سام آلتمن، مدیر عامل OpenAI می گوید که از هوش مصنوعی «کمی می ترسد»

1401/12/29

سام آلتمن، مدیر عامل OpenAI می گوید که از هوش مصنوعی «کمی می ترسد»


سام آلتمن، مدیر ارشد اوپن ای آی در مصاحبه اخیر با ABC News عنوان کرد که از تکنولوژی هوش ماشینی و تاثیر آن بر نیروی کار، انتخابات و انتشار اطلاعات نادرست "اندکی ترس" دارد. اوپن ای آی ربات ChatGPT را بهبود داد که پاسخ‌هایی همانند به انسان برای سؤالات فراهم می کند و شور و شوق تازه ای را در هوش ماشینی فراهم می کند.


آلتمن در این مصاحبه اعلام کرد: "من فکر می کنم مردم واقعا با ChatGPT سرگرم می شوند."


اما هیجان او درباره پتانسیل تحول آفرین تکنولوژی هوش ماشینی، که بر اساس اظهارات آلتمن در نهایت پدیدار گشته است "قدرت گروهی، خلاقیت و قصد بشریت" می باشد، با نگرانی های او درباره" رژیم های اقتدارگرا" در حال پیشرفت تکنولوژی هوش ماشینی رقیب متعادل شد.


آلتمن عنوان کرد:« ما دلواپس این هستیم که دولت‌های مستبد این موضوع را گشترش دهند. دولت های خارج از کشور در گذشته آغاز به ارائه تکنولوژی رقیب هوش ماشینی به بازار کرده اند. کمپانی تکنولوژی چینی بایدو مثلا، به تازگی یک رویداد برای رقیب ChatGPT خود، یک هوش ماشینی چت به نام Ernie bot، برگزار کرد.


سال‌ها ما قبل حمله روسیه به اوکراین، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه خاطرنشان کرد هر کسی که در تکنولوژی هوش ماشینی پیشتاز شود «حاکم جهان می باشد». آلتمن این اظهارات را "سرد کننده" خواند. بازی های هوش ماشینی ، خود را به شدت گسترش داده اند. مایکروسافت تصمیم گرفت با اوپن ای آی Altman شریک شود تا تکنولوژی GPT خود را در جستجوی Bing ادغام کند. آلفابت مادر گوگل از یک چت بات بهبود پیدا کرده درونی به نام Bard AI پرده برداری کرد که بازخوردهای متفاوتی از سمت کارمندان گوگل و رانندگان داشت.


نفوذ ChatGPT و ابزارهای هوش ماشینی نظیر آن کماکان در فرآیند انتخابات آمریکا بازتاب نشده است، اما آلتمن عنوان کرد که انتخابات 2024 شورا مورد توجه کمپانی بود. مسئول ABC عنوان کرد:« من مخصوصا دلواپس این هستم که این مدل‌ها برای اطلاعات نادرست در مقیاس بزرگ قابل استفاده قرار گیرند.


او اعلام کرد:« حالا که آنها در حال نوشتن کدهای کامپیوتر ای می باشند، [مدل ها] قادر هستند برای حملات سایبری توهین آمیز بکار برده شوند. مهارت برنامه نویسی ChatGPT در گذشته روی خیلی از تولید کنندگان نرم افزاری تاثیر گذاشته است. آلتمن عنوان کرد، این فعلا به عنوان یک" کمک خلبان" برای برنامه نویسان اقدام می کند، و اوپن ای آی در حال کار روی باز کردن یک بازده همانند برای"هر حرفه ای" است.


مسئول اذعان کرد که این بدان معناست که خیلی از افراد شغل خود را از دست خواهند داد، اما خاطرنشان کرد که این نشان دهنده فرصتی برای ایجاد شغل بهتر است. آلتمن اعلام کرد:" ما می توانیم وضعیت زندگی و استاندارد زندگی بسیار بالاتری داشته باشیم." مردم برای به روز رسانی، واکنش نشان دادن و عادت کردن به این تکنولوژی به زمان احتیاج دارند.»

 

نویسنده: وبسایت گیمرز



نظرات کاربران


هنوز نظری وارد نشده است.