سیتروئن C3 ایرکراس کاملاً جدید با نیروی الکتریکی در سال 2025 وارد بازار می شود

1401/11/30

سیتروئن C3 ایرکراس کاملاً جدید با نیروی الکتریکی در سال 2025 وارد بازار می شود


سیتروئن C3 ایرکراس در حال فراهم شدن برای ورود به نسل دوم خود با دیزاین و ساخت و ساز به شدت تحت تاثیر چهار چرخه سیتروئن قبلی و خودروی مفهومی سیتروئن اولی است. این کراس اوور جمع و جور که با کمک عکاسان در حال مقابله با شرایط یخبندان در جاده های اروپا دیده می شود، فعلا در مراحل ابتدایی پیشرفت است.


لوران باریا، رئیس برند سیتروئن، قبلا گفته بود، افزون بر گزینه‌های مختلف ICE و C3 Aircross برای نخستین بار یک پیشرانه الکتریکی نیز ارائه می نماید. وی افزود که این سواری بر روی"تحرک الکتریکی" تمرکز می نماید، که بر علامت های دیزاین و اعتبار پایداری که با کمک خودروی مفهومی جدید ظاهر شده است، تکیه می نماید.


باریا اضافه کرد که این نخستین سیتروئن می باشد که لوگوی جدید این برند را که در انتهای سال 2022 رونمایی شد، به تن می کند، که این معنا را دارد که شاید سال جاری معرفی رسمی خواهد شد. مدیر کل دیزاین، در گذشته توضیح داده بود که Ami و Oli« باید روی خودروهای تولیدی موثر باشند» و اشاره کرد که مدل‌های بعدی سیتروئن ایده‌های مهم را از هر یک به ارث خواهند برد تا تلاش برند برای پایداری و به صرفه بودن را نمایان کنند. او اعلام کرد:« هیچ ایده‌ای از کانسپت Oli به نام کاندیدای بالقوه برای خودروهای تولیدی رد نمی‌شود و این فقط یک موضوع زمان‌بندی است.

 


وقتی C3 Aircross جدید راهی بازار شد، احیانا بر روی پلتفرم CMP قرار خواهد گرفت که در قسمت زیربنای خودروهای Stellantis و DS 3 است. مدل برقی به احتمال زیاد پلتفرم یکسانی خواهد داشت و از همان موتور 132 اسب بخاری و باتری 50 کیلووات ساعتی به کار رفته در پژو e- 2008 و Vauxhall Mokka Electric برای بردی به میزان 230 مایل بهره می برد.


سیتروئن e-C4 بزرگتر هم اکنون از یک باتری 50 کیلووات ساعتی (با ظرفیت مورد استفاده 45 کیلووات ساعت) بهره می برد که مسافت رسمی 219 مایل را ارائه می دهد. بر اساس اعلام وینسنت کوبی، مدیر ارشد، قابلیت شارژدهی سریع برای C3 Aircross EV نیز حیاتی می باشد، چون ادغام سخت افزار لازم برای آن «در قیاس با باتری، وزنی نخواهد داشت».


به طوری که استتار موجب ایجاد انحراف در دیزاین آن می‌شود، انتظار می‌رود که دیزاین C3 Aircross احیانا نشانه‌هایی از Ami و Oli، نظیر سپرهای مشترک جلو و پشت آن‌ها را به ارث برده باشد، البته به صورت ظریف‌تری که در Oli دیده می‌شود. همچنین انتظار می‌رود طرح کلی Oli با لاستیک‌های کلفت و روکش‌های فراوان برای پاسخگویی به خواسته‌های مشتری، در نظر گرفته شود.


چیزی که قابل مشاهده است این است که C3 Aircross جدید اندکی بزرگتر از نمونه جاری است و دستگیره های درها همواره قابل مشاهده است (احتمالا به منظور پیشرفت کارایی آیرودینامیکی). با حرکت به طرف جلو، یک جلوپنجره بزرگ رادیاتور تقسیم‌بندی شده در کنار چراغ‌های جلوی ویژگی های تولید با نوار LED در روز وجود دارد که به طرف بالا و بیشتر به طرف شیشه جلو خم می‌شود.


در قسمت پشتی، قسمتی از چراغ ها برای نشان دادن استایل راه راه در معرض دید قرار دارند، در صورتی که بدنه جعبه ای آن را کمتر مشابه یک کراس اوور نمایان می شود. طراحی این نمونه قادر است به معنای فضای بیشتر در داخل برای سرنشینان و چمدان های آنها باشد. فضای صندوق بار در C3 Aircross کنونی برای کلاس متوسط است.


فعلا هیچ جزئیاتی درباره فضای درونی خودروی جدید تایین نشده است، ولی انتظار می‌رود که سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه تصویر لمسی اصلاح‌شده توسعه یافته با گوشی های پیشرفته مجهز شود.


C3 Aircross از مواد بازیافتی بیشتری، چه در داخل و چه در خارج، برای مدل‌های جاری برای تقویت پایداری استفاده می کند.

تولید سیتروئن C3 الکتریکی با کمک مدیر کل برند لورن باریا تایید شد، وجود اگزوز و ورودی های هوای تقسیم شده در این سواری، مشخص می کند که این سواری از یک موتور احتراقی هم کمک می گیرد. C3 Aircross کنونی از یک موتور 1.2 لیتری توربو بنزینی با قدرت 109 یا 129 اسب بخار یا یک موتور 1.5 لیتری توربو دیزل با قدرت 109 اسب بخار بهره می برد. انتظار می‌رود خودروی پیش رو دارای یک خط انتقال نیرو همانند سایر مدل‌های Stellantis باشد که بر موتورهای سه‌گانه توربو بنزینی تمرکز دارد.


مشخص است نسل آینده C3 Aircross از کراس اوورهای برقی حال حاضر مثل Kia Niro EV که از 36245 پوند آغاز می شود، کمتر باشد.


کوبی درباره رویکرد سیتروئن به برق رسانی در سراسر جهان عنوان کرد:" دلیلی وجود نخواهد داشت که به چه دلیلی برزیل به طور اساسی به طرف استفاده از انرژی برق حرکت کند، چون آنها پاسخ های اختصاصی خود را دارند. ما برای هیچ کشوری مشخص نمی کنیم که کدام منطقه چه کاری انجام دهد. از این رو آنچه برای تولید کننده خودرو نظیر ما اتفاق خواهد افتاد این است که به طور کلی باید توسعه محصول خود را  ایالتی کنیم.»

 

نویسنده: وبسایت گیمرز



نظرات کاربران


هنوز نظری وارد نشده است.