در مورد فورد موستانگ مک ای بیشتر بدانید

1401/11/18

در مورد فورد موستانگ مک ای بیشتر بدانید


مک ای دست کم در قاره ما، نظیر بعضی از خودروهای برقی رقیب خود به پیروزی در بازار فروش دست پیدا نکرده است.در سال تقویمی 2021، نخستین سال کامل خود در قاره اروپا، فقط به سختی وارد بیست خودروی با سوخت الکتریکی پرطرفدار قاره شد،که احیانا روشن سازی کند که به چه دلیلی در بهار 2022، فورد ترجیه داد تا تحولات ظریف ولی مهمی در آن بوجود بیاورد.

گذر زمان منجر می‌شود تا گلوله آتشین جنجال‌هایی که راه‌اندازی این خودرو را فراگرفت، به آسانی فراموش شود. این ایده خودش موضوع اصلی نبود.کراس اوورها و خودروهای شاسی بلند فعلا بدون تردید عناصر اصلی موفقیت در کسب و کار تقریبا هر تولید کننده خودرو بزرگی می باشند.از این رو یک کراس اوور برقی پرفروش، با پتانسیل کاستن انتشار کربن، محصول معقولی برای تولید است.و فورد تحت عنوان چهارمین تولید کننده خودرو بزرگ جهان، تحت فشار بود که یکی از آن‌ها را داشته باشد. مناقشه از این واقعیت ناشی شد که نخستین خودروی الکتریکی سفارشی این برند از نام فورد موستانگ بهره می برد.

این خودرو، همانطور که در ابتدا خیلی ها از آن واهمه داشتند، جانشین موستانگ هشت سیلندر نشده است (حداقل فعلا نه)، ولی مطمئنا طبق همه پسندی آن خودرو مبادله می شود. فکر کردن به استراتژی قابل مقایسه از سمت تولید کننده خودرو، چه فهمیده باشد چه نباشد، مشکل است.احیانا اگر پورشه قصد آن را داشته باشد که ماکان الکتریکی آتی را 911، E بنامد؟ ما تردید داریم که این مسئله نیز خیلی خوب ادامه پیدا کند.

موستانگ Mach- E موقع عرضه، نه تنها با کمک از آمار روی کاغذ، بلکه با کمک از طرح و موضع آن، تمایل زیادی به خود نزدیک کرد.بی دلیل نیست که فورد در سال تقویمی 2021 مقدار بیشتری موستانگ ماخ ای در کشور مکزیک نسبت به موستانگ های« سازگار» در میشیگان راه اندازی کرد.از این رو، این خودرو به راحتی فروش رفته است، در صورتی که فورد همچنان اراده دارد از هر 10 خودروی به فروش رفته تا سال تقویمی 2030، چهار خودروی برقی وارد بازار کند.هدف این آزمایش کشف این است که Mach، E واقعا چه مدل خودرویی است، به دور از هیاهوی نامش.

خط تولید موستانگ Mach،E در یک نگاه

خط تولید موستانگ Mach، E با باز شدن دفترچه‌های پیش سفارش شروع شد و با توجه به ابعاد باتری و شمار موتورها لایه‌بندی شد.مدل AWD Extended Range سرآغاز این خط بود که تقریبا به اندازه Mk3 Ford Focus RS قدرت تولید می کرد و آن را از طریق یک موتور الکتریکی در هر محور به زمین می رساند.ولی فرصت داشتن یک خودروی دو موتوره و چهار چرخ متحرک با باتری با کیفیت نیز وجود داشت.حالا می‌توانید خودرو را در تریم Select سطح پایین (با یک موتور محرک در پشتی و 70 کیلووات ساعت ذخیره‌سازی باتری) یا تریم Premium (با بسته باتری استفاده شده 91 کیلووات ساعت) خرید کنید.

با این وضعیت، در سال 2022، خط تولید لوازم جانبی آن باریک و ساده شد، درست هنگامی که فورد موستانگ Mach، E GT با قدرت 480 اسب بخار راهی بازار شد.

 

Mach،E های سطح بالا می توانند تا 150 کیلو وات شارژ سریع داشته باشند، در حالی که باتری های کوچکتر به 115 کیلووات محدود می شوند. تنها بسته آپشن های اصلی که باید در نظر گرفته شود، پک + Tech Ford است که سیستم صوتی ممتاز، درب عقب برقی و سقف شیشه ای پانوراما را اضافه می کند.فقط نوع رده بالایی را می‌توان به صورت دو موتوره و چهار چرخ داشت، اگرچه در صورت نیاز می‌توان Mach، E با باتری با امکان ذخیره سازی انرژی بیشتر را صرفا در وضعیت محرک پشت داشت.

طراحی و دیزاین

همه موارد را می توان در این کراس اوور الکتریکی پیدا کرد،که همچنین از سطح مشکی براق برای سقف و پایین بدنه بهره می برد تا چشم را فریب دهد تا خطوط کوپه را در ماشینی بزرگتر و بلند نظاره کند.جمعا، این یک تفسیر قابل توجه و هوادارانه از DNA دیزاین موستانگ است.

Mach، E بر روی پلتفرم Global Electrified 1 قرار گرفته است، در حقیقت یک ورژن با تغییرات بنیادی از پلت فرم C2 است که فورد در پایین فورد فوکوس و فورد کوگا نیز از آن بهره می برد.این خودرو ردپایی بین Polestar 2 و مرسدس بنز EQC می دهد، اگرچه به دومی نزدیک تر است،که Mach، E در حقیقت از دیدگاه فاصله بین دو محور جلوتر است و از دیدگاه ارتفاع فرق آن در حد میلی متر است.

در زمینه وزن، با وزن 2010 کیلوگرم، Mach، E یکی از خودروهای الکتریکی سبک‌تر در این ابعاد است، احتمالا دلیل آن همین هست که ورژن دوربرد تست شده در اینجا 372 مایل، برد WLTP دارد.

این موضوع به کمک بسته باتری لیتیوم یونی 99 کیلووات ساعتی خودرو که در ناحیه پایین خودرو هست میسر شده است (91 کیلووات ساعت از این ظرفیت قابلیت مصرف دارد).یک باتری 76 کیلووات ساعتی سبک تر و ارزان تر نیز عرضه می شود که برد درخواست شده را به 273 مایل تقلیل می دهد،با ظرفیت مورد استفاده هر دو ورژن به عنوان مقداری از به روز رسانی خودرو در سال 2022 اندکی بیشتر شده است.در جاهای دیگر به عنوان قسمتی از فیس لیفت اول خودرو، ظرفیت یدک‌کشی برای نسخه‌های 91 کیلووات ساعتی خودرو به 1500 کیلوگرم افزایش پیدا کرد، در صورتی که کالیبراسیون شارژدهی سریع DC خودرو برای سرعت‌های شارژدهی سریع‌تر اصلاح شد.

به استثنای باتری، تنها اراده مالکان این است که آیا از موتور الکتریکی تکی نصب شده در عقب (مانند خودروی آزمونی ما) بهرمند شوند یا موتور دیگری در محور جلو برخوردار باشند تا چهار موتور Mach، E را توسعه بخشد .چرخ محرک با AWD و باتری با اندازه بزرگتر، Mach، E 346 اسب بخار قدرت تولید می کند، اگرچه با کاستن موتور جلو، این قدرت به 290 اسب بخار تقلیل می یابد.

سوئیچ نصب شده روی داشبورد را فشار دهید که فورد موستانگ Mach، E را روشن می‌کند و خودرو صدای موسیقی آرام ولی شدید و تپنده‌ای را منتشر می‌کند که این باید عمدی باشد، به‌طور قابل‌توجهی همانند هارولد فالترمایر است.به دستور فورد موستانگ توجه کنید و همچنین می فهمید که روی صفحه دیجیتال ظریفی که در جای یک جعبه ابزار قدیمی هست، عبارت« سرعت زمین» نوشته شده است.

نه، Mach، E در حد موستانگ با موتور V8 تلاش نمی‌کند تا از خصوصیات خاصی بهره ببرد، ولی نکات ساده ای وجود دارد که باید در چهار چوب توجهات قرار گیرد. اینها امکان دارد به شما آزار برسانند. ولی برای ما، این همه سرگرمی، بی ضرر است.

عنوان می شود که کابین آن در ابتدا قرار بود تا اندازه زیادی از فوکوس قرض گرفته شود،  ولی موقعی که فورد فهمید که نخستین ماشین الکترونیکی زمینی خود قرار است چقدر تاثیر گذار باشد،وضعیت تغییر یافت. حالا، به صراحت تنها قسمتی از تابلو برق از قسمت قطعات اخذ شده است،اگرچه در کل این مکان کماکان تا حدی با استانداردهای تعیین شده به کمک Polestar 2 و Hyundai Ioniq 5 برای گوناگونی مواد و کیفیت درک شده فاصله دارد.

صحیح است، در اینجا مواد پلاستیکی سخت کمتری در برابر فولکس واگن ID 4 وجود دارد و صندلی های« چرمی» دوخته شده و تزئینات بافته شده داشبورد، Mach، E را بالاتر از کرایه استاندارد فورد (همانطور که امکان دارد، با توجه به هزینه درخواست شده) بالاتر می برد.تناسب و پرداخت به طور یکنواخت خیلی هم عالی نیستند و از دیدگاه بصری نسبتا نا ملایم است.

از دیدگاه علم قرارگیری انسان بر روی صندلی به لحاظ تبی، عکس آن معمولا عالی است،اگرچه پایه‌های صندلی‌های قابل تنظیم الکترونیکی از منظر نتیجه کج‌شدگی زیادی ندارند و فقط خیلی کمتر مستحکم شده اند.دست کم فضای بزرگتری برای سرنشینان موجود است، نه تنها در جلو، بلکه در ردیف دوم، که در آن در ناحیه عقبی صندلی‌های جلو، فضای بزرگتری برای زانو آماده می کند.

داده ها سرگرمی و حمل و نقل ماهواره ای

حس شما در برابر نسل بعدی آرایه سرگرمی Sync فورد در Mach، E به احساسات شما در برابر نمایشگر های لمسی عظیم وابسته است.این برای برخی ها  موجب عدم تمرکز حین رانندگی می شود، اما برای دیگر سرنشینان کمکی مفید و سرگرم کننده خواهد بود،به دلیل اینکه اندازه آن واقعا باعث می شود که به آسانی در منوها ورق بزنید و خروجی  انتخاب شده خود را دریافت کنید و همچنین داده ها را به راحتی دریافت کنید.

چیزی که تسلا نخواهد داشت و فورد دارد، مناسب سازی با اپل CarPlay و Android Auto است که هر کدام به خوبی روی این سیستم عمل می کنند و می‌توانند داده‌های حمل و نقل ماهواره‌ای کوچک را به بازخوانی ابزار دیجیتال وارد کنند.

آنگاه کنترل‌های تهویه مطبوع در قسمت زیر صفحه قرار می‌گیرند. ما بیشتر اوقات کلید های فیزیکی را برای آب و هوا مقدم می شماریم، ولی استفاده از کلید های لمسی فورد به میزان کافی ساده است.

موتورها و عملکرد

سه شکل رانندگی فورد موستانگ Mach-E در Untamed مطرح می شود، که احساس می کنید تایین آن با استفاده از صفحه لمسی مرکزی باید با صدایی خاص همراه باشد. هیچ نیروی مازادی را از موتور الکتریکی نصب شده در قسمت پشت آزاد نمی کند، ولی اثر فشار روی پدال گاز را تقلیل می دهد و باعث می شود که به راحتی جوابگو باشد. Mach-E همچنین به راننده این امکان را می‌دهد که صدای رانندگی شبیه‌سازی شده را به داخل کابین منتشر کند، و لحن انتخابی فورد مشابه پورشه تایکان بی‌سابقه است. در صورت تنظیم شدن پدال گاز به راحتی با قدرتی که موتور تولید می کند می توانید سبقت بگیرید.

با شتاب 30 مایل در ساعت به 70 مایل در ساعت، Mach- E فقط نیم ثانیه یا بیشتر از تویوتا GR یاریس آهسته تر است که نسبت قدرت به وزن آن بی نهایت چشمگیرتر است. همچنین گشتاور کافی برای اطمینان از اینکه تصور می کنید چقدر زود قادر هستید بیشتر آن را در خروجی‌های پیچ‌های سخت تر به کار ببرید، موجود است و Mach- E مطمئنا از آن دسته خودروهایی نیست که تعادل شاسی آن به آسانی کنترل پیشرانه باشد.

سواری و حمل و نقل

در کلاسی که المان های کنترل دستی آن آسان است، بزرگ ترین ستایشی که می توانیم برای فورد موستانگ Mach، E داشته باشیم این است که در مسیری که می گذرد کاملا همانند به نمونه های پیشین« فورد» است.احتمالا، اگر به شکل واضحی« فورد سریع» مشاهده کنید، به خصوص در فرمت RWD، مکانی که شاسی بدون ثبات ارائه شده به همراه موتور الکتریکی محور جلو نوع AWD کاملا با ثبات است.

RWD فقط اصول ابتدایی را به خوبی عمل می کند و قسمتی که کشش و پایداری در هر شرایط آب و هوایی را با سیستم دینامیک آزادتر معاوضه می کند.در همین موقعیت، کنترل نزدیک بدنه و دشواری سواری، حتی پس از تغییر در سیستم تعلیق فورد، تا حد راضی کننده ای بهبود پیدا کرده است.از یک سطح ناپیوسته رد شوید و ماشین قادر است اندکی روی محور عقبی خود بچرخد و به طور کلی احساس هیجان می کنید و ممکن است از ورودی های تعلیق مکرر عصبانی شوید.وقتی جاده پر دست انداز می شود، می توان بیان کرد این یکی از نقاط مثبت فورد نیست.

حتی به نظر می آید فورد آگاهانه در واکنش پدال گاز با احتیاط بوده است تا از شوک زدن به شاسی و ایجاد بی ثباتی اجباری پیشگیری کند. عناصر ظریف تر قابل تنظیم دریچه گاز به طور باورنکردنی وجود ندارند.

انصافا، Mach، E از این بابت بسیار مشابه موستانگ است: با مرکز ثقل بالاتر، انتقال وزن بیشتر و حرکت بیشتر بدن به طور کلی ما گمان می کنیم دلیلی موجود است که به چه دلیلی می توانید مداخله کنترل کشش را اصلاح کنید ولی نمی توانید کنترل پایداری را خاموش کنید.

راحتی و انزوا

کراس اوورهای الکتریکی بی همتا پیشرفته ای در بازار وجود دارند، ولی آنها علاقه دارند در ورژن های گران تر و بالاتر این رده قرار بگیرند،مثل آئودی Q8 E، tron و مرسدس بنز EQC، با قیمت هایی که سر به فلک کشیده اند.

Polestar 2، Tesla Model 3 و Mercedes، Benz EQA: همگی در حرکت در حد کافی بدون سرو صدا هستند، ولی در کیفیت سواری اندکی متفاوت هستند که جانشین های هیبریدی یا ICE با این قیمت معمولا از آن دوری می کنند، اگرچه به نظر می آید فولکس واگن ID 4 از این سیستم برخوردار است.بهبود خوبی داشته است مرتب سازی سیستم تعلیق برای جبران هر چیزی تا 500 کیلوگرم باتری به صراحت ساده نیست.

فورد در دمپرهای غیرفعال خود هیچ عملی برای بالا بردن متوسط امتیاز کلاس نمی کند. در حقیقت، شاید یک لمس آن را تقلیل می دهد.وضعیت سواری کاملا با کارایی بالا نیست، ولی به صورت پی در پی زیاد و کم است، گویی 18 اینچ چرخ‌ها به‌طور فعال در حال جستجوی لکه‌های جاده می باشند.

از دیدگاه بازدارنده صوتی، جاده های لغزنده مقایسه مستقیم را مشکل می کردند، هرچند در سرعت 70 مایل در ساعت، میکروفون‌های ما صدای کابین را یک دسی بل بالاتر از صدای فولکس واگن گلف R با شاسی سخت نشان می‌دادند که به سادگی در فورد پدیدار نمی‌شود.

MPG و هزینه های اجرا

اگر در پی یک کراس اوور برقی می باشید، انگیزه های مناسبی موجود است که فورد موستانگ Mach، E به آسانی وارد زندگی روزانه شما می شود. مهمترین دلیل آن مسافت رانندگی است.

این سواری که در فرم ما قبل فیس لیفت با ظرفیت باتری مورد استفاده 88 کیلووات ساعت تست شده است، آمار عملیاتی را معین می کند که می توانید دست کم 250 مایل را در انواع شرایط رانندگی را تجربه کنید.

این رقم ها، فورد را در تطبیق با رقیبان نزدیک در بالاترین حد راندمان قرار می دهد.مابقی خودروی پریمیوم RWD نیز رقابتی می باشند و Mach، E به سادگی تجهیز شده است، هرچند قیمت‌ها همه این موارد را پدیدار می‌کنند.خودروهایی نظیر فولکس واگن ID 4 و نیسان آریا، که از لحاظ های دیگر با فورد قابل مقایسه می باشند، فعلا به اندازه قابل توجهی در قیمت فهرست، ارزان تر می باشند.

درباره دلایل دیگری که امکان دارد به سراغ فورد نروید، هر از چند گاهی به عنوان یک مدیر نگاهی حسادت آمیز به خودروهای برقی با قیمت همانند می اندازید که بازده راحت تری را ارائه می دهند.تسلا نوع 3 یکی از این ماشینها می باشد، و شبکه سوپرشارژر تسلا نیز سالن بزرگ جادار آن را به خودرویی آسان‌تر برای سفرهای طولانی‌تر مبدل می‌کند.

Mach، E امکان دارد دارای پتانسیل شارژ 150 کیلووات باشد، ولی بسیاری از رقبا حالا با سرعت بیشتر شارژ می شوند. فعلا، با این حال، فورد تنها با همان موانعی مواجه است که بسیاری از خودروهای الکتریکی دیگر که به کمک تسلا تولید کرده نشده‌اند، روبرو می باشند، و آنها محدوده چشمگیر آن را ترویج نمی کنند.

 

 

نویسنده: وبسایت گیمرز



نظرات کاربران


هنوز نظری وارد نشده است.