بهترین منبع ذخیره سازی ابری برای کارهای شما

1401/12/24

بهترین منبع ذخیره سازی ابری برای کارهای شما


اگر بخواهید از فایل های خود بکاپ تهیه کنید، آنها را با افراد دیگر به اشتراک بگذارید یا در یک کار با یکدیگر همکاری کنید، خدمات های ذخیره سازی ابری احیانا آسان ترین راه برای انجام آن است.


قسمت دشوار آپلود زندگی دیجیتالی خود در فضای ابری این است که تصمیم بگیرید از کدام خدمات مورد استفاده قرار دهید، به این دلیل که گزینه ها می تواند بسیار زیاد باشند. ما آپشن های شما را به تعداد انگشتان دست تایین کرده ایم که برای افراد، دستگاه ها و سناریوهای مختلف سازگار است. برای مشاوره بیشتر، راهنمای ما را درباره نحوه پشتیبان گیری از زندگی دیجیتال خود، نحوه اشتراک گذاری امن فایل ها به شکل برخط و نکاتی برای امنیت ذخیره سازی ابری می باشد.

 

گوگل درایو Google Drive


گوگل One

هر کسی که حساب گوگل دارد به گوگل Drive دسترسی دارد، خدماتی مفید برای پشتیبان‌گیری و همگام‌سازی فایل‌ها دارد. این ویژگی به طور کامل با دستگاه‌های Android و Chromebook یکپارچه است و اگر با خدمات‌ گوگل مثل Docs، Sheets، Slides و Photos کار می‌کنید، یک گزینه طبیعی است. گوگل Drive نرم و روان و ساده برای استفاده است، با جستجوی جامع، تاریخچه ورژن و چندین گزینه برای اشتراک گذاری فایل ها وجود دارد. می توانید با کمک مرورگر وب خود از آن استفاده کنید. اطلاعات هنگام ذخیره و انتقال رمزگذاری می شوند و از احراز هویت دو مرحله ای (2FA) پشتیبانی می شود. قادر هستید جزئیات بیشتری در مورد گزینه‌های ذخیره‌سازی و هدیه‌های اضافی در گوگل One بیابید.


متاسفانه، گوگل Drive فاقد رمزگذاری سرتاسری است و اگر نگرانی‌هایی درباره حفظ اطلاعات فردی و حساس دارید، بهترین گزینه نیست. همچنین گزینه ای برای مرتب سازی رمز عبور یا تاریخ انقضا در فایل هایی که با کمک پیوند به اشتراک می گذارید وجود نخواهد داشت.

سویس آیکلود اپل Apple iCloud

 

 

iCloud


شرکت اپل iCloud برای همه به طور منحصربه‌فرد از دستگاه های کمپانی اپل بهره می برد، iCloud یک گزینه ساده است. استفاده از آن آسان است و به طور کامل با macOS و iOS تلفیق شده است. این اپلیکیشن طراحی شده است تا در بیشتر مواقع به شکل نامرئی در پس زمینه کار کند. می توانید فایل ها را به اشتراک بگذارید و صفحات، اعداد و فایل های موثر را به شکل برخط ویرایش کنید.


بلکه می‌توانید روی اسناد همکاری کنید و از آنها با رمز عبور محافظت کنید. پشتیبانی از 2FA برای این برنامه وجود دارد. شما می توانید در iCloud پلاس مشترک شوید و از iCloud Private Relay برای حمایت از اطلاعات فردی و حساس خود در هنگام مرور از آنها حفاظت کنید.


این سیستم با ویندوز تطبیق پذیر است، و هیچ پشتیبانی اندرویدی برای iCloud وجود نخواهد داشت. و هرچند پیشرفت کرده است، اما iCloud در قیاس با اکثر خدمات‌های ذخیره‌سازی ابری دیگر از ضعف محدودی هم برخوردار است. نسخه‌سازی فایل به فایل‌های برنامه بهره‌وری کمپانی اپل محدود می‌شود و رمزگذاری انتها به انتها محدود است، هرچند امنیت کمپانی اپل اساسا سالم است.

 

One Drive

OneDrive دارای خصوصیات فراوانی است. این یک مشخصه طبیعی برای اشخاصی است که عمدتا روی کامپیوتر شخصی ویندوز کار می کنند و از Microsoft Office سود می برند. این یک ابزار جستجوی قدرتمند، پشتیبانی عالی از ویرایش مشترک، و آپشن های اشتراک گذاری فایل (از جمله حفاظت از رمز عبور و تاریخ انقضا) است. برای اکثر پلتفرم‌ها پشتیبانی وجود دارد، و قادر هستید فایل‌ها را در بین آنها همگام‌سازی کنید یا فقط با بارگیری فایل‌های درخواستی، در فضا صرفه‌جویی کنید. همچنین یک خزانه شخصی با محافظ 2FA وجود دارد. OneDrive احتمالا بهترین گزینه برای مطالعه یا ویرایش فایل ها باشد، به این دلیل که می توانید هر چیزی را در برنامه باز کنید.


از جنبه منفی، حافظه ذخیره بندی‌سازی رایگان محدود است، هیچ رمزگذاری سرتاسری وجود نخواهد داشت، و لایه‌های رایگان و اول دارای مجموعه‌ای از خصوصیات کوچک می باشند. اگر از مایکروسافت آفیس و اسکایپ استفاده می‌کنید، گزینه مناسبی می تواند باشد.

 

IDrive

اگر فقط می خواهید یک قفسه دیجیتال برای ذخیره فایل های خود از منابع مختلف داشته باشید، IDrive امکان دارد بهترین گزینه شما باشد. در استایل هایی با ظرفیت بالا قیمت های ابتدایی وسوسه انگیز خواهد بود. استفاده از آن ساده است و از اکثر دستگاه ها پشتیبانی می کند. با اکثر اپلیکیشن ها، iDrive یک درایو فشرده خارجی فیزیکی را برای ایجاد بکاپ ابتدایی با سرعت بیشتر برای شما ارسال می کند، آنگاه ویژگیهایی به حساب برخط شما منتقل می کند. شما یک دکمه رمزگذاری ویژه دریافت می کنید، بدین جهت iDrive نمی تواند فایل های شما را رمزگشایی کند.

 

IDrive به اشتراک گذاری فایل و پشتیبانی همکاری محدودی دارد، بدین جهت اگر یکی از آنها برای شما در اولویت است، آن را پیشنهاد نمی کنم. برنامه کاملا ساده است و آپلود فایل امکان دارد کند باشد. ابتدا قیمت معمولی را بازبینی کنید و توجه داشته باشید که باید تمدید خودکار را به شکل دستی خاموش کنید و اگر نمی‌خواهید بمانید باید اطلاعات را پیش از تاریخ تمدید انتقال دهید. همچنین باید مراقب مخارج اضافی در صورت تجاوز از میزان مبلغ خود باشید.


SpiderOak One

برای کسانی که از امنیت و حفظ اطلاعات خصوصی آگاه می باشند، SpiderOak’s One Backup ارزش بازبینی را دارد. بدین سبب هیچ‌کس جز شما توانایی ندارد به داده‌های شما دسترسی داشته باشد و همه چیز رمزگذاری شده است. قیمت پکیج های آن نفری است، اما از دستگاه ها و ورژن های فایل نامحدود پشتیبانی می کند. SpiderOak همچنین از امنیت لایه حمل و نقل (TLS) برای ویژگیهایی در حال انتقال بهره می برد تا از حملات انسان در این میان محافظت کند. این خدمات امنیت را به ارمغان می آورد و SpiderOak جمعی شفاف از خط مشی ها دارد. پشتیبانی از ویندوز، مک یا لینوکس، گزینه‌های بازیابی جامد، نسخه‌سازی فایل، و گزینه‌های اشتراک‌گذاری فایل‌های همه‌کاره، از جمله پیوندهای خود تخریب‌شونده را پیدا خواهید کرد.


SpiderOak نسبتا گران است و هیچ پشتیبانی از برنامه گوشی موبایل شما وجود نخواهد داشت. هیچ 2FA برای ورود به وب وجود نخواهد داشت، که یک حذف شگفت انگیز برای یک کمپانی متمرکز بر امنیت است. شاخص است که رمز عبور خود را ایمن نگه دارید، نه فقط چون افراد در صورت دریافت فایل های شما قادر هستند به آن دسترسی داشته باشند، چون SpiderOak نمی تواند در صورت فراموشی رمز، آن را بازنشانی کند.

 

نویسنده: وبسایت گیمرز



نظرات کاربران


هنوز نظری وارد نشده است.