ایلان ماسک برای تایید توییت‌هایش به وکیل نیاز دارد

1401/12/6

ایلان ماسک برای تایید توییت‌هایش به وکیل نیاز دارد


انجمن بورس و اوراق بهادار کشور آمریکا (SEC) می گوید، ایلان ماسک، رئیس تسلا، در حال حاضر باید پیش از توئیت اطلاعات متعلق به تسلا، تاییدیه گذشته را از وکلا دریافت کند.


SEC در هفته جاری در نامه ای به دادگاه ازسرگیری کشور آمریکا برای ناحیه دوم در نیویورک، موضع تازه خود را نوشت و استدلال کرد که توافقنامه فیصله پیشین بین آژانس و ماسک کاملا قانونی و معتبر است.


در سال 2018، ماسک در توییتی گفت که برای ویژه کردن تسلا 420 دلار به جای هر سهم،" تامین مالی شده است" و حمایت سرمایه‌گذاران از این معامله مورد تایید قرار گرفته است. قیمت سهام تسلا در هفته‌های بعد از آن نوسان داشت، که سبب شد پژوهش های SEC درباره اینکه آیا ماسک مرتکب تقلب در اوراق بهادار شده است یا خیر.


ماسک و تسلا بدون اعتراف به اشتباه به توافق رسیدند. هر یک از آنها 20 میلیون دلار غرامت پرداخت کردند، ماسک از سمت مدیریت تسلا کنار رفت و او موافقت کرد که بیشتر نظرات متعلق به تسلا را پیش از توییت کردن به همراه یک وکیل اجرا کند تا مبادا چیزی بگوید که بر قیمت سهام تاثیر بگذارد.

در سپتامبر 2022، وکلای ماسک برای خلاصی مدیران اجرایی از شر یک هزینه تحمیلی به کمک دولت، حرف های قانونی آقای ماسک را مهار می کند و می ترساند به دادگاه تجدید نظر به اشتراک گذاشتند. یک قاضی فدرال، مطالبه ماسک برای متوقف کردن به همان مقررات سروسامان کارگروه SEC را تکذیب کرد.


در ابتدای هفته جاری، وکلای ماسک استدلال کردند که حکم اخیر هیئت منصفه در یک محاکمه جداگانه باید در دادگاه تجدید نظر در نظر گرفته شود. در ابتدای فوریه معلوم شد که ماسک در یک دعوی حقوقی که در آن سهامدارانی که پس از توئیت"تامین مالی" ماسک پول خود را از دست داده بودند، مسئولیتی در قبال کلاهبرداری از اوراق بهادار نخواهند داشت، از مدیران اجرایی برای دریافت خسارت دادخواست کردند.


وکلا قادر هستند در صورت یافتن مرجع قانونی جدیدی که مستقیما با موضوع مطرح شده در تجدید نظر مرتبط است و می تواند بر بازدهی پرونده تاثیر بگذارد، پس از تشکیل پرونده و پیش از تصمیم گیری دادگاه، اختیارات تکمیلی را به دادگاه تجدید محاکمه ارائه دهند.


کارگروه بورس و اوراق بهادار استدلال اسپیرو را مردود کرد و عنوان کرد که رای هیئت منصفه در یک اقدام ویژه تقلب در اوراق بهادار به عنوان یک مرجع" مرتبط و تاثیر گذار" دارای شرایط مطلوب نیست. آژانس همچنین استدلال کرد که ماسک" وقتی داوطلبانه (دو بار) با یک حکم رضایت موافقت کرد، از فرصت خود برای تست ادعاهای شورای در دادگاه چشم پوشی کرد."


آژانس استدلال می‌کند که این حکم به منافع عمومی درگیر در پایان مذاکره نمی‌پردازد و ماسک را از توئیت دقیق در مورد تسلا یا سایر موضوعات منع نمی‌کند. 

 

نویسنده: وبسایت گیمرز



نظرات کاربران


هنوز نظری وارد نشده است.