بهترین حافظه هارد درایو قابل حمل

1401/11/18

بهترین حافظه هارد درایو قابل حمل


اگر مکان ذخیره لپ‌تاپ‌تان به اتمام می رسد، یا اگر باید از داده‌هایتان بکاپ گیری کنید، یک حافظه ذخیره سازی قابل حمل توانایی دارد مسئله شما را حل کند. مسئله شما اینجاست که صدها گزینه درایو از ارزان تا قیمت بالا در بازار یافتنی است، کدام یک برای نیازهای شما سازگار است؟


بهترین برای تهیه نسخه پشتیبان

برای ایجاد نسخه پشتیبان افزایشی، که ما پیشنهاد می کنیم، حمل و نقل اولویت اصلی شما نیست. و به طور معمول، نرم افزار پشتیبان شما درجا پردازش می شود، از این رو سرعت نیز اهمیت زیادی نخواهد داشت. به همین دلیل نخستین درایوی که من پیشنهاد می کنم Western Digital Elements است.  
حالا افزون بر یک دهه می باشد که از انواعی از هارد دیسک دسکتاپ WD Elements برای تهیه بکاپ تدریجی از داده ها خود استفاده می کنیم. آنها بزرگ می باشند و بدون اتصال به برق روشن نمی شوند، ولی بعضی ارزان ترین و قابل اطمینان ترین درایوهایی می باشند که مورد استفاده قرار گرفته است. گزینه های ذخیره سازی تا 20 ترابایت می رسد. فقط مطمئن شوید که قیمت ها را بررسی می کنید. گاهی اوقات شما می توانید یک درایو 10 یا حتی 12 ترابایتی را با قیمت خیلی کمتر خرید کنید. این هارد ها وزن کمی دارند، با این مضمون که برای موقعی که بیرون از خانه کار می کنید مطلوب هستند.

بهترین هارد دیسک اکسترنال قابل حمل


درایوهای Crucial حافظه ذخیره سازی اکسترنال مورد توجه هرکسی هستند. آنها از قیمت مناسب و از سرعت بالایی برخوردار هستند. تنها درایوی که با سرعت بالاتر خواندن پیدا می کنید، SanDisk Extreme Portable SSD است.
تنها نقطه ضعف آن مواد پلاستیکی است که از آن ساخته شده است. انتظار نداشته باشید که از پاشش قطرات آب جان سالم به در ببرد. اگر دلواپس آسیب دیدن آن در کیفتان هستید، آن را داخل یک کیف خالی بگذارید.

بهترین برای سرعت
SanDisk Extreme Portable SSD


این هارد دیسک اکسترنال جدید از SanDisk همه چیزهای دیگری را که ما مورد مطالعه قرار داده‌ام با چالش روبرو می کند. وزن آن بسیار کم است و حاوی محفظه‌هایی با استاندارد IP22 است تا در زمان حرکت با دوام باشد. این ارزانترین هارددیسک نیست، ولی اگر در این ناحیه بک آپ گیری می کنید و تمایل دارید آن را در اسرع وقت انجام دهید، مناسب ترین گزینه می باشد. همچنین از کامل بودن آن نسبت به بعضی از این درایوها اطمینان کامل داریم، همچنین پیدا کردن آن در داخل کیف آسان‌تر است.


SSD OWC Envoy Pro Elektron


اگر به درایوی احتیاج دارید که قابلیت آن را داشته باشد در یک کوله در قسمت پشت آن یا کیف دوربین شما قرار گیرد، خیس شود یا در برابر قطرات آب مقاومت داشته باشد، درایوهای OWC مناسب ترین انتخاب شما می باشند.
اگر درایو بزرگتری احتیاج دارید، هم از منظر فیزیکی و هم از نظر حجم فضای ذخیره سازی، Envoy پرو FX OWC نیز انتخاب مناسبی است. حتی دارای سرعت بیشتری است و در ابعادی تا 4 ترابایت آماده فروش می شود، اگرچه دومی مبلغ خیره‌کننده 900 دلاری برای آب می خورد. برای همه افراد، نمونه 2 ترابایتی کاملا معقول است، به هر حال در حال حاضر، 400 دلار قیمت گذاری شده است. حاوی رتبه IP67 و نسبتا با دوام در برابر افتادن است.


سایر گزینه ها برای دیگر اجناس مقاوم


Sabrent Rocket Nano SSD 1 TB با قیمت 120 دلار: این یکی واقعا دوست داشتنی است. این هارد کوچکتر و اندکی سرعتش بیشتر از OWC است، ولی دو ایراد دارد. اولین مورد این است که به شدت گرم می شود. اگر تلاش می کنید با آن در نزدیکی بدن خود کار کنید، امکان دارد کاملا عصبانی کننده باشد. مسئله بعدی این است که بعضی اوقات در حین کار با رایانه دیر تشخیص داده می شود. بعضی اوقات بلافاصله شناسایی می شود، بعضی اوقات چند لحظه طولانی تر می شود. اگر آن چیزها برای شما آزار دهنده نیست، این هارد اکسترنال کوچک، دارای قیمت کمتری است و با یک قاب لاستیکی روکش دار به فروش می رسد.


SSD مقاوم LaCie


درایوهای بالا یک راه حل خوب برای کسانی است که نیاز به تهیه بکاپ در این حیطه دارند، نظیر عکاسان و فیلمبرداران. ولی اگر میزان راحتی بیشتری را می خواهید، این درایو پر شده از LaCie برای مدت زیادی مورد رقبت افراد در سفر بوده است. LaCieهر دو ورژن SSD و ورژن درایو چرخشی قدیمی را تولید می کند. اگر مسئله سرعت مهم نیست، مانند تهیه نسخه پشتیبان شبانه، درایو چرخشی ارزان تر منطقی تر است. اگر واقعا در وسط یک عکاسی یا موقعیت‌های مانندی که باید سریع اتفاق بیفتد فایل پشتیبان تهیه می کنید، ورژن SSD همان چیزی است که احتیاج دارید.
Samsung T7 Shield 2 TB با تعرفه 180 دلار: به میزان درایوهای با دوام LaCie نیست، ولی دارای قیمت کمتری است و تقریبا با همان سرعت به شما خدمت رسانی می کند. حاوی استاندارد IP65 است، با این مضمون که در باران عالی است و از گرد و غبار و شن محافظت می شود، و کمپانی سامسونگ می گوید که از سقوط از ارتفاع 9. 8 فوتی جان سالم به در خواهد برد.


بهترین درایو بازی
درایو گیمینگ وسترن دیجیتال P40


البته که سرتاسر درایوهایی که رونمایی کردیم برای بازی های کامپیوتری سازگار می باشند و اکثر درایوهای اینجا برای بازی به خوبی عمل می کنند فقط بحث بر سر سرعت آنهاست. همانطور که گفته شد، P40 جدید وسترن دیجیتال حاوی چند چراغ طیف رنگی سیستم آر جی بی جالب در قسمت پایین است.

از دیدگاه سرعت، آزمایش های من بسیار متناقض بود. این درایو توانایی سرعتی بود که به آسانی هر دو Envoy پرو و Samsung T7 را مغلوب کرد، ولی در مواقع دیگر به نظر می‌رسید با مشکلی مواجه شده است. برای استفاده در دنیای واقعی، تنها گلوگاهی که من بی وقفه با آن روبه‌رو می‌شدم، تاخیر در انتقال حجم بزرگی از اطلاعات بود. این امکان دارد برای برخی ها یک معامله شکن باشد، ولی با توجه به تعرفه، تایین بسیار خوبی است.


WD Black SN770


اگر تمایل دارید یک SSD بزرگ‌تر در لپ تاپ خود نصب کنید، تنها چیزی که احتیاج دارید یک هارد درایو خالی است که عموما ارزان‌تر از درایوهای حاوی محفظه‌های ذکر شده در قسمت بالا است. نخستین چیزی که باید از آن اطلاع داشته باشید این مسئله است که رایانه شما از کدام نوع درایو بهره می برد.
لپ تاپ های نازکتر امکان دارد از دیزاین شبیه به هم، ولی کوتاه‌تر M. 2 2242 بهرمند شوند. بار دیگر، پیش از خریداری، اطلاعات کامپیوتر شخصی خود را مطالعه کنید تا از درایو مورد نیاز آن اطلاع پبدا کنید. مقدار زیادی از این ها در بازار یافت می شود و ما فعلا وقت نکرده ایم که خیلی از آنها را تست کنیم، ولی تاکنون، سری WD Black وسترن دیجیتال از منظر سرعت متمایز بوده است، و دیگر محصولات به این سرعت دس پیدا نکرده اند


SN 770 M. 2 2280 در تست من به سرعت 5100 مگابایت در ثانیه دست یافت که از سرعت بالایی برخوردار است. اگر عملیات زیادی با هارد ذخیره سازی اجرا می کنید، مثل تدوین ویدئو یا بازی، این درایو ارزش صرف هزینه را دارد. بزرگترین ورژن ای که اکنون می توانید تهیه کنید 2 ترابایت است، ولی با توجه به سریعتر شدن، تعرفه آن عقلانی است. ما چندین ماه است که آن را برای هارد درایو اصلی خود بکار می گیریم و دریافتیم برای هر اقدامی که انجام می دهیم، از جمله تدوین ویدئو کلیپ ها و نرم‌افزار های برنامه نویسی، در حد کافی سرعت بالایی دارد.


مشاوره خرید هارد دیسک


تایین درایو فشرده سازگار به سازگاری سه چیز ختم می شود: سرعت، اندازه و قیمت. اگر شبانه بک آپ ایجاد می کنید، احیانا سرعت آن چندان موثر نیست پس به سراغ ارزان‌ترین درایوی که می‌توانید پیدا کنید بروید. درایوها برای بیشتر اوقات دوام نمی آورند، ولی بعضی از آنها قطعا بیشتر از بقیه ایستادگی می کنند. من توصیه می‌کنم از مارک‌های معروفی نظیر سیگیت، وسترن دیجیتال و سایر برندهای معرفی‌شده استفاده کنید. این تا حدی طبق تجربه و تا حدی طبق اطلاعات خرابی درایو است که Backblaze طی چندین سال منتشر می کند.
اگر سرعت آن بیشتر از قیمت بود، پس تمایل دارید درایوهایی که در اینجا فهرست کرده‌ایم ببینید. SSD ها فقط امتیاز سرعت ندارند.

آنها همچنین فاقد قطعات متحرک می باشند، با این تفاوت که بهتر از درایوهای چرخشی در برابر ضربات و سقوط دوام می آورند. از جمله عیب های آنها این است که آنها با سرعت بیشتری فرسوده می شوند. هر تراکنش نوشتن روی یک SSD، یعنی هنگامی که چیزی را در آن ذخیره می‌کنید سلول‌های NAND منفرد را که درایو را تشکیل می‌دهند، دچار اختلال می شوند، که به اندازه ای سریع‌تر از یک درایو چرخان فرسوده می‌شود. سرعت بیشتر بستگی به نحوه استفاده شما از آن دارد. قابل ذکر است، من چندین SSD دارم که بیش از 5 سال از عمر آنها طی می شود و در طول این مدت از آنها برای ایجاد نسخه بکاپ هر روز مورد استفاده قرار داده ام و هیچ یک از آنها مشکلی نداشته اند.



 

نویسنده: وبسایت گیمرز



نظرات کاربران


هنوز نظری وارد نشده است.