بهترین کنترلرهای رایانه شخصی در سال 2023

1402/1/13

بهترین کنترلرهای رایانه شخصی در سال 2023


اگر به‌دنبال جانشینی برای کنترل‌ ماوس و صفحه کلید هستید، شمار زیادی از کنترل‌کننده‌های PC عالی برای انتخاب وجود دارند.

لیست دسترسی سریع به عناوین:

 


در صورتی که خیلی از بازی‌های کامپیوتری به بهترین وجه با ماوس و کیبورد انجام می‌شوند، خیلی از آنها با در نظر گرفتن یک کنترل‌کننده قدیمی طراحی شده‌اند. همچنین اندکی راحت‌تر است که روی صندلی بازی خود بخوابید و با یک کنترلر به عقب برگردید، و به شما راهی آسان‌تر برای استراحت با بازی‌های مورد علاقه‌تان می‌دهد. در سال 2023، واقعا هیچ کمبودی در گزینه‌های کنترل‌کننده کامپیوتر شخصی وجود نخواهد داشت، عمدتا هر کنترل‌کننده‌ای که برای کنسول‌های ویژه طراحی شده است، از کامپیوتر شخصی نیز پشتیبانی می‌کند. از پایه، مشترکین کامپیوتر شخصی بهترین کنترلرها را در همه سیستم عامل ها استفاده می کنند. ما بهترین کنترلرهای کامپیوتر شخصی در سال 2023 را جمع آوری کرده ایم.


با توجه به امکانات فراوان، تایین یک کنترلر کامپیوتر شخصی می تواند تا اندازه ای مسئله برانگیز باشد. البته، اگر یک یا دو کنسول دارید، احیانا در حال حاضر یک کنترلر دارید که به سادگی روی کامپیوتر شخصی کار می کند. همانطور که گفته شد، امکان دارد چیزی با خصوصیات بیشتر از کنترلرهای استاندارد Xbox، PlayStation و Switch بخواهید. مشترکین کامپیوتر شخصی همواره کنترل بیشتری بر تجربه بازی خود دارند، لذا منطقی است که یک کنترلر کامپیوتر شخصی همه کاره بخواهید.


از دسته‌های حرفه‌ای گرفته تا گیم‌پدهای یکپارچه با سیستم عامل و طراحی‌های ماژولار، در اینجا 10 عدد از بهترین کنترل‌کننده کامپیوتر شخصی در سال 2023 بیان شده است. برای توصیه‌های کنترل‌کننده بیشتر، خلاصه‌ای از بهترین کنترل‌کننده‌های PS5 و بهترین کنترل‌کننده‌های سوییچ را می توانید مشاهده کنید.

 دستگیره بازی 8bitdo ultimate


8BitDo Ultimate

مقرون به صرفه، قابل پیکربندی و ارگونومیک مغلوب کردن 8BitDo Ultimate مشکل است. نرم افزار نهایی 8BitDo به شما فرصت کنترل کامل بر تجربه خود را می دهد. توانایی آن را دارید حداکثر سه نمایه ویژه را ذخیره کنید، جفت ماشه‌های در قسمت پشت عالی را مجدد نقشه‌برداری کنید، کشش چوب، شدت ارتعاش و ماشه را با حساسیت پیکربندی کنید. این نمونه سفارشی‌سازی عمیق بیشتر اوقات برای کنترل‌کننده‌های بسیار گران‌تر رزرو می‌شود، نه یک کنترل‌کننده 50 دلاری. این دستگاه با شارژ کامل به مدت 15 ساعت کار می کند و دارای یک اولیه شارژ همسان است.


میله های آنالوگ از تکنولوژی Hall Effect استفاده می برند، پیشرفتی که از آهنربا برای تعیین حرکت بهره می برد. این طراحی بدون اصطکاک از سایش و پارگی و رانش شدید پیشگیری می کند.


نتیجه بالای 8BitDo Ultimate به همراه قیمت بسیار سازگار آن را به یک پیشنهاد ساده تبدیل می کند. اگر تمایل دارید عملکرد بهتری داشته باشید، توانایی آن را دارید ورژن بلوتوث را که با نینتندو سوییچ مناسب است، با قیمت 70 دلار تجربه کنید.

8bitdopro دستگیره بازی
8BitDo Pro 2

 8BitDo پرو 2 شباهت هایی به Ultimate دارد، هرچند فاقد استیک های Hall Effect و ابتدایی است. با این وضعیت، این یک کنترلر چشمگیر با طراحی کاملا یکپارچه با سیستم عامل است که از آن افرادی که بازی های کلاسیک زیادی بازی می کنند یا مشابه سازها را روی کامپیوتر شخصی خود ترتیب می دهند، گزینه ای خوب است. همچنین برای بازیکنانی که میله های آنالوگ هم تراز و بازی هایی که با کنترل های D-pad بهتر بازی می کنند را ترجیح می دهند، گزینه ایده آلی است.

 

پرو 2 از قبیل دو سوئیچ بازگرداندن، عوض پروفایل سفارشی و پشتیبانی از سیستم عامل اندروید، Steam Deck و Switch است. باتری آن نیز اندکی بیشتر از Ultimate طاقت می آورد و 20 ساعت بیشتر از اتصال به برق شارژ می شود.

دستگیره بازی xbox elite series 2

Xbox Elite Series 2

گران است، اما مایکروسافت حتی یک گوشه از آن را با الایت Series 2 یک شکل طراحی نکرد. با طراحی ارگونومیک، وضعیت تولید، دستگیره های لاستیکی، اجزای قابل تعویض (مانند میله های آنالوگ و D-pad)، چهار سوئیچ عقب، قفل ماشه، و مدت زمان کارکرد باتری خیره کننده 40 ساعته، الایت Series 2 را بهترین کنترلر حرفه ای برای کامپیوتر شخصی کرده است. اگر به همه آن ویژگی‌ها نیاز ندارید یا به چیزی مقرون به صرفه‌تر تمایل دارید، توانایی آن را دارید الایت Series 2 Core را با قیمت 130 دلار انتخاب کنید، هرچند فاقد دکمه‌های بازگرداندن و سایر گزینه‌های سفارشی‌سازی است. توانایی آن را دارید اجزای شخص ثالث، مثل پدل‌های ناحیه عقبی، را جداگانه خرید کنید.

 دستگیره بازی victrix pro bfg

Victrix Pro BFG

 Victrix Pro BFG فوق‌العاده تهاجمی کاملا مشخص است، اما طراحی مبتکرانه آن به آن این امکان را می دهد تا بسیار ماژولار باشد. قطعه های کنترلر در هر طرف را می توان در عرض چند ثانیه با ابزار کنونی بیرون آورد. توانایی آن را دارید از چیدمان چوب افست از پیش تعیین شده به یک ساماندهی هم‌تراز تغییر دهید. همچنین توانایی آن را دارید بین سه D- pad مختلف، موردی که در بالا نشان داده شده است، هشت طرفه، و متقابل قدیمی، و کلاه‌های انگشت شست را به فرمت‌های کوتاه‌تر و بلندتر تغییر دهید. حتی دارای یک پد با میکروسوئیچ شش کلید برای سمت راست کنترلر است. ماشه‌ها را می‌توان در پنج فاصله کششی مختلف برای مطابقت با ترجیح شما قفل کرد، و چهار ماشه در ناحیه عقبی به سادگی قرار دارند. قادر هستید ورودی‌ها را مجدد نقشه‌برداری کنید و حداکثر سه پروفایل کنترل را ذخیره کنید.

 

هرچند پرو BFG در حد الایت Series 2 ممتاز نیست، اما بهترین کنترلر حرفه ای درباره سفارشی شدن است. از دیدگاه فنی، برای PS5 (و PS4) طراحی شده است، اما به شکل بی سیم و سیمی با کامپیوتر شخصی نیز کار می کند.

 دستگیره بازی xbox wirelless controls

Xbox Wireless Controller

مایکروسافت هنگام انتقال از Xbox One به Xbox Series X دست کم تحولاتی را در کنترلر خود بوجود آورد، اما به چه دلیلی چیزی را که خراب نیست بازسازی کنید؟ کنترلر بدون سیم ایکس‌باکس در طول سال‌ها به لطف طراحی آسان و بدون حاشیه‌اش هواداران زیادی یافته است. بهتر از همه، این است که به طور کامل با کامپیوتر شخصی سازگار است، و آن را به یک انتخاب عالی برای کسانی تبدیل می کند که می خواهند روی سری X و کامپیوتر خود بازی کنند. همچنین یک گزینه عالی برای استفاده از Game Pass در کامپیوتر شخصی است، چون به طور خودکار با نرم افزار همگام می شود و به شما این امکان را می دهد بدون درهم ریختن با جمع بندیه ای از منوهای خصوصیات، بازی کنید.

 ۵دستگیره سونی پلی استیشن
سونی DualSense

در صورتی که کنترلر DualSense شما یک گزینه عالی برای اکثر بازی های کامپیوتری است، بهترین انتخاب در هنگام اجرای پورت های پلی استیشن است. چون از مشخصات پیشرفته همانند بازخورد لمسی و محرک های تطبیقی پشتیبانی می کند. اما صرف نظر از اینکه در حال بازی کردن هستید، طراحی ارگونومیک و مواد درجه یک DualSense به آرامی قابل شکست می باشند. 70 دلار اندکی گران است، اما بی شک در ازای آن یک کنترلر با وضعیت بالا دریافت می کنید.

 

دستگیره بازی  switch pro controller
Switch Pro Controller

یافتن یک کنترلر راحت و ارگونومیک تا اندازه زیادی به صلاحدید کاربر وابسته است، با اندازه دست و ترجیحات شخصی به عنوان عوامل اصلی رانندگی می باشد. اما خیلی از گیمرها حتما موافق می باشند که Switch پرو Controller یک گزینه خوب است که تقریبا برای هر کسی سازگار است. هیچ سوئیچ بازگشت یا اجزای قابل ساماندهی پیدا نخواهید کرد، اما کنترلر Switch یک کنترلر بلوتوث با مدت زمان کارکرد باتری عالی (حدود 40 ساعت) است که برای اکثر انواع بازی ها خوب است. از این رو اگر تمایل دارید از بازی‌های بتل رویال تا بازی‌های نقش‌پیجی بپرید و تمایل دارید اطمینان حاصل کنید که دست‌هایتان در طول جلسات طولانی‌تر بازی راحت می باشند، Switch Pro Controller را در بالای فهرست خود قرار دهید.

 

Hh
Razer Wolverine V2 Chroma

به دنبال یک کنترلر با کلید ها و ماشه های لوکس و لمسی هستید؟ به دنبال Razer Wolverine V2 Chroma نباشید. چیزهای زیادی درباره گیم پد وجود دارد (از جمله طراحی نرم و کلید های پشتی)، اما این سوئیچ های عمل لمسی و میکروسوئیچ D- pad می باشند که شما را مجذوب خود می کنند. اینها ورودی های بسیار پاسخگو و یک" کلیک" رضایت قسمت با هر بار فشار دادن به شما ارائه می دهند. حتی قادر هستید حالت ماشه مو را فعال کنید تا محرک‌های آن سریع‌تر فعال شوند. این یک نقطه فروش بزرگ برای اشخاصی است که از بازی‌های چندنفره سریع لذت می‌برند، به این دلیل که توانایی آن را دارد به شما مزیت جزئی برای رقبا بدهد. به خاطر داشته باشید که این کنترلر ویژه Wolverine فقط از اتصال سیمی پشتیبانی می کند.

 

دستگیره بازی powera fusion pro 2
PowerA Fusion Pro 2

اگر تمایل دارید قابلیت اطمینان یک کنترلر سیمی داشته باشید (یا نمی‌خواهید با شارژ دوباره باتری‌ها کار کنید)، به یقین PowerA Fusion پرو 2 را آزمایش کنید. تجهیز شده به مجموعه‌ای از پدل‌ در قسمت پشت قابل جابجایی، ماشه‌های قابل قفل برای فعال‌سازی سریع‌تر، لاستیکی‌ دستگیره ها و میله های آنالوگ با وضعیت بالا، این کنترلر سیمی یکی از بهترین کنترلرهای سیمی شخص ثالث در بازار است. همچنین بسیار گران‌تر از کنترل‌کننده‌های سیمی است و قیمت آن 90 دلار است، هرچند اغلب به فروش می رود. دو صفحه رویی در دسترس است، سیاه یا سفید، و کابل 10 فوتی آن باید فضای بیشتری را در اختیار شما قرار دهد تا آن را در پیرامون ایستگاه نبرد خود قرار دهید یا روی صندلی بازی خود استراحت کنید بدون اینکه دلواپس جدا شدن از برق باشید.

 

دستگیره بازی 8bitdo sn30 pro

8BitDo SN30 Pro

8BitDo به روشنی می داند که چه کاری انجام می دهد، به دلیل اینکه این سومین ورود محصول کمپانی در این فهرست است. SN30 پرو خیلی از خصوصیات شبیه به هم را ارائه می‌کند که Ultimate و پرو 2 را بسیار زیبا می‌کند، اما این کار را با خصوصیات سنتی ترتیب می دهد که اغلب در کنترل‌کننده‌های با این کالیبر پیدا نمی‌شود. با الهام از گیم‌پد کلاسیک SNES، طراحی نوستالژیکی خواهید داشت که با هزاران امکانات مدرن همانند باتری قابل شارژ، ورودی USB-C، پشتیبانی از بلوتوث، و پشتیبانی از سمتیچ و استیم دک به همراه کامپیوتر شخصی همراه است. D-pad آن نیز فوق‌العاده پاسخگو کرده است و برای پیشگیری از ورودی‌های اتفاقی طراحی شده است، و آن را به یک بازی عالی برای بازی‌های مبارزه‌ای و ضرب و شتم آن‌ها تبدیل می‌کند. SN30 پرو با وجود اینکه مشابه یک کنترلر Super Nintendo به نظر می آید، تمام ورودی های مورد نیاز برای بازی های مدرن را نیز دارد.

 

نویسنده: وبسایت گیمرز



نظرات کاربران


هنوز نظری وارد نشده است.