بهترین مانیتورهای بازی های رایانه ای در سال 2023

1402/3/2

بهترین مانیتورهای بازی های رایانه ای در سال 2023


بهترین مانیتورهای بازی، قیمت را با کیفیت پنل، وضوح و نرخ تازه سازی متعادل می کنند. انتخاب بهترین مانیتور بازی برای هر بازی کن رایانه شخصی بسیار مهم است. اگر برای یک صفحه نمایش باکیفیت هزینه ای پرداخت نمی کنید، چرا پول زیادی را برای رایانه بازی خود خرج کنید؟ آنچه که یک صفحه نمایش با کیفیت را تشکیل می دهد می تواند شامل این موارد باشد، برخی به یک پنل 1080p با به روز رسانی عالی نیاز دارند، در حالی که برخی دیگر می خواهند کارت گرافیک خود را با گزینه 4K یا فوق عریض به حداکثر برسانند. هر چیزی که دنبال آن هستید، مانیتور گیمینگی که می‌خرید باید نسبت به بودجه شما بهترین باشد.

در حال حاضر بهترین مانیتور بازی Alienware 34 QD-OLED است. Philips Evnia 34M2C8600 نیز همین بالاست، اما هنوز در ایالات متحده موجود نیست، بنابراین ما همچنان به سمت Alienware متمایل هستیم. هر دو فوق عریض QD-OLED با تازه‌سازی بالا هستند که بهترین تجربه بازی را در حال حاضر ارائه می‌دهند.

شما می خواهید انتخاب مانیتور خود را با مشخصات رایانه شخصی خود مطابقت دهید تا بیشترین سود را ببرید. یک مانیتور 4K با نرخ تازه‌سازی بالا اگر دستگاه شما فقط یک GTX 1060 داشته باشد بسیار مناسب خواهد بود. اما اگر پول نقدی برای خرید یک RTX سری 40 یا یک AMD RX 7900 سطح بالا داشته باشید سپس می‌توانید پنل‌های 4K را انتخاب کنید.

برای گیمرهای رقابتی که برای سرعت بیش از هر چیز دیگری ارزش قائل هستند، لیست ما را از مانیتورهای با نرخ تازه سازی بالا که در 165 هرتز، 240 هرتز و حتی 360 هرتز کار می کنند، بررسی کنید. من دائماً در طول زندگی حرفه‌ای خود در حال آزمایش مانیتورهای بازی بوده‌ام و اطمینان حاصل کرده‌ام که فقط بهترین ها برای هر بودجه در این راهنما گنجانده شده است. اما تعداد زیادی مانیتور بازی در آنجا وجود دارد، و بسیاری از آنها شایسته توجه شما هستند.

Alienware 34 QD-OLED

1. Alienware 34 QD-OLED (AW3423DW)

OLED واقعاً روی رایانه شخصی تاثیر گذار است. 34 QD-OLED Alienware یکی از معدود مانیتورهای بازی است که چنین امتیاز درخشانی را از ما دریافت کرده است و جای تعجب نیست. Dell پنل OLED را در این صفحه میخکوب کرده است و برای بازی های رایانه شخصی کاملاً عالی است.

 

چند تولیدکننده با صفحه‌نمایش‌های مشابه با این نمایشگر محصولاتشان را تولید کرده اند، و این به این دلیل است که Alienware و بسیاری دیگر از همان پنل QD-OLED سامسونگ استفاده می‌کنند. این یک پنل فوق العاده است، بنابراین ما همه آنها را برای استفاده از آن سرزنش نمی کنیم. سوژه مورد علاقه ما احتمالا Philips Evnia 34M2C8600 است، زیرا با روکش براق فوق العاده ای عرضه می شود که بهترین قطعات OLED را به نمایش می گذارد. و قبل از اینکه بگویید "پس چرا این شماره یک نیست؟"، هنوز در ایالات متحده موجود نیست.

 

به هر حال، Alienware هنوز کاملاً عالی است، و اگر یک پنل مات را ترجیح می دهید یا برای کارت گرافیک Nvidia خود نیاز به G-Sync دارید، هنوز هم بهترین مانیتور بازی برای خرید است.

 

آنچه که پنل QD-OLED می تواند در هر یک از حالت های HDR خود ارائه دهد، HDR 400 True Black یا HDR Peak 1000، چیزی استثنایی نیست. تصویری که تولید می‌کند تند و پر جنب و جوش است، اما به همین جا ختم نمی‌شود. از نظر بازی، این چیز نیز یک جانور است. این دستگاه قادر به ارائه تازه‌سازی 175 هرتز در یک OLED با ظاهر هوشمند است و زمان پاسخ‌دهی آن به طرز عجیبی سریع در 0.1 میلی‌ثانیه است. از طریق مجموعه تست مانیتور ما عبور کرد، و شما واقعاً متوجه این سرعت در بازی نیز می‌شوید.

 

حتی عناوین معمولاً ضعیف - از نظر بصری - مانند Call of Duty: Warzone به لطف اشباع نقاط کوانتومی و پاسخ سریع، عالی به نظر می رسند. نرم شدن جزئی تصویر که تقریباً باید با هر پنل LCD در هنگام پرواز در اطراف نقشه ها در شوترهای آنلاین و سایر بازی های سریع وجود داشته باشد، وجود ندارد.

 

این نه تنها OLED است، بلکه فناوری نقاط کوانتومی داغ سامسونگ است که ساختار زیرپیکسلی RGB ایده‌آل را با فناوری نقاط کوانتومی ترکیب می‌کند تا هم اشباع رنگ عالی و هم پنل روشن‌تری تولید کند. نتیجه ی خالص؟ Alienware ادعا می کند که هم پوشش چشمگیر 99.3 درصدی فضای رنگی مورد نیاز DCI-P3 و هم روشنایی کامل 1000 نیت را دارد، البته این سطح روشنایی را فقط می توان در بخش کوچکی از پنل به دست آورد، نه در کل صفحه.

 

OLED همچنین بسیار سریعتر از LCD است. چقدر بستگی به نحوه اندازه گیری شما دارد. سریعترین نمایشگرهای IPS فعلی در حدود 1 میلی ثانیه برای پاسخ خاکستری به خاکستری ذکر شده اند. اما این تنها بخشی از انتقال بین رنگ ها را اندازه گیری می کند. تغییر کامل بسیار بیشتر طول می کشد. برای مقایسه، Alienware این پنل OLED را 0.1 میلی‌ثانیه نقل می‌کند. و این به احتمال زیاد برای انتقال کامل است. حداقل یک مرتبه سریعتر است.

 

اگر همه اینها کمی هذلولی به نظر می رسد، در واقع به این معنی نیست که همه نمایشگرهای LCD اکنون افتضاح هستند. در واقع، وقتی صحبت از نرخ به‌روزرسانی و تأخیر می‌شود، نمایشگرهای LCD با تازه‌سازی 360 هرتز سریع‌تر هستند. تأخیر به طور سنتی یک نقطه ضعف برای OLED است، و در حالی که ما هیچ مشکل ذهنی در این مانیتور 175 هرتزی احساس نکردیم، شکی نیست که اگر سرگرمی و موفقیت بازی شما به داشتن کمترین تأخیر ممکن بستگی دارد، صفحه نمایش های سریع تری در دسترس هستند.

 

با این حال، هیچ HDMI 2.1 در این پنل وجود ندارد. بنابراین احتمالاً در نتیجه بهترین گزینه برای بازی های کنسولی نیست. اما این PC Gamer است و اگر می‌خواهید رایانه شخصی خود را به یک مانیتور گیمینگ رده بالا متصل کنید، توصیه می‌کنیم که این مانیتور باشد.

 

2. LG 27GN950-B

بازی های 4K یک تکنولوژی ویژه هستند. برای دستیابی به نرخ فریم مناسب با وضوح بالا، به مقدار عظیمی از قدرت رندر نیاز دارید. اما اگر به دنبال کارت گرافیک بالایی هستید، مانند RTX 4080 یا RX 7900 XTX ، این رویا می تواند به واقعیت تبدیل شود.

 

ال‌جی UltraGear اولین مانیتور گیمینگ 4K، نانو IPS با زمان پاسخگویی 1 میلی‌ثانیه است که به درستی GPU فوق‌قدرت شما را به نمایش می‌گذارد. این طراحی شیک با حاشیه‌های باریک که با Nvidia G-Sync و سازگاری با تازه‌سازی تطبیقی FreeSync AMD ارائه می‌شود، حتی نمایشگرهای تصویری Sphere Lighting 2.0 RGB ال‌جی را ارائه می‌دهد.

و همراه با جزئیات دیوانه کننده و واضحی که با شبکه پیکسل 4K ارائه می شود، آن 144 هرتز صاف کره ای بسیار خاص است.

در حالی که از درخشش مختصر IPS رنج می برد، اما بیشتر در انتهای صفحه نمایش زمانی که در حال جاسوسی از صحنه های تاریک بازی هستید ظاهر می شود. این مشکل در اکثر مواقع وجود ندارد، اما HDR کمی ناامید کننده است، زیرا، صادقانه بگویم، 16 ناحیه نورپردازی محلی با نور لبه، پنل HDR واقعی را نمی سازد.

با این حال، آنچه که بسیار چشمگیر است، فناوری Nano IPS است که طیف رنگی گسترده‌تر و زوایای دید ستاره‌ای را ارائه می‌دهد. و وفاداری رنگ پنل NanoIPS فوق العاده است.

کالیبراسیون پیش‌فرض ال‌جی با جزئیات بی‌عیب و نقص در مقیاس‌های سیاه و سفید تقریباً بی‌عیب است. فراتر از معیارهای دقیق، از نظر کیفیت تصویر روی دسکتاپ ویندوز یک صفحه نمایش بسیار پر جنب و جوش است.

ما هرگز از خوبی مانیتور کره ای که 144 هرتز است خسته نخواهیم شد. اما در ترکیب با جزئیات دیوانه کننده و واضح که با شبکه پیکسل 4K همراه است، بسیار خاص است.

 

ال‌جی UltraGear 27GN950-B یک پنل فوق‌العاده با کیفیت تصویر IPS عالی را در اختیار شما قرار می‌دهد. با وجود قابلیت های کمتر HDR، رنگ ها و کنتراست زیبایی را نیز برای بازی های شما ایجاد می کند. G-Sync تصاویر پایدار و صافی را ارائه می‌دهد و نرخ تازه‌سازی سریع و زمان‌های پاسخگویی نیز از این موضوع پشتیبانی می‌کند.

و در حالی که کمبود HDMI 2.1 و USB Type-C کمی محدود کننده است، به خصوص در آینده، در حال حاضر یکی از بهترین مانیتورهای موجود است.

3. Gigabyte M32UC

ما بالاخره در عصری از بازی هستیم که در آن یک مانیتور 4K مقرون به صرفه و یک مانیتور سریع 4K یکی هستند. هنوز هم می‌توانید یک پنل با وضوح پایین‌تر را با قیمت بسیار کمتری بخرید، و پنل‌های 4K کمتر مطلوبی وجود دارد، اما همانطور که Gigabyte M32UC ثابت می‌کند، می‌توانید صفحه‌نمایش خوبی را با قیمتی منصفانه دریافت کنید.

 

شما می توانید این مانیتور را با قیمتی کمتر از 600 دلار پیدا کنید، که یک قیمت بسیار رقابتی برای یک مانیتور بازی سریع 4K در این اندازه است. گیگابایت با دو پورت HDMI 2.1، MPRT 1 میلی‌ثانیه، FreeSync Premium Pro و حتی یک هاب USB 3.2، ترکیبی از ویژگی‌ها را برای این نوع مانیتور نیز کشف کرده است.

 

M32UC با سرعت 144 هرتز کاملاً منطقی کار می کند و برای استفاده حداکثری از آن در 4K به یک کارت گرافیک قدرتمند نیاز دارید. با این حال، اگر این مانیتور را از طریق DisplayPort 1.4 متصل کنید، می توانید از طریق OSD نیز پانل را اورکلاک کنید. این نرخ به‌روزرسانی را تا 160 هرتز افزایش می‌دهد، و در حالی که این احتمالاً برای اکثر افراد بیش از حد است، اگر با بقیه دستگاه‌های خود پیش می‌روید (یا قصد دارید در آینده یک GPU قدرتمند نسل بعدی انتخاب کنید) پس این یک عملکرد مناسب است.

 

اما نکته ای که باید در مورد ترکیب رزولوشن و نرخ تازه سازی M32UC در نظر گرفت این است که حتی یک پردازنده گرافیکی سطح بالا نیز همیشه بهترین استفاده را از آن نمی برد. این چیزی است که قابلیت های FreeSync M32UC را بسیار مهم می کند.

 

جای تعجب نیست که پنل 32 اینچی با رزولوشن 4K منجر به یک تصویر واضح و خیره کننده در حین بازی می شود. من در حال حاضر بیش از حد Destiny 2 بازی کرده ام و M32UC یک راه خیره کننده برای تجربه بازی است. جزئیات ریز به خوبی حفظ می شوند و این پنل با اشباع مشکلی ندارد، که باعث ایجاد یک تصویر دلپذیر و پر جنب و جوش می شود.

 

M32U همچنین دارای امتیاز DisplayHDR 400 روی جعبه است، اگرچه من آن را به دلیل قابلیت های HDR آن در نظر نمی گیرم. این مانیتور فاقد بسیاری از موارد مورد نیاز یک مانیتور HDR واقعی است، مانند روشنایی بالاتر و کاهش نور محلی. شما همچنین باید به گذشته نگاه کنید که در غیر این صورت یک پوسته بیرونی نسبتاً ملایم در گیگابایت است.

اگر به دنبال رقابت با مشخصات مشابه با قیمتی مشابه باشید، اغلب تنها مدل‌های گیگابایت دیگری را خواهید دید که در حال نزدیک شدن به این مانیتور هستند، از جمله تعداد انگشت شماری از مدل‌های Aorus که اغلب تخفیف دارند. این M32UC را به انتخابی عالی تبدیل می‌کند، اگر از قبل برای رایانه‌های بازی نسل بعدی با قابلیت 4K برنامه‌ریزی می‌کنید یا اگر قبلاً یک GPU سطح بالا دارید اما هنوز از آن نهایت استفاده را نمی‌برید.

4. Dell S2722DGM

Dell S2722DGM کلاسیک 27 اینچی با صفحه نمایش واقعی خود با وضوح 2560 در 1440 هماهنگ می شود، که برای جزئیات دقیق، پیکسل ها را عالی به شما ارائه می دهد. در 1440p نیز وضوح مناسبی برای دریافت نرخ فریم بالا بدون نیاز به GPU صفحه نمایش 4K است. همچنین قادر به ارائه آن وضوح در 165 هرتز است که قابل قدردانی است.

در پاسخ 2 میلی‌ثانیه GtG، فقط یک تار مو از رتبه‌بندی‌های 1 میلی‌ثانیه و 0.5 میلی‌ثانیه بهترین پنل‌های IPS فاصله دارد، بنابراین در مورد سرعت، تحت پوشش قرار می‌گیرید. گفته می شود، اگر واقعاً می خواهید سرعت را دنبال کنید، می توانید پانل های سریع تری پیدا کنید. این پنل VA حداقل با توجه به کنتراست قوی ذاتی فناوری، نسبت کنتراست بالایی دارد.

در مورد کیفیت تصویر، Dell S2722DGM با توجه به اینکه یک پنل SDR خالص است، یک مانیتور نسبتاً قوی و پر جنب و جوش است. کنتراست قوی ذاتی مطمئناً به این امر کمک می کند و تضمین می کند که بازی هایی مانند Cyberpunk 2077 که از HDR پشتیبانی می کنند را در حالت SDR احساس نمی کنید.

 

ما از حالت MPRT که بر روشنایی و سرزندگی پانل ضربه می زند دوری می کنیم. حالت «Extreme» که در 2 میلی‌ثانیه رتبه‌بندی می‌شود، جالب است، اما این حالت فقط در داخل بازی قابل مشاهده است، در حالی که «فوق العاده سریع» بیش از حد را برطرف می‌کند اما اجازه می‌دهد فقط کمی رنگ‌های تیره‌تر را آغشته کند.

 

اتصال USB نوع C ویژگی ندارد. اما اتصالات HDMI دوگانه و یک پورت DisplayPort کاملاً خوب هستند، حتی اگر پورت های HDMI به جای 165 هرتز، 144 هرتز بالاتر بروند.

این مانیتور Dell از همه مهمتر با قیمت عالی موجود است. Dell پنل های بازی با کیفیت بالا را با تمام ویژگی هایی که نیاز دارید و چند ویژگی اضافی برای افزایش قیمت ارائه می دهد. و این آن را به یکی از بهترین مانیتورهای بازی برای اکثر گیمرهای رایانه شخصی امروز تبدیل می کند.

5. Pixio PXC277 Advanced

 

در واقع مواد ضروری برای یک مانیتور بازی خوب چیست و چقدر برای شما هزینه خواهد داشت؟

روی کاغذ، پاسخ ممکن است فقط ۲۴۰ دلار با Pixio PXC277 Advanced جدید باشد. این یک پنل 27 اینچی با رزولوشن 1440p با رفرش 165 هرتز و پاسخ ادعایی 1 میلی‌ثانیه است. و پشتیبانی از HDR. این یک بسته از قیمت است.

همچنین تقریباً تمام معیارهای کلیدی ما را برآورده می کند. رزولوشن 1440p در یک پنل 27 اینچی یک سازش عالی بین اندازه، تراکم پیکسل و بار GPU است. به همین ترتیب 165 هرتز برای همه افراد معتاد به ورزش‌های الکترونیکی کافی است.

ظاهراً پشتیبانی از HDR وجود دارد. اما جای تعجب نیست که نور پس زمینه یکپارچه است. هیچ کم نوری محلی با آرایه کامل وجود ندارد و میزان روشنایی امتیازی به 320 نیت می رسد که طبق استانداردهای امروزی متوسط است.

در مورد کیفیت واقعی تصویر و تجربه بازی، خوب، هیچ وحشتی وجود ندارد. فوو کالیبراسیون پیش‌فرض پنل از دقت قابل قبولی برخوردار است و هیچ یک از فیلترهای تیز کردن عجیب یا لکه‌های نور پس‌زمینه که گاهی در پانل‌های واقعا ارزان می‌بینید وجود ندارد.

حتی با وجود حداکثر نور پس‌زمینه، مسلماً این نمایشگر ضعیف‌ترین نمایشگر نیست. اما نسبتاً پر جنب و جوش است و کنتراست ذاتی فناوری پنل VA سطح مشکی خوبی را ارائه می دهد. تجربه اولیه دسکتاپ در حالت SDR بسیار خوشایند است.

عملکرد HDR پنل کمتر قابل پیش بینی است. سیگنال HDR را پردازش می‌کند و رنگ‌های کاملاً صحیح را نشان می‌دهد. اما از راه دور یک تجربه واقعی HDR نیست. کالیبراسیون HDR همچنین دارای مقداری فشرده سازی در سطح بالایی است که منجر به از بین رفتن جزئیات روشن می شود.

خوشبختانه، با حاشیه‌های باریک در سه طرف، به‌علاوه کمی چانه، و پایه فلزی شفاف، PXC277 در واقع مانند یک زیرزمین مقرون به صرفه به نظر نمی‌رسد. مسلما منبع تغذیه خارجی صدا را پایین می آورد. این یک کالای عمومی است که یک برچسب Pixio با ظاهری ارزان در کنار آن زده شده است. و پایه فوق الذکر فقط شیب دار است.

6. BenQ Mobiuz EX240

می‌توانید صفحه‌نمایش‌های 1080p را ارزان‌تر پیدا کنید، اما تعداد کمی مانیتور گیمینگ 1080p واقعاً مقرون به صرفه به این خوبی وجود دارد. مخصوصاً برای گیمرهای رقابتی که نمی‌خواهند حسابی بازی کنند، مناسب است.

 

در عصر پردازنده‌های گرافیکی مگاباک، 200 دلار برای تقریباً هر چیزی پول رقت‌انگیز به نظر می‌رسد. اما BenQ اینجاست تا به شما بگوید برای دقیق بودن یک مانیتور بازی بسیار خوب، BenQ Mobiuz EX240 کافی است.

 

روی کاغذ، این پنل 24 اینچی، جعبه‌های زیادی را برای ورزش‌های الکترونیکی سطح پایه مشخص می‌کند. این یک مدل 1080p است ، به اندازه کافی قابل پیش بینی ، به 165 هرتز می رسد و فناوری پنل IPS را با زمان پاسخ 1 میلی ثانیه ارائه می دهد.

 

بنکیو Mobiuz EX240 را با روشنایی 350 نیت ارزیابی می کند و از HDR10 پشتیبانی می کند. هیچ گواهینامه VESA یا کاهش نور محلی وجود ندارد. بنابراین این یک تلاش جدی از راه دور برای یک پنل HDR نیست، اما سیگنال HDR را به درستی پردازش می کند.

در مورد کیفیت واقعی تصویر، اولین برداشت های خارج از جعبه خوب هستند. این یک پانل بسیار پر جنب و جوش و منقبض است. زوایای دید خوب هستند و کالیبراسیون رنگی پیش‌فرض هیچ مشکل واقعی را نشان نمی‌دهد. در انتهای تیره تر طیف رنگ کمی فشرده سازی وجود دارد. اما، به طور کلی، این مانیتور به خوبی تنظیم شده است.

وارد بازی شوید و خبرهای خوب ادامه دارد. BenQ ادعا می کند که پاسخ 1 میلی ثانیه توسط متریک MPRT است. به طور کلی، ارقام پاسخ MPRT برای یک مانیتور مشخص کمتر از خاکستری به خاکستری هستند، و این پنل را تقریباً در ناحیه 2 میلی ثانیه برای پاسخ GtG قرار می دهد.

و برای 2 میلی ثانیه حس بسیار خوبی دارد. این یک پانل کوچک تند است. از نظر ذهنی، تفاوت کمی با بهترین مانیتورهای 1 میلی‌ثانیه‌ای GtG IPS دارد. مطمئناً، می‌توانید با عکاسی با سرعت بالا تفاوت‌ها را برطرف کنید، اما از نظر گیم‌پلی واقعی، تاری حرکت به حداقل میزان قابل قبول می‌رسد.

به هر حال، اینجا چیزهای زیادی برای دوست داشتن وجود دارد. البته این مانیتور محدودیت های زیادی دارد. 1080p این روزها با رزولوشن های بومی بسیار خسیس به نظر می رسد، اما در یک مانیتور کوچک 24 اینچی، تراکم پیکسل قابل تحمل است و مزیت اصلی این است که برای پرداخت هزینه این مانیتور نیازی به اجرای طرح رمزنگاری ندارید.

 

اینکه می‌توانید یک پنل بازی IPS مناسب با سرعت 165 هرتز با پاسخ پیکسلی خوب، کالیبراسیون کلی معقول، کیفیت تصویر به طور کلی منقبض و دلپذیر، و تأخیر کم خوب داشته باشید، همه اینها در یک شاسی زیبا قرار گرفته است، تنها با 200 دلار تسکین خوبی است.

7. Alienware 34 QD-OLED (AW3423DW)

OLED واقعاً با رایانه های شخصی تلفیق شده است. 34 QD-OLED Alienware یکی از معدود مانیتورهای بازی است که چنین امتیاز درخشانی را از ما دریافت کرده است و جای تعجب نیست. Dell پنل OLED را در این صفحه میخکوب کرده است و برای بازی های رایانه شخصی کاملاً عالی است.

چند تولیدکننده با صفحه‌نمایش‌های مشابه با این نمایشگر را می‌بینید، و این به این دلیل است که Alienware و بسیاری دیگر از همان پنل QD-OLED سامسونگ استفاده می‌کنند. این یک پنل فوق العاده است، بنابراین ما همه آنها را برای استفاده از آن سرزنش نمی کنیم. گزینه مورد علاقه ما احتمالا Philips Evnia 34M2C8600 است، زیرا با روکش براق فوق العاده ای عرضه می شود که بهترین قطعات OLED را به نمایش می گذارد. و قبل از اینکه بگویید "پس چرا این شماره یک نیست؟"، هنوز در ایالات متحده موجود نیست.

 

به هر حال، Alienware هنوز کاملاً عالی است، و اگر یک پنل مات را ترجیح می دهید یا برای کارت گرافیک Nvidia خود نیاز به G-Sync دارید، هنوز هم بهترین مانیتور بازی برای خرید امروز است.

 

آنچه که پنل QD-OLED می تواند در هر یک از حالت های HDR خود ارائه دهد، HDR 400 True Black یا HDR Peak 1000، چیزی استثنایی نیست. تصویری که تولید می‌کند تند و پر جنب و جوش است، اما به همین جا ختم نمی‌شود. از نظر بازی، این چیز نیز یک جانور است. این دستگاه قادر به ارائه تازه‌سازی 175 هرتز در یک OLED با ظاهر هوشمند است و زمان پاسخ‌دهی آن به طرز عجیبی سریع در 0.1 میلی‌ثانیه است. از طریق مجموعه تست مانیتور ما عبور کرد، و شما واقعاً متوجه این سرعت در بازی نیز می‌شوید.

 

حتی عناوین معمولاً ضعیف ، از نظر بصری ، مانند Call of Duty: Warzone به لطف اشباع نقاط کوانتومی و پاسخ سریع، عالی به نظر می رسند. نرم شدن جزئی تصویر که تقریباً باید با هر پنل LCD در هنگام پرواز در اطراف نقشه ها در شوترهای آنلاین و سایر بازی های سریع وجود داشته باشد، وجود ندارد.

 

این مانیتور نه تنها OLED است، بلکه فناوری نقاط کوانتومی داغ سامسونگ است که ساختار زیرپیکسلی RGB ایده‌آل را با فناوری نقاط کوانتومی ترکیب می‌کند تا هم اشباع رنگ عالی و هم پنل روشن‌تری تولید کند. نتیجه ی نهایی: Alienware ادعا می کند که هم پوشش چشمگیر 99.3 درصدی فضای رنگی مورد نیاز DCI-P3 و هم روشنایی کامل 1000 نیت را دارد، البته این سطح روشنایی را فقط می توان در بخش کوچکی از پنل به دست آورد، نه در کل صفحه.

 

OLED همچنین بسیار سریعتر از LCD است. چقدر بستگی به نحوه اندازه گیری شما دارد. سریعترین نمایشگرهای IPS فعلی در حدود 1 میلی ثانیه برای پاسخ خاکستری به خاکستری ذکر شده اند. اما این تنها بخشی از انتقال بین رنگ ها را اندازه گیری می کند. تغییر کامل بسیار بیشتر طول می کشد. برای مقایسه، Alienware این پنل OLED را 0.1 میلی‌ثانیه نقل می‌کند. و این به احتمال زیاد برای انتقال کامل است. حداقل یک مرتبه سریعتر است.

 

اگر همه اینها کمی هذلولی به نظر می رسد، در واقع به این معنی نیست که همه نمایشگرهای LCD اکنون افتضاح هستند. در واقع، وقتی صحبت از نرخ به‌روزرسانی و بنابراین تأخیر می‌شود، نمایشگرهای LCD با تازه‌سازی 360 هرتز به‌علاوه سریع‌تر هستند. تأخیر به طور سنتی یک نقطه ضعف برای OLED است، و در حالی که ما هیچ مشکل ذهنی در این مانیتور 175 هرتزی احساس نکردیم، شکی نیست که اگر سرگرمی و موفقیت بازی شما به داشتن کمترین تأخیر ممکن بستگی دارد، صفحه نمایش های سریع تری در دسترس هستند.

 

با این حال، هیچ پورت HDMI 2.1 در این پنل وجود ندارد. بنابراین احتمالاً در نتیجه بهترین گزینه برای بازی های کنسولی نیست. اما این PC Gamer است و اگر می‌خواهید رایانه شخصی خود را به یک مانیتور گیمینگ رده بالا متصل کنید، توصیه می‌کنیم که این مانیتور باشد.

8. ASRock Phantom PG34WQ15R2B

آیا با کمتر از 400 دلار یک پنل بازی پریمیوم برای شما خریداری می شود؟ اما ASRock Phantom PG34WQ15R2B جدید، تجربه ای فوق عریض 34 اینچی، با تازه سازی 165 هرتز، پاسخ 1 میلی ثانیه و حتی پشتیبانی از HDR را به شما می دهد، همه اینها با قیمتی کمتر از 370 دلار صورت می گیرد.

 

واقعا به چه چیز دیگری نیاز دارید؟ البته نکته مهم این است که مشخصات را  به ندرت در کل داستان با نمایشگرهای بازی بیان می کند. اخیراً چندین صفحه نمایش 2000 دلاری با قابلیت های ظالمانه روی کاغذ دیده ایم که کاملاً ناامید شده اند. احتمال اینکه ASRock با قیمت بسیار کمتر از 400 دلار تحویل داده است چیست؟

 

فراتر از این ارقام، PG34WQ15R2B مطمئنا امیدوار کننده است. به طور قابل پیش بینی، با توجه به قیمت جذاب، به جای فناوری پنل IPS، مبتنی بر VA است. این معمولاً به معنای به خطر انداختن عملکرد پاسخ پیکسل است، اما نه لزوماً با مقدار زیادی.

 

درجه روشنایی در این مانیتور 550 نیت است که در این قیمت قابل توجه است، و شما گواهی DisplayHDR 400 را دریافت می کنید که سطح آن ابتدایی است اما بهتر از هیچ است. با توجه به نور پس‌زمینه قوی و این واقعیت که پنل VA کنتراست اصلی 3000:1 را ارائه می‌کند، در واقع همگی نشان‌دهنده یک تجربه نیمه مناسب HDR در سطح ابتدایی می باشد.

 

در مورد پاسخ چطور؟ ASRock ادعا می‌کند 1 میلی‌ثانیه MPRT است، اما فناوری پنل VA معمولاً از بهترین پنل‌های IPS عقب‌تر است. متأسفانه، حالت سریع MPRT ASRock روشنایی را به شدت کاهش می دهد، تصور اینکه کسی واقعاً از آن استفاده می کند دشوار است.

اگر به ورزش‌های شدید الکترونیکی علاقه دارید، با یک پنل 1080p و یا بالاتر روبرو خواهید بود. اما برای بقیه، PG34WQ15R2B به اندازه کافی سریع است، واقعاً همینطور است.

 

بنابراین، بله، این واقعاً یک صفحه نمایش شگفت آور خوب برای پول است. 34 اینچ فوق عریض یک فرم بسیار خوب برای بازی‌های همه جانبه باقی می‌ماند، یک پنل VA خوب و متضاد، پانچ نور پس‌زمینه فراوان به شرط اینکه صفحه را در حالت HDR اجرا کنید (که در آن تنظیم محتوای SDR در هر صورت بهتر به نظر می‌رسد)، پیکسل معقول دریافت می‌کنید. پاسخ و به روزرسانی کافی برای بیشتر اهداف گیمرها می باشد.

 

اینکه شما می توانید همه اینها را با 370 دلار داشته باشید واقعاً فوق العاده است. اینکه این اولین ضربه ASRock به یک صفحه بازی است، چشمگیرتر است.

9. Asus ROG Swift PG42UQ

مانیتورهای بازی OLED با سرعت بالا بالاخره وارد بازار شدند. این به لطف AW324DW QD-OLED چشمگیر Alienware است که بسیاری از برندهای دیگر از آن پیروی می کنند. در میان آنها، ایسوس ROG Swift PG42UQ OLED را معرفی کرده است، یک غول بزرگ 41.5 اینچی که به طور قانونی می تواند تنها مانیتوری باشد که برای آینده قابل پیش بینی بازی به آن نیاز خواهید داشت. Swift PG42UQ با استفاده از همان پنل تلویزیون OLED LG C2، نرخ تازه‌سازی بالاتر، پوشش ضد تابش نور، DisplayPort 1.4 و تجهیزات مانیتور بازی بیشتری را اضافه می‌کند.

 

سوال اصلی این است که آیا ارزش قیمت 1399 دلاری را دارد؟ با این قیمت، گران‌تر از C2 42 اینچی ال‌جی است، اما چند کار را برای پریمیوم بهتر انجام می‌دهد. اولا، مانند یک مانیتور مناسب کار می کند و نه یک تلویزیون هوشمند. یکی از عوامل تحریک کننده تلویزیون های هوشمند این است که آنها نمی توانند همزمان با رایانه شخصی شما بیدار شوند و بخوابند و نیاز به کنترل دستی دارد. در مورد Swift PG42UQ که درست مانند هر مانیتوری کار می کند و حتی USB upstream دارد، اینطور نیست. در ارتباط با چهار پورت USB پایین‌دستی آن، اتصال دستگاه‌های جانبی شما را بسیار آسان‌تر می‌کند.

 

اما نکته بسیار مهم این است که با رفرش 138 هرتزی در مقایسه با 120 هرتز C2 عرضه می شود. این فقط یک پیشرفت کوچک است، اما برای هر کسی که یکی از بهترین کارت‌های گرافیک موجود در حال حاضر را بسته‌بندی می‌کند، مقبول است.

نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که در هیچ کجای مشخصات رسمی FreeSync نوشته نشده است، اگرچه برای اینکه با G-Sync سازگار باشد، فرض می کنیم که VRR برای تیم قرمز کار می کند.

 

خارج از جعبه، رنگ ها در حال حاضر شگفت انگیز هستند، با اشباع، جنب و جوش و کنتراست غنی. چندین پروفایل رنگی برای انتخاب از OSD وجود دارد، از جمله حالت‌های اختصاصی DCI و sRGB. در OSD شیرجه بزنید و به راحتی می توانید مانیتور را مطابق میل خود کالیبره کنید. حداکثر روشنایی SDR در حدود 450 نیت و در HDR تا 750 نیت است. روشن ترین نیست، اما با رنگ مشکی کامل، چه کسی به روشنایی بیشتری نیاز دارد؟

 

کنترل‌های OSD روی یک زبانه بزرگ در پایه مانیتور در مرکز قرار دارند. این لوگو با یک لوگوی قرمز عصبانی ROG پوشیده شده است و ناوبری از طریق یک جوی استیک و دکمه های حساس به لمس انجام می شود. منوها واضح و سرراست هستند، بنابراین هیچ شانسی برای سردرگمی وجود ندارد، و حتی یک بخش مخصوص بازی برای اورکلاک، اکولایزر سیاه و همه تقویت کننده های معمول بازی وجود دارد. همچنین دارای برخی ترفندها برای جلوگیری از سوختن وحشتناک است، از جمله تغییر دوره ای پیکسل و تازه کردن، و همچنین یک محدود کننده خودکار روشنایی. البته فقط زمان مشخص خواهد کرد، اما من فکر می کنم اگر به اصول اولیه توجه داشته باشید، سوختن مشکلی ایجاد نمی کند.

 

Asus ROG Swift PG42UQ کاملاً ضربه می زند و من از استفاده از آن کاملاً لذت برده ام. مشکل اصلی این است که چقدر گران است. با توجه به اینکه C2 42 ال‌جی 300 دلار ارزان‌تر می‌شود و تجربه‌های مشابهی را ارائه می‌دهد، توصیه کردن سوئیفت برای تماشاگران معمولی فیلم شما دشوار است. با این حال، C2 استاندارد یک مانیتور بازی نیست (و هرگز نخواهد بود).

 

سوئیفت تمام بهترین قسمت‌های C2 را به فضای بازی می‌آورد و آن را با روش‌هایی بهبود می‌بخشد که گیمرها از آن راضی‌تر خواهند بود. مطمئناً تنظیمات محدود هستند، اما ROG Swift PG42UQ در جایی که اهمیت دارد، بهترین بازیکن گیمر است و مطمئناً قهرمان دیگری برای هدف OLED است.

10. Dell S3222DGM

این یک هیولای 32 اینچی با پنل VA است که تا 165 هرتز کار می کند و 2560 در 1440 پیکسل را ارائه می دهد. بله، رزولوشن آزمایش شده و آزمایش شده 1440p، نقطه شیرینی برای بازی در دنیای واقعی از نظر بسیاری، تعادل کامل بین عملکرد و جزئیات بصری. گیره تمام چیزی است که به طور معمول برای مدل های 27 اینچی اعمال می شود. 32 اینچ؟ این یک پنل بسیار بزرگ برای 1440p از نظر تراکم پیکسلی ایجاد می کند.

 

جایی که تراکم پیکسلی کم بیشترین آسیب را می‌زند در واقع در ویندوز است. اگر فونت های واضح و املاک و مستغلات دسکتاپ زیادی را دوست دارید، این مانیتور مناسب شما نیست. برای بقیه، خوب، به ارزش پیشنهادی برمی گردد. مانیتورهای سریع تری وجود دارد. مانیتورهایی با کیفیت تصویر برتر IPS وجود دارد. مانیتورهایی با انواع پشتیبانی HDR در اینجا یافت نمی شوند. و سایرین با پیکسل های بسیار بیشتر یا نسبت های تصویری چشمگیرتر.

 

این یک مانیتور مبتنی بر بازی بدون پشتیبانی از HDR اما بر اساس فناوری پنل VA است. بنابراین، حداکثر روشنایی 350 نیت است، کنتراست ایستا تقریباً به خوبی در 3000:1 است و گواهینامه رسمی AMD FreeSync Premium وجود دارد.

 

کامل کردن اصول اولیه، منحنی ملایم پانل 1800R است. این یک ویژگی کمی عجیب و غریب، اگرچه در واقع منحصر به فرد نیست، برای این دسته از نمایشگرها. انحنا برای نمایشگرهای فوق عریض مناسب تر و طبیعی تر است.

تنظیم "MPRT" برای ما شروع کننده نیست، زیرا روشنایی را به طور جامع کاهش می دهد. بنابراین، "فوق العاده سریع" است، و نتیجه خوب است، اما نه کاملاً عالی و بدون افزایش بیش از حد. تقریباً همان چیزی است که با توجه به امتیاز 4 میلی ثانیه برای "فوق العاده سریع" انتظار دارید.

 

اما رفرش 165 هرتز را اضافه کنید و یک مانیتور کاملاً متقاعد کننده برای تیراندازی آنلاین حساس در پاسخ خواهید داشت. برای اطمینان، اگر این اولویت شماره یک شماست، بهتر است از یک مانیتور IPS 1080p با تازه‌سازی بالاتر و پاسخ‌دهی سریع‌تر استفاده کنید. اگر پنل بزرگ‌تری مانند این می‌خواهید، 4K یک برد همه جانبه نیست. این با یک بار گرافیکی اضافی همراه است و به نوبه خود نیاز به سطوح سرمایه گذاری بزرگ در یک کارت گرافیک خوب دارد.

 

نویسنده: وبسایت گیمرز



نظرات کاربران


هنوز نظری وارد نشده است.