

....
از دیگر به‌روزرسانی‌های ویندوز 11 می‌توان به قابلیت‌های دسترسی و قدرت بیشتر و قابلیت‌های پیوند بهتر تلفن با دستگاه‌های سیستم عامل اندروید و آیفون اشاره کرد. همچنین، کاشی‌های بدنام ویندوز 8 به صورت ویجت‌های پیشرفته در منوی راه‌اندازی، به نوعی متوالی می باشند.


در حال حاضر توانایی آن را دارید که بروزرسانی ویندوز 11 را به شکل دستی بارگیری کنید یا منتظر بمانید تا در ماه‌های آینده به‌طور خودکار نصب شود.

ساعت هوشمند Pixel دارای تشخیص افتادن است


شرکت گوگل خیلی دیر وارد بازی ساعت هوشمند شده است. Pixel واچ که در اکتبر 2022 برای رقابت به بازار راه یافت، چندین سال از ساعت های هوشمند اپل، شرکت سامسونگ و گارمین که بر بازار تسلط داشتند عقب افتاده بود. آخرین مورد، قابلیت تشخیص افتادن است، با نام مستعار" من زمین خوردم و نمی توانم بلند شوم ". اگر دستگاه تشخیص دهد که کاربر در حال چرخش است، زنگ اخطار به صدا در می‌آید و صفحه‌ای ظاهر می‌شود که شما را قادر می سازد اخطاری را نشان دهید. اگر یک دقیقه روی چیزی ضربه نزنید، پیکسل واچ توانایی آن را دارد به‌طور خودکار با 911 تماس بگیرد و از سوی شما برای نجات اقدام کند.


این نمونه تکنولوژی برای داشتن یک ابزار پوشیدنی مفید است، اما مستعد اخبار کاذب است. پس از اینکه کمپانی اپل در سال قبلی اپل واچ خود را جهت تعیین تصادف و همچنین سقوط آپدیت کرد، گزارش‌هایی از پرسنل اورژانس برای یاری رساندن به کاربرانی که در زمان اسکی سقوط کرده‌اند یا سوار ترن هوایی شده‌اند به اشتباه فراخوانده شده‌اند. ساعت Pixel سقوط را تشخیص نمی‌دهد، فقط سقوط می‌کند، و شرکت گوگل می‌گوید که باید بتواند تفاوت بین سقوطی که هنگام ورزش کردن تجربه می‌کنید و سقوط واقعی و ناتوان‌کننده را تشخیص دهد. این کمپانی می‌گوید که سنسورهای Pixel واچ قادر هستند« پاسخ‌ها و واکنش‌های غریزی» بدن شما را اسکن کنند تا بفهمند که آیا واقعا به خود صدمه رسانده‌اید یا زمین خورده‌اید.

 

نویسنده: وبسایت گیمرز



نظرات کاربران


هنوز نظری وارد نشده است.