سازندگان گوشی های هوشمند در MWC 2023 به دنبال راهی برای خودنمایی در این رویداد هستند

1401/12/13

سازندگان گوشی های هوشمند در MWC 2023 به دنبال راهی برای خودنمایی در این رویداد هستند


براساس استانداردهای تکنولوژی، گوشی های پیشرفته بازده خوبی داشته‌اند، اما در چند سال گذشته، سازندگان دستگاه‌های هوشمند به دنبال گلوله جادویی برای یاری رساندن به کاستن روند فروش بوده‌اند. ورود 5جی فرصت خوبی بود، اما استانداردهای نسل آینده مخابرات هر سال اختراع نمی شوند.


در حال حاضر خیلی زود است که بگوییم آیا حرکت به طرف قابلیت نوسازی دستگاه در بحبوحه قانون های جدید تاثیر معنی‌داری خواهد داشت یا خیر، اما این نکته برجسته در نمایشگاه سال جاری بود که HMD آن را کاملا روشن کرد. صرف نظر از اینکه چه مقدار از مردم از قادر به نوسازی دستگاه های خود هستند ، این یک نقطه دردناک بالقوه دیگر برای رشد صنعت است.


تاشوها ظاهرا خواسته های زیادی را انجام داده اند (مخصوصا برای سامسونگ)، اما در حد کافی برای حرکت دادن این صنعت کافی نیستند. خالقان موبایل مشکلاتی از قبیل به روز رسانی دارند. برای مدت زیادی، خریداران تلفن به طور اجتناب ناپذیری با نرم افزارهای کاربردی اپراتور مرتبط بودند و دستگاه ها را برای تولید ، در یک چرخه دو یا سه ساله قرار می دادند. البته، انواع معاملات مالی که شما را قادر می سازد کمتر از گذشته خرج کنید، در نهایت راهی برای پرداخت شما پیدا می کردند.

 

 Sameer Samat از گوگل در هفته جاری به من گفت:" من فکر می کنم حرکت بزرگتری به طرف پیشرفت وجود خواهد داشت که خود دستگاه ها بیشتر به عنوان خدمات به فروش می رسند. من فکر می کنم کارهای نوآورانه زیادی در طرف کمپانی های شبکه ای در حال انجام است تا درک کنیم به چه طریقی یک دستگاه را با قیمت کمتری از گذشته خرید کنید، از آن استفاده می کنید و بعد از مدتی آن را برمی گردانید و دستگاه دیگری را به عنوان قسمتی از اشتراک کلی خود دریافت می کنید."


در دنیایی که ما صاحب فیلم‌ها، موسیقی یا نرم‌افزار خود نیستیم، مفهوم«سخت‌افزار تحت عنوان یک خدمت» به سرعت جای خود را باز می کند. نظیر انتقال از آلبوم های فیزیکی به اسپاتیفای.


بعضی از مصرف‌کنندگان بدون هیچ فکری از این امکانات استفاده می‌کنند تا سخت‌افزار را بی درنگ ارتقا دهند، اما آیا نداشتن موبایل نظیر نداشتن سی‌دی یا ضبط است؟ آیا در نهایت این مبلغ ها در نهایت برای ما بسیار بیشتر می باشد؟ و در حینی که اکثر تامین‌کنندگان درصدی از مواد بازیافتی را تبلیغ می کنند، این نمونه چقدر زباله بیشتری تشکیل می دهد؟


همچنین این حس وجود دارد که خالقان تلفن به طور کلیدی خود را در گوشه ای ترسیم کرده اند. من این مسائل را قبلا گفته‌ام، اما این روزها دشوار است که یک تلفن بد با قیمت بیش از 500 دلار پیدا کنید، همچنین شمار فزاینده‌ای از گوشی‌های خوب با قیمت کمتر از آن وجود دارد.


گوشی های بهتر، هم از دیدگاه دوام و هم از دیدگاه مشخصات ، عمر طولانی تری دارند. داشتن یک تلفن سه یا چهار ساله این روزها به معنای داشتن تکنولوژی سه یا چهار سال پیش نیست. این هم تا حدی به این دلیل است که نوآوری کند شده است. آخرین باری که یک ارتقای واقعا انقلابی در برابر نوع سال پیشین دیدید چه زمانی بود؟ آیا نمایشگرها، دوربین‌ها یا حتی باتری‌های نسبتا بهتر، خیلی از مردم را مجبور به خریداری فوری می‌کنند؟


کارل پی از Nothing در مصاحبه ای در هفته جاری به من عنوان کرد:" بازار گوشی های هوشمند در ابتدا رشد کرد به دلیل اینکه یک محصول واقعا نوآورانه وجود داشت که برای طرفداران مفید بود. در حال حاضر شروع به کوچک شدن کرده است، چون تلفن من به اندازه کافی عالی است.


با نگاهی گسترده تر، هیچ کدام از اینها به خودی خود بد نیستند. این به معنای محصولات بهتر برای مصرف کنندگان و همچنین کم کردن ضایعات انبوه تولید شده از طریق میلیون ها نفر است که هر سال یک دستگاه جدید خرید می کنند.

همه ما به طور ضمنی درک می کنیم که به چه دلیلی کمپانی ها و سهامداران امیدوارند چنین چرخه هایی همواره ادامه داشته باشد، اما خیلی از ما خوشحالیم که این کار را نمی کنند. شرکت‌ها به یکی از دو چیز احتیاج دارند: یا معکوس کردن تکنولوژی یا تغییر تمرکز بر سایر جریان‌های درآمد.


سامتی می گوید:« بیشتر اوقات فروش تلفن‌های جدید وجود خواهد داشت. اما من فکر می‌کنم شما فعلا به نقطه‌ای رسیده‌اید که برای خیلی از مردم، این دستگاه محاسبات اصلی آنها را انجام می دهد. بدین سبب، روش های متفاوت و دلنشین تری برای تماشا کردن به بازار وجود دارد. 


 این کندی مدتی پیش از همه گیری است، اما سه سال قبلی مطمئنا این روند را تسریع کرده است. تعطیلی، بیکاری، تورم، محدودیت های زنجیره تامین، همه اینها بر اقتصاد کشور ها تاثیر زیادی گذاشته است. شرکت‌های آینده‌نگر سرمایه‌گذاری زیادی روی نمایش‌های محتوای تولید خود انجام دادند. این مطمئنا برای اپل و بعضی از رقبا نیز جواب می دهد. 


6G چیزی فراتر از تولید شرکت‌های مختلف نیست که برای پذیرش راه‌حل اختصاصی خود رقابت می‌کنند، بدین سبب ما سال‌ها پیش از ورود به رقابت، نخستین دستگاه‌ها را مطالعه می‌کنیم. 


احتمالا در دستگاه های قابل خم شدن فناوری ضد آب بیشتر مورد توجه قرار خواهد گرفت؟ به نظر می رسید که سال جاری هر شرکتی یک محصول منحصر به خود داشته باشد.
پی بیان کرد:" من شخصا فکر می کنم که تاشوها نوآوری بر پایه زنجیره تامین می باشند و نه انتخاب مصرف کننده. کسی OLED را اختراع می کند و می تواند پول زیادی به دست آورد، چون این یک تکنولوژی خوب است. آنگاه پس از چند سال، کمپانی های بسیار بیشتری این کار را می کنند، بدین جهت باید قیمت های خود را کاهش دهند. بدین سبب آنها باید دریابند که چه چیز دیگری قادر هستند با حاشیه بالاتر به فروش برسانند. آنها OLED های انعطاف پذیری را بهبود می دهند که قادر هستند آنها را با قیمت بیشتری به فروش برسانند.

 


کیندر لیو، معاون ارشد وان پلاس در هفته جاری به من اعلام کرد خواست مصرف کنندگان یکی از"دلایل متعدد" کمپانی او برای درگیر شدن با این مفهوم است. وی افزود:" همچنین، ما می خواهیم نوآوری مستمر را در داخل کمپانی خود بوجود آوریم."


تقریبا همه اشخاصی که در هفته جاری با آنها درگیر شدم، این احساس را تکرار کردند که گوشی های پیشرفته در حال نابودی می باشند.

 

نویسنده: وبسایت گیمرز



نظرات کاربران


هنوز نظری وارد نشده است.