معرفی چند بازی معمایی و فکری برای پلی استیشن 4 و 5

1402/3/4

معرفی چند بازی معمایی و فکری برای پلی استیشن 4 و 5


لیست عناوین

 

 

 

ارباب حلقه ها: گالوم

ارباب حلقه ها: گالوم

ارباب حلقه ها یک فرنچایز بسیار محبوب است و هنوز مناطقی برای کاوش برای این بازی باقی مانده است. یکی از آنها شخصیت گولوم است. ما بین رویدادهای سه گانه هابیت و ارباب حلقه ها، داستانی را دریافت می کنیم که گالوم را در تلاش برای یافتن گرانبهای گم شده اش تلاش می کند. ما می دانیم که این بازی بیشتر بر روی مخفی کاری و استفاده از حیله گری شما برای پیشرفت متمرکز است. به هر حال، گالوم جنگجو نیست. اما ما همچنین می‌دانیم که توسعه‌دهندگان Daedalic Entertainment پازل‌های زیادی برای گالوم خواهند داشت که وقتی شما در مکان‌هایی مانند موردور در حال گشت و گذار هستید، آنها را حل کنید.

 

میراث هاگوارتز

وقتی نوبت به بازی‌های پازلی می‌رسد، بازی‌هایی را می‌خواهید که شما را آزمایش کنند، اما وقتی سعی می‌کنید از یک چالش به چالش دیگر، شما را سنگین نکنند. چیزی به نام «مشکل خیلی زیاد» وجود دارد. با میراث هاگوارتز، لازم نیست نگران این مشکل باشید.بازی به طور کامل پازل هایی را متعادل می کند که توانایی جادویی شما را آزمایش می کند و در عین حال باعث می شود خارج از جعبه فکر کنید.شما به عنوان یک "مورد خاص" وارد هاگوارتز می شوید و می توانید ماجراجویی مورد نظر خود را بسازید. این شامل این است که آیا می خواهید یک جادوگر تاریک باشید یا خیر. بنابراین شاید بزرگترین معمایی که باید حل کرد این است که شخصیت خود را کجا خواهید برد!

 

سفر سازنده لگو

سفر سازنده لگو

بیایید با یک بازی لگو شروع کنیم، زیرا بازی کردن آنها تقریباً همیشه سرگرم کننده است. اما چیزی که ممکن است شما را شگفت زده کند این است که LEGO Builder’s Journey رویکردی جوی برای حل پازل دارد.

در بازی، شما یک «سازنده» خواهید بود و وظیفه شما این است که به سطوح مختلف بروید و با قرار دادن بلوک‌ها در جای مناسب، پازل‌های درون آن‌ها را حل کنید. گاهی اوقات این کار را انجام می دهید تا بتوانید شخصیت خود را حرکت دهید. مواقع دیگر این کار را انجام خواهید داد زیرا بخشی از پازل را "فعال" می کند و گزینه های جدیدی را باز می کند. تا زمانی که ماجراجویی خود را شروع نکنید، متوجه نخواهید شد. سپس، به حالت خلاقانه بروید و ببینید چه شگفتی های لگو را می توانید ایجاد کنید.

 

بازگشت Obra Dinn

بازگشت Obra Dinn

Return of the Obra Dinn یک بازی معمایی دوست داشتنی است که شما را در یک محیط منحصر به فرد قرار می دهد و شما را به چالش می کشد تا یک راز عمیق را کشف کنید. به زبان ساده، در سال 1802، یک کشتی به نام Obra Dinn به سفری فرستاده شد تا 200 پوند محموله را تحویل دهد. سفر سخت خواهد بود اما غیرممکن نیست. اما کشتی هرگز به مقصد نرسید و مفقود شده اعلام شد.

پنج سال به جلو، کشتی با آسیب آشکار در ساحل فرود آمد. با این حال، خدمه ای وجود نداشت. به عنوان یک محقق بیمه، شما سوار کشتی می شوید و آن را برای سرنخ هایی در مورد آنچه اتفاق افتاده جستجو می کنید.

 

کاسنی: داستان رنگارنگ

کاسنی: داستان رنگارنگ

چه بازی پازلی ساده‌تر از تلاش برای پر کردن دنیای سیاه و سفید با رنگ است؟ این هدف کاسنی: یک داستان رنگارنگ است. در سرزمینی که در آن قرار دارید، هنرمندی افسانه‌ای به نام کاسنی به خاطر هنرش مشهور است. اما یک روز، او ناپدید می شود. تمام رنگ های دنیا با او می روند.

شما طرفدار شماره 1 کاسنی هستید! شما به طور تصادفی با قلم مو برخورد می کنید و باید از آن استفاده کنید تا رنگ هایی را که برای زندگی کردن به آن نیاز دارد را به دنیا برگردانید! از طریق رنگ آمیزی خود، بر محیط تأثیر می گذارید، توانایی های جدیدی به دست می آورید، به نجات حیوانات کمک می کنید و موارد دیگر. شاید فکر کنید که بازی به دلیل ماهیت کتاب رنگ آمیزی محتوای زیادی ندارد. اما پر از موارد جانبی، کلکسیونی و موارد دیگر است!

 

به صحبت کردن ادامه دهید تا هیچ کس منفجر نشود

 

بازی‌ای که می‌توانید با دوستانتان انجام دهید و مهارت‌های ارتباطی شما را آزمایش می‌کند چطور؟

در بازی Keep Talking and Nobody Explodes، یکی از شما نقش "خنثی کننده" را بازی می کند. شما در اتاقی با بمب گیر افتاده اید و چند دقیقه فرصت دارید تا آن را خلع سلاح کنید. خبر خوب این است که سایر دوستان شما دستورالعمل انتشار آن را دارند!

اما قوانین بازی به این صورت است که آنها نمی توانند به بمب نگاه کنند. بنابراین باید آن را برای آنها توضیح دهید تا بتوانید دستورالعمل های لازم برای خاموش کردن آن را دریافت کنید. هر دور یک بمب متفاوت به شما می دهد. پس با کلماتت مشخص باش و زنده بیرون برو!

 

باغ های بین

باغ های بین

گاهی اوقات بازی‌های پازل داستان‌های عمیق‌تری از آنچه انتظار دارید بیان می‌کنند. The Gardens Between یک نمونه عالی از آن است. داستان آرینا و فرندت، دو دوست را دنبال می‌کند که در نهایت به دنیایی می‌رسند که مانند یک رویا است.

اما همانطور که آنها جزایری را که در آن هستند کشف می کنند. آنها متوجه می شوند که پر از آیتم های زندگی آنها است. به طور خاص، مواردی که مستقیماً با دوستی آنها مرتبط است. بنابراین همانطور که به جلو می روند، پازل ها را حل می کنند، زمان را دستکاری می کنند و یاد می گیرند که دوستی آنها چقدر برای یکدیگر ارزش داشته است. بنابراین اگر به دنبال یک بازی پازل با داستانی تکان دهنده هستید، اینجا بروید!

 

استاتیک

Statik

ما Statik را کمی پایین‌تر در لیست قرار دادیم زیرا این عنوان یک عنوان VR است و می‌دانیم که برخی از شما صاحب آن نیستید.

 

 
 

 



در بازی، شما در یک سناریوی حل پازل قرار می گیرید که چیزی جز معمولی است. چرا اینطور است؟ زیرا شما هیچ چیز را در اطراف خود تشخیص نمی دهید! شما در حال کمک به پزشکی هستید که نمی‌شناسید در حالی که در مکانی گیر کرده‌اید که نه به خاطر می‌آورید و نه می‌توانید آن را ترک کنید، و دست‌هایی که برای حل پازل‌ها استفاده می‌کنید از نظر فنی متعلق به شما نیستند!

برای حل معماهای جدیدی که هر روز به دنیا می آیند، باید تلاش کنید. البته حواس شما به حل همه چیز کمک می کند. اما در جایی که حواس شما مدام فریب داده می شود، چه چیزی را باید باور کنید؟

 

روح غول

روح غول

در اینجا عنوان VR دیگری وجود دارد که اگر مورد آخر را دوست داشتید، آن را امتحان کنید. شما غول روح هستید، که نه تنها یک روح است، بلکه محافظ پسر جوانی به نام لوئیس است. وظیفه شما این است که او را ایمن نگه دارید و در صورت نیاز به او کمک کنید. به طور خاص، شما به او کمک خواهید کرد تا بر معماها و موانعی که جهان به سوی او می اندازد غلبه کند.

همانطور که به لویی کمک می کنید، به آرامی با او اعتماد خواهید کرد. سپس از طریق او، بیشتر در مورد دنیایی که لویی در آن زندگی می کند، یاد خواهید گرفت. بازی عمیق تر از آن چیزی است که فکر می کنید. پس در این دنیای VR شیرجه بزنید و ببینید چه شگفتی هایی را به شما نشان می دهد.

 

عابر پیاده

با توجه به اینکه بازی‌های پازل زیادی وجود دارد، پیدا کردن بازی‌ای که واقعاً منحصر به فرد باشد دشوار است. عابر پیاده یکی از این بازی هاست. ما این را بدون تردید می گوییم، و وقتی به عنوان شیرجه بزنید، دلیل آن را خواهید فهمید.

این بازی دارای ترکیبی منحصر به فرد از دنیای دو بعدی و سه بعدی است. به طور خاص، شما به عنوان یک «شخص» دو بعدی بازی خواهید کرد که اتفاقاً روی تابلوهایی پر از یک دنیای سه بعدی قرار دارد. شما باید راه خود را از طریق علائم کار کنید تا به سطح بعدی برسید. آسان به نظر می رسد، اما چالش هایی در این راه وجود دارد. در تمام این مدت دنیایی قوی و پر از زندگی را کشف می کنید.

 

بازی کارتو

کارتو

چه می‌شود اگر برای دستکاری دنیای اطرافتان، فقط به نقشه‌ای که جهان روی آن است، نیاز داشته باشید؟

Carto یک بازی است که به شما این امکان را می دهد. شما به عنوان کارتو بازی می کنید! آنها از مادربزرگشان جدا شده اند و در جستجوی او هستند. برای انجام این کار، آنها در سراسر زمین پرسه می زنند و از توانایی های منحصر به فرد خود برای تغییر نقشه برای باز کردن مسیرهای جدید استفاده می کنند.

انجام این کار همچنین ضربات داستانی جدید را باز می کند و به شما کمک می کند افراد دیگری را در جهان پیدا کنید. هرچه بیشتر سفر کنید، بیشتر جهان را کشف و یاد می گیرید. حتی دوستانی خواهید داشت که در طول سفر به شما کمک کنند.

 

Hue بازی

Hue

آیا برای یک ماجراجویی رنگی آماده هستید که توجه شما را به دنیای اطرافتان تضمین کند؟ در Hue، شما نقش پسر جوانی را بازی می کنید که در جستجوی یافتن پدرش است. شما در یک دنیای خطرناک پر از رنگ جسارت خواهید کرد و باید از آن رنگ برای جلوگیری از خطرات آن استفاده کنید.

رنگ چگونه می تواند دنیا را تغییر دهد؟ ساده است، زیرا با تغییر رنگ‌های پس‌زمینه جهان، موانعی را برای ادغام با آن و نامرئی شدن به دست خواهید آورد. بنابراین اگر پس‌زمینه را به همان رنگ تغییر دهید، پلتفرم بنفش رنگی که روی آن گیر کرده‌اید می‌تواند در یک پلک زدن ناپدید شود! پس رنگ ها را عوض کنید و در اعماق جهان شیرجه بزنید تا حقیقت را بیاموزید!

 

سوپرلیمینال

سوپرلیمینال

همانطور که قبلاً به شما نشان داده‌ایم و به زودی دوباره خواهید دید، بسیاری از بازی‌های پازل دوست دارند درک شما از جهان را مخدوش کنند. Superliminal عنوانی است که این کار را تحت شرایطی انجام می دهد که شما در رویایی هستید که باید از آن بیدار شوید.

شما در حال انجام یک "برنامه آزمایشی" در رویاهای خود هستید و باید راهی برای خروج پیدا کنید. اما زمانی که ذهن شما به شما می گوید یک چیز وجود دارد انجام این کار دشوار است، اما می توانید آن را برای انجام کاری غیرممکن دستکاری کنید. راه خود را در سطوح ذهنی خود کار کنید، بر چالش هایی که یک هوش مصنوعی بر سر شما قرار می دهد غلبه کنید و بیدار شوید!

 

بازی Gorogoa

Gorogoa

خیلی ها با خوشحالی به شما خواهند گفت که بازی های ویدیویی یک هنر هستند و همینطور هم هستند. اما در گوروگوا، این مفهوم به سطح کاملاً جدیدی منتقل شده است. زیرا در این ترکیب پازل و عنوان روایی، شاهد آثار هنری جیسون رابرتز خواهید بود که هزاران نقاشی برای بازی ساخته است.

آن نقاشی‌ها پس‌زمینه همه کارهایی هستند که در عنوان انجام می‌دهید. شما با هنر کار خواهید کرد تا پازل هایی را که ذاتاً وجود دارد حل کنید. مانند گرفتن پرنده برای رفتن به ظرف غذا. یا باز کردن دری برای شخصی که از آن عبور کند. در این هنر شیرجه بزنید، ببینید چگونه می توانید آن را دستکاری کنید و شاهد گسترش هنر باشید!

 

آخرین کمپ آتش

آخرین کمپ آتش

در دنیای The Last Campfire، شما موجودی را به تصویر می‌کشید که به عنوان Ember شناخته می‌شود. متأسفانه، آن Ember گم شده است و باید راه خانه خود را پیدا کند. تمام مدت به دنبال معنا در زندگی خود است.

شما در دنیایی عجیب و در عین حال زیبا پر از زندگی سفر خواهید کرد تا چیزهایی را که به دنبالش هستید بیابید. شما با موجوداتی روبرو خواهید شد که مانند شما گم شده اند و همچنین با موجوداتی که به زمین زندگی می بخشند.

هر چه بیشتر سفر کنید، بیشتر برای خود امید ایجاد می کنید. متوجه می‌شوید که جرقه‌ای هستید که می‌تواند چیزهای زیادی برای جهان به ارمغان بیاورد، و به دنبال آتشی برای روشن شدن هستید.

 

ریم

RiME

در RiME شما نقش پسر جوانی را بازی می کنید که در جزیره ای مرموز از خواب بیدار می شود. چیزهای زیادی در این جزیره وجود دارد، اما بزرگترین آنها برجی است که به طور غیرقابل توضیحی به سمت آن کشیده شده اید. همانطور که به سمت قله برج می روید، باید پازل ها را حل کنید و بر چالش هایی که مانع پیشرفت شما می شوند، غلبه کنید.

به نظر می رسد روباه نیز مشتاق کمک به شما است، پس توصیه های او را زمانی که آن را ارائه می دهد، بپذیرید. اما لازم نیست فقط بر روی هدف کلی تمرکز کنید. در عوض، می توانید در جزیره سرگردان شوید و برخی از اسرار آن را کشف کنید. شما همچنین می توانید با برخی از حیوانات دیگری که پیدا می کنید تعامل داشته باشید!

 

برج های حیله گر

برج های حیله گر

چه کسی عاشق یک بازی پازلی نیست که شما را روی ساعت و در مقابل دوستانتان قرار دهد؟

در Tricky Towers، شما یک جادوگر هستید که سعی می‌کنید یک برج برای زندگی در آن بسازید. مشکل اینجاست که جادوگران دیگر سعی می‌کنند برج‌های خود را همزمان با شما بسازند. بنابراین، بلوک‌ها را روی هم می‌چینید و سعی می‌کنید تا حد امکان متعادلشان کنید تا بتوانید یک برج به اندازه کافی بلند کنید تا هدف را پاک کنید!

اما هشدار دهید! جادوگران دیگر به شما حسادت می کنند و جادوی تاریکی را به شما می فرستند تا برج شما را خراب کند! پس لطف خود را برگردانید و قبل از انجام آنها هدف را پاک کنید تا شما بتوانید سلطنت کنید!

 

باغ منیفولد

باغ منیفولد

آیا تا به حال بازی هایی انجام داده اید که شما را مجبور می کند دیدگاه خود را تغییر دهید تا بتوانید پازل را همانطور که هست ببینید؟ منیفولد گاردن یکی دیگر از این عناوین است و برای دریافت پاسخ های مورد نیاز باید ذهنیت خود را تغییر دهید.

مکانیک کلیدی در اینجا گرانش است. از طریق دستکاری گرانش، در سراسر جهان به زیبایی رندر شده اوج می گیرید و سعی می کنید منظره ای را که برای ادامه مسیر نیاز دارید به دست آورید. هنگامی که معما را حل می کنید، جهان در اطراف شما شکل می گیرد و چیزی حتی زیباتر برای دیدن خواهید داشت.

 

قائده تالوس

قائده تالوس

به جایی خوش آمدید که برای شما بی معنی است. شما روباتی هستید که از خواب بیدار می شوید تا خود را در منطقه ای بیابید که فناوری به طور همزمان باستانی و آینده نگر است. کسی که تو را ساخته است به تو تکلیف داده است. شما باید در سراسر زمین بروید و پازل ها را حل کنید.

در ابتدا، این بد به نظر نمی رسد. اما هر چه معماهای بیشتری را حل کنید، بیشتر تعجب خواهید کرد که چرا در حالی که چیزی در مورد خود نمی دانید، از دستورات پیروی می کنید. با بیش از 120 معما برای حل، گزینه هایی در مورد اینکه با زمان خود چه کاری انجام دهید خواهید داشت.

 

شهر فراموش شده

شهر فراموش شده

اگر به شما بگوییم که قبلاً یک شهر رومی وجود داشت که واقعاً نفرین شده بود چه؟ این نفرین اگر یک نفر بمیرد، همه را در شهر خواهد کشت. چگونه برای شکستن چنین نفرینی تلاش می کنید؟

این معمایی است که باید در شهر فراموش شده حل کنید. این بازی به شما امکان می دهد 2000 سال در زمان سفر کنید و در یک حلقه زمانی قرار بگیرید که در آن باید شهر را نجات دهید یا به معنای واقعی کلمه در تلاش بمیرید. بازی غیرخطی است و انتخاب های شما بر روند پیشرفت کارها تأثیر می گذارد. با چندین پایان موجود، از امتحان کردن چیزی جدید یا غیرمنتظره نترسید.

 

اثر تتریس

اثر تتریس

Tetris Effect یکی از آن بازی‌هایی است که می‌توانید به تنهایی آن را بازی کنید، اما به همان اندازه دوست خواهید داشت که آن را با دوستان خود بازی کنید. این عنوان از گیم پلی کلاسیک استفاده می کند و به آن بازسازی بصری و شنیداری می دهد. زیبایی خطوط بازی در پس زمینه و موسیقی که در هر دور اتفاق می افتد. حتی یک کمپین وجود دارد که شما را در 30 مرحله پر از شگفتی های بصری و ضربات عالی می برد.

پس از انجام این کار، به بخش چندنفره بروید، جایی که می‌توانید در مقابل دیگران بازی کنید، سپس ناگهان متوجه می‌شوید که روی یک تخته با یکدیگر کار می‌کنید! عنوان یک بازی برای حواس است و شما باید آن را امتحان کنید.

 

آنچه از ادیت فینچ باقی می ماند

آنچه از ادیت فینچ باقی می ماند

آخرین درام معمایی روایی، آنچه از ادیت فینچ باقی می ماند، شما را در عمارت با آخرین بازمانده یک خانواده قرار می دهد. اما این راز بزرگتر می شود زیرا شما تعجب می کنید که چرا ادیت تنها کسی است که زنده است.

شما در خانه خانواده پرسه خواهید زد و پاسخ هایی را در خاطرات برای پاسخ به این موضوع پیدا خواهید کرد. اما این خاطرات با تصاویر اعضای گذشته خانواده گره خورده است. بنابراین شما لحظات کلیدی زندگی آنها را تا زمان مرگشان دوباره زنده خواهید کرد.

هرچه بیشتر در خاطرات غوطه ور شوید، معما بیشتر واضح تر می شود. داستانی عمیق از زندگی و مرگ در این مکان در انتظار شماست. آیا آماده‌اید ببینید به کجا منتهی می‌شود؟

 

بازی شاهد

شاهد

مانند برخی دیگر در این لیست، The Witness عنوانی است که بر روی شما تمرکز می کند که به اطراف بروید و معماها را حل کنید.

پیچ و تاب این است که شما در جزیره‌ای بیدار می‌شوید که نه به یاد می‌آورید و نه به خاطر می‌آورید که چه کسی هستید. بنابراین تنها راه برای یافتن حقیقت در مورد خود و این مکان، حل معماهای متعدد آن است.

اوه، و منظور ما تعداد زیادی است. این مکان دارای بیش از 500 پازل برای حل شماست. هر کدام از آنها به طور متفاوتی شما را آزمایش خواهند کرد. به آن اضافه کنید. شما می توانید آنها را به هر ترتیبی انجام دهید! بنابراین در اطراف جزیره قدم بزنید و ببینید همه چیز شما را به کجا می برد.

 

درون

Inside چیست؟ این یک سوال بسیار نگران کننده تر از آن چیزی است که شما تصور می کنید. این بازی یکی از عناوین PlayDead است، که به این معنی است که شما یک بازی بسیار عمیق و تاریک تر از آنچه از عنوانی با گرافیک ساده انتظار دارید، دریافت خواهید کرد.

شما به عنوان یک پسر جوان بازی می کنید که به یک مکان خاص کشیده شده است. آن مکان خطرناک است، اما برای حل معمای آنچه در حال رخ دادن است، باید عمیق‌تر به آن بروید. پازل ها را حل کنید تا بیشتر وارد شوید و از گرفتار شدن توسط کسانی که آنجا کار می کنند اجتناب کنید.

اینجا کجاست؟ هدف آن چیست؟ چه ربطی به تو داره؟ پرش به داخل و پیدا کردن!

 

نویسنده: وبسایت گیمرز



نظرات کاربران


هنوز نظری وارد نشده است.