توافق اینتل و ایسوس برای آینده پی سی های کوچک NUC را تضمین می‌کند

1402/4/30

توافق اینتل و ایسوس برای آینده پی سی های کوچک NUC را تضمین می‌کند


حدود یک هفته پیش، اینتل اعلام کرد که از تجارت NUC خارج می شود. و در نتیجه از شنیدن این پیام نا امید شدیم، زیرا مدت‌هاست که برای رایانه‌های شخصی با فرم کوچک جایگاه مناسبی داشته‌ است. من خوش شانس بودم که در سال 2016 با چندین دستگاه استیم وقت گذراندم. آنها نقص های خود را داشتند، اما نشان دادند که شما واقعاً می توانید یک رایانه بازی قدرتمند را در قالبی به اندازه یک جعبه کفش قرار دهید.

در سال‌های پس از آن، اینتل نشان داد که با مینی رایانه‌های شخصی NUC Extreme، از جمله این رایانه که در i9 13900K و RTX 3080 Ti بسته‌بندی می‌شود، چه چیزی ممکن بود. تعداد کمی از شرکت‌ها وارد بازار NUC شده‌اند، اما به دلایل مختلف هرگز مانند لپ‌تاپ یا رایانه‌های شخصی بازی در میان علاقه‌مندان به بازار عرضه نشده‌اند.

اما یک خبر خوب به تازگی نشر پیدا کرده است، NUC تا مرگ فاصله زیادی دارد. اینتل یک بیانیه مطبوعاتی ارسال کرد و اعلام کرد که اینتل و ایسوس با یک برگه قرارداد موافقت کرده اند که به موجب آن ایسوس خطوط تولید نسل دهم تا سیزدهم NUC را بفروشد و پشتیبانی کند و در عین حال مجوز غیر انحصاری طراحی سیستم های NUC آینده را به ایسوس بدهد. ایسوس یک واحد تجاری جدید به نام Asus NUC BU ایجاد خواهد کرد.

این خبر عالی است. همیشه بازاری برای مینی پی سی وجود خواهد داشت. نقطه فروش، ساینیج دیجیتال، گره های ارز دیجیتال، ماشین های اداری و غیره. اما چیزی که واقعاً من را هیجان زده می کند این است که ایسوس چه کاری می تواند با NUC انجام دهد. از این گذشته، می داند که چگونه رایانه های شخصی با فرم کوچک، و در عین حال، رایانه های شخصی بسیار کوچک بسازد.

بازی و NUC ها کمی شبیه روغن و آب هستند. نیازهای TDP و خنک کنندگی پردازنده‌های گرافیکی قدرتمند به این معنی است که آنها برای گنجاندن در رایانه‌های شخصی واقعاً کوچک مناسب نیستند. سیستمی با 13900K و RTX 4090 خوب به نظر می رسد، اما نگه داشتن دمای زیر 100 درجه سانتیگراد موضوع دیگری است.

 

 
 

 



اما ما در مورد ایسوس صحبت می کنیم. این برند یک یا دو چیز در مورد اجزای رایانه شخصی می داند. فقط تصور کنید که ایسوس یک کارت گرافیک سفارشی تولید کند، فرض کنید یک RTX 4070 Ti با TDP حدود 285 وات. نه کم، اما با استانداردهای مدرن، نه زیاد. ایسوس دارای تخصص مهندسی برای ساخت چنین کارتی با PCB و خنک کننده کاملاً عجیب و غریب است. من به نوعی خنک کننده برجی برای آن متصور شده ام، شاید در ترکیب با خنک کننده CPU و یک فن 14 سانتی متری در کنار رایانه شخصی.

می تواند آن را به عنوان نوعی کامپیوتر بازی ایسوس ROG NUC بفروشد. هک، این می تواند مزخرفات را به بازار عرضه کند و رونق بگیرد! این محصول یک رقیب کنسول و یک یا دو میلیون خریدار بالقوه دارد.

 

نویسنده: وبسایت گیمرز



نظرات کاربران


هنوز نظری وارد نشده است.