با گوگل گلس(عینک گوگل) خداحافظی کنید

1401/12/26

با گوگل گلس(عینک گوگل) خداحافظی کنید


شرکت گوگل می‌گوید که به واقعیت مجازی متعهد است و توضیح می دهد:« سال‌ها است که AR را در خیلی از محصولات گوگل بوجود آورده‌ایم و به دنبال راه‌هایی برای ارائه تجربیات جدید و خلاقانه AR هستیم و به دمبال بروزرسانی محصولات خود خواهیم بود.»

من آنها را با نام صدا نمی زنم، اما می گویم که با دیدن یک غول تکنولوژی که کامیون را به پشت برگرداند تا دوباره از روی یک ماژول تکنولوژی محبوب عبور کند، همدلی می کنم. آیا امکان دارد دوبار از زمان خود جلوتر باشید؟


این چیزی است که ما به طور قطع می دانیم: جهان فعلا برای Glass گوگل فراهم نبود، حتی پس از تغییر محصول و تغییر تمرکز تکنولوژی آن. شرکت گوگل برنامه‌های خود را برای متوقف کردن پشتیبانی از تکنولوژی واقعیت مجازی نادرست خود مورد تایید قرار داد و نوشت:
با تشکر از شما برای بیش از یک دهه نوآوری و مشارکت. از 15 مارس 2023، دیگر Glass Enterprise Edition را نمی فروشیم. ما تا 15 سپتامبر 2023 به پشتیبانی از Glass Enterprise Edition ادامه خواهیم داد.


البته نه یک دهه کاملا منقطع. گلس ماه پیشین دهمین سالگرد تاسیس خود را جشن گرفت. ورژن توسعه‌دهنده اصلی صفحه تصویر سرپوش در فوریه 2013 راه‌اندازی شد، برنامه Glass Explorers را دو ماه بعد شروع کرد و در نهایت در می 2014 همه چیز را برای روی عموم نمایان کرد. کمتر از یک سال بعد، خاطرنشان کرد که تونی فادل، طراح قبلی شرکت اپل و یکی از بنیانگذاران Nest در حال کار بر روی یک تکنولوژی است.


گوگل Glass در سال 2015 برای مدتی ناپدید شد و از کاوشگرها برای بازی کردن تشکر کرد. شایعات درباره مرگ آن ظاهرا اندکی اغراق آمیز است، یا دست کم زود بود.

هولولنز یک سال بعد از مایکروسافت با کسب و کار به عنوان انتهای نامه اصلی در بازار عرضه شد. و این روزها، اشخاصی مثل متا، اچ‌تی‌سی و مجیک لیپ، این مقوله را تحت عنوان لطفی نجات‌بخش در مسیر جریان‌سازی AR واقعیت مجازی MR می‌بینند.


منطقی است. شما با فروش این محصولات به کسب و فعالیت ها به شکل عمده درآمد زیادی کسب خواهید کرد. و بخش‌های تکنولوژی اطلاعات اغلب مایلند بیشتر از مصرف‌کننده معمولی شما برای محصولات شما خرج کنند. ورژن دوم سازمانی در سال 2019 کمی با ارتقاء بوجود آمد.


زمان بندی و به ظاهر نهایی بودن این اعلام قابل توجه است. خیلی از صنعت گران منتظرند تماشا کنند اپل در اواخر امسال با هدست واقعیت مجازی خود چه چیزی را ارائه می کند. البته شایعه شده است که شرکت گوگل در حال کار بر روی یک محصول جدید AR با نام Project Iris است. طبق گزارشی از سال قبل:
نمونه‌های اولیه‌ای که در تاسیساتی در منطقه خلیج سانفرانسیسکو تولید می‌شوند، همانند یک جفت عینک اسکی می باشند و نیازی به اتصال به منبع برق خارجی ندارند.


این محصول حتما رقیب مستقیم تری برای محصولات جاری XR از جمله کمپانی اپل می باشد. گوگل همچنین با محصولات واقعیت افزوده، از جمله Cardboard و Daydream، قبلی شطرنجی مخصوص خود را داشته است. دومی در سال 2019 متوقف شد، اولی در نهایت در سال 2021 به انتهای خود رسید.

 

نویسنده: وبسایت گیمرز



نظرات کاربران


هنوز نظری وارد نشده است.