مایکروسافت هوش مصنوعی را به اکسل و  اوتلوک اعمال می کند

1401/12/27

مایکروسافت هوش مصنوعی را به اکسل و اوتلوک اعمال می کند


مایکروسافت روز پنجشنبه هفته جاری به انقلاب هوش ماشینی خود ادامه داد و گفت که قدرت‌های ChatGPT را در برنامه‌های نمادین Excel، Word و Outlook اعمال می نماید.


غول ردموند، واشنگتن به سرعت هوش ماشینی بر پایه زبان را فرا گرفته است و با وجود مسائل ابتدایی مثل ربات‌های مکالمه گر که پاسخ‌های نگران‌کننده یا اطلاعات نادرست می‌دهند، احتیاط کمتری برای رقبای خود نشان داده است.


آخرین ربات چت مایکروسافت، به نام Copilot، توانایی‌های ChatGPT را کار می‌کند و رونوشت‌های جلسات، ورودی‌های تقویم یا اسلایدهای پاورپوینت را تقریبا فورا فراهم می کند.


هدف ورژن جدید این است که هوش ماشینی مولد، اصطلاحی برای قابلیت‌های سبک ChatGPT، به عنوان یک دستیار برای مشترکین نرم‌افزار محبوب محل کار مایکروسافت عمل می‌کند و وظایف اداری را به‌طور یک‌جانبه برعهده نمی‌گیرد.


ساتیا نادلا، مدیریت مایکروسافت در یک رویداد مجازی بیان کرد:« شما توانایی آن را دارید بگویید که ما از هوش ماشینی در خلبان خودکار استفاده می کنیم و با این نسل آینده هوش ماشینی، از خلبان خودکار استفاده می کنیم».


مایکروسافت میلیاردها دلار به اوپن ای آی اختصاص می دهد، شرکتی که در حال راه اندازی تکنولوژی ChatGPT است و آخرین ورژن خود، GPT-4 را در روز سه شنبه هفته جاری به اشتراک گذاشته است.


این تکنولوژی که اوپن ای آی می‌گوید توانایی آن را دارد از طریق عکس ها و همچنین متن ایجاد شود، در زمان حال و اساس یک ربات چت در موتور کاوشی Bing مایکروسافت است که به لطف استفاده از هوش ماشینی مشترکین بیشتری را به دست آورده است.


غول‌های تکنولوژی دیگر رویکرد محتاطانه‌تری را برای هوش ماشینی مولد اتخاذ می‌کنند، به این دلیل که از خارج شدن این تکنولوژی از منافع انسان ها می‌ترسند.


بازوی رایانش ابری شرکت گوگل در هفته جاری گفت که راه‌هایی را برای آزمایش‌کنندگان ارائه می‌کند تا بتوانند هوش ماشینی مولد را به برنامه‌ها تزریق کنند یا آنها را روی پلتفرم خود قرار دهند.


مارک زاکربرگ، مدیر متا ماه پیشین اعلام کرد که کمپانی مادر فیس‌بوک و اینستاگرام در حال ایجاد یک شورای محصول برای ارائه راه‌هایی برای «توربوشارژ کردن» هوش ماشینی خود می باشند.

 

نویسنده: وبسایت گیمرز



نظرات کاربران


هنوز نظری وارد نشده است.