سامسونگ راه حل خود را برای ارتباطات تلفن هوشمند مبتنی بر ماهواره رونمایی می کند

1401/12/4

سامسونگ راه حل خود را برای ارتباطات تلفن هوشمند مبتنی بر ماهواره رونمایی می کند


کمپانی سامسونگ راهکار مخصوص خود را برای ارتباطات ماهواره ای در تلفن های هوشمند بیان کرد. این کمپانی از مودم شبکه‌های غیرزمینی 5جی پرده برداری کرد تا تلفن‌ها بتوانند در مکان‌هایی که اتصال شبکه سلولی وجود نخواهد داشت با ماهواره‌ها ارتباط برقرار کنند.


این کمپانی عنوان کرد که می‌خواهد این تکنولوژی را در پردازشگر مدل اگزینوس خودش که در خیلی از گوشی های پیشرفته شرکت سامسونگ استفاده می‌شود، ادغام کند، اما نه دستگاه پرچم‌دار کنونی، گوشی هوشمند گلکسی S23. غول تکنولوژی کره ای این تکنولوژی را به عنوان استفاده از" ماهواره ها و سایر وسایل حمل و نقل غیر زمینی" برای ایجاد ارتباط در مناطق دورافتاده توصیف می کند.


این اقدام به دنبال فعالیت های شرکت اپل انجام شد که اتصال ماهواره ای را با آیفون 14 و 14 پرو برای اتصال خارج از شبکه ساخت. این کمپانی ابتدا این تکنولوژی را در کشور آمریکا و کانادا در دسترس قرار داد، آنگاه آن را به فرانسه، آلمان، ایرلند و بریتانیا تعمیم داد. شرکت اپل به شبکه ماهواره ای Globalstar متکی است.


مین گو کیم، معاون بهبود پردازنده‌های ارتباطی در شرکت سامسونگ الکترونیکس خاطرنشان کرد:«این نقطه عطف بر میراث غنی ما در فناوری‌های ارتباطات بدون سیم است، پس از رونمایی نخستین مودم تجاری 4G LTE در سال 2009 و نخستین مودم 5جی صنعت در سال 2018 بود».


" شرکت سامسونگ مصمم هست در پیشبرد اکوسیستم های ارتباطی ترکیبی زمینی، NTN در سراسر جهان در فراهم سازی برای ورود 6G پیشگام شود."
نسل فعلی تکنولوژی ارتباطات ماهواره ای نوید ارسال پیامک دو طرفه و تماس برای شرایط اضطراری را می دهد. اما کمپانی سامسونگ مدعی است که نسخه‌های آینده تکنولوژی آن توانایی ارسال تصویر و فیلم نیز خواهند بود.


ماه پیشین در نمایشگاه Consumer Electronics (CES)، کوالکام از همکاری با Iridium خبر داد تا ارتباطات ماهواره‌ای را به گوشی‌های اندرویدی تجهیز شده به Qualcomm اسنپدراگون 8 نسل 2 بیاورد.

 

نویسنده: وبسایت گیمرز



نظرات کاربران


هنوز نظری وارد نشده است.