معرفی گوشی وان پلاس OnePlus 11 5G

1401/11/22

معرفی گوشی وان پلاس OnePlus 11 5G


سامسونگ و اپل گوشی‌های هوشمند پرچم‌داری دارند که از 800 دلار شروع می‌شوند، اما اگر کمی بیشتر پرداخت کنید، می‌توانید حتی بیشتر از یک گوشی پرچم‌دار با عبارت «Ultra» یا «Pro» در انتهای آن خریداری کنید. OnePlus قبلا از همین استراتژی پیروی می کرد، اما امسال با OnePlus 11 5G جدید خود همه چیز را تغییر می دهد. پرچمدار استاندارد باید همه موارد مورد نیاز و حتی بیشتر را داشته باشد.

 

موبایل جدید خیلی مناسب است، پس بعضی از خصوصیاتی که انتظار دارید با قیمت اول 699 دلاری خود با آپشن های مناسب پیدا می کنید، نظیر شارژ بدون سیم و استاندارد IP68 و مقاومت نسبت به آب را حذف کرده است. ولی تقریبا از هر نظر، از بازده و مدت زمان کارکرد باتری گرفته تا دوربین، با اکثر گوشی‌های پیشرفته دیگر رقابت می‌کند. اگر به دنبال یک تلفن همراه هوشمند جدید هستید، این نخستین پیشنهاد من نیست، و نه دومین پیشنهاد من، ولی کماکان هم یک دستگاه مناسب برای خرید است.

 

وان پلاس طبق معمول بر سرعت بیش از هر چیز دیگری تکیه کرده است، و این در اینجا با وان پلاس 11 صدق می کند. زیربنای دستگاه چیپست اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام با 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه غیر قابل ارتقاء است. می توانید با 100 دلار بیشتر به 16 گیگابایت رم و 256 گیگابایت فضای ذخیره آن را ارتقا دهید. من هیچ مشکلی در پرش از یک برنامه به برنامه دیگر نداشته‌ام، و حتی بازی‌های فشرده مثل Genshin Impact را روی صفحه تصویر 120 هرتزی در بالاترین خصوصیات گرافیکی، مورد استفاده قرار داده ام. وان پلاس جمعی کامل از بهینه سازی ها و تقویت های سخت افزاری را برای به حداکثر رساندن این نتیجه انجام می دهد. من نمی توانم هر یک از آن ها را رسیدگی کنم، ولی کافی است بگویم این یک تلفن بی نظیر سریع و سازگار است.



غول های سرعت متوجه خواهند شد که ورژن ابتدایی این گوشی هوشمند دارای حافظه داخلی فلش 3.1 است، در صورتی که ارتقاء رم 16 گیگابایتی UFS 4.0 را برای شما ایجاد می‌کند. گزینه ذخیره‌سازی دوم سرعت انتقال داده‌های سریع‌تری را با بهروری انرژی توسعه یافته ارائه می‌کند، بدین جهت برنامه‌ها و بازی‌ها باید سریع‌تر دانلود شوند و در عین حال مدت زمان کارکرد باتری کمتری برای شما به ارمغان می آورد، هرچند شاید تنها زمانی متوجه تفاوت خواهید شد که این دستگاه‌ها را کنار هم قرار دهید. آنها اکنون برای اکثر برنامه ها و بازی ها، سرعت بالایی دارند.



از نظر باتری، به هیچ وجه احساس نکردم که باید آن را به شارژ بزنم. با استفاده متوسط، باتری 5000 میلی آمپری وان پلاس 11 به آسانی یک روز کامل را دوام می آورد و به میزان کافی برای صبح روز بعد در مخزن باقی می ماند. وان پلاس 11 همچنان یکی از سریع‌ترین گوشی‌های با فناوری شارژ سریع در کشور آمریکا است. من توانستم در 22 دقیقه از 8 به 95 درصد برسم. نکته کلیدی این است که باید از آداپتور شارژ 80 وات پلاس SuperVooc وان پلاس استفاده کنید که بسیار ذخامت بالایی دارد. ولی دست کم بر خلاف اکثر گوشی های هوشمند دیگر، در جعبه خود گنجانده شده است.

آیا دلواپس خراب شدن باتری هستید؟ وقتی موبایل متوجه شود که هنگام خواب در حال بیدار شدن هستید، موبایل هوشمندانه با سرعت پایین‌تری شارژ می‌شود، ولی اگر فراموش کرده‌اید آن را به برق وصل کنید و در ساعت 8:45 صبح به سرعت از در خارج شوید، می‌داند که باید همه چیز را برای شما محیا کند. به طور عجیبی، وان پلاس شارژ بدون سیم را که یکی از اصلی‌ترین گوشی‌های پرچم‌دار است، حذف کرده و مدعی است که اکثر مردم در عوض آن به شارژ پرسرعت سیمی اکتفا می‌کنند. ولی من مطمئن نیستم که به چه دلیلی هر دو قادر نیستند با هم وجود داشته باشند، به ویژه که مشکلی در وان پلاس 10 پرو وجود نداشت. من ترجیح می‌دهم موبایل را روی شارژر بدون سیم کنار تختم بگذارم به جای اینکه در تاریکی دنبال کابل بگردم.



احتمالا حتی عجیب‌ترین تصمیم این کمپانی برای بازگشت از یک آداپتور شارژ USB- C به یک USB- A باشد. پورت قدیمی‌تر در حال حاضر در حد‌ی رایج است که امکان دارد برای شما مشکلی ایجاد نکند، ولی با توجه به اینکه اکثر دستگاه‌های جدید منحصرا از پورت‌ها و کابل‌های USB- C استفاده می‌کنند، احساس می‌کنید که یک قدم به عقب بر می‌گردید. یک بار آداپتور و کابل وان پلاس 11 را به یک کافی شاپ بردم، به امید اینکه بتوانم از آن در مک بوک خود مورد استفاده قرار دهم. ولی مشخص شد که کابل خیلی کوتاه است، و من نمی‌توانم کابل بلندتر مک‌بوک را استفاده کنم، به دلیل اینکه دوشاخه USB- C آن با آداپتور وان پلاس کار نمی‌کند. چنین مشکلاتی برای اکثر مشترکین اذیت کننده است.



این موبایل رتبه IP64 را با مقاومت نسبت به آب و گرد و غبار است را دارد. وان پلاس 11 نسبت به گرد و غبار و باران خوب می باشد، ولی اگر آن را به میزان یک تلفن با رتبه IP68 در استخر بیندازید امکان دارد با آن برای همیشه خداحافظی کنید. شگفت آور است که این کمپانی نتوانست رتبه بهتری کسب کند. همچنین، صفحه‌نمایش با گوریلا گلس ویکتوس ضد خش Corning را مورد استفاده قرار داده است، ولی شیشه‌ی پشتی از شیشه قدیمی‌تر Gorilla Glass 5 بهره می برد. حتی Pixel 7 ارزان‌تر از Victus در هر دو طرف خود از این تکنولوژی بهرمند است و دوام آن را بیشتر می کند.



صفحه تصویر 6.7 اینچی آمولد دوست داشتنی و کاربر پسند و واضح و رنگارنگ است، به علاوه آنقدر روشن است که خواندن آن حتی در روزهای آفتابی به هیچ وجه سخت نیست. فقط به یاد داشته باشید که رزولوشن صفحه تصویر را به Quad HD پلاس تغییر دهید، چون به طور پیش فرض روی 1080p قرار دارد. لبه های منحنی پیرامون صفحه تصویر برای سلیقه من اندکی بیش از حد خمیده می باشند. این موجب می شود که لبه ها بیش از حد نازک به نظر برسند و تابش خیره کننده را جذب کنند. من لبه های صاف تر گلکسی اس 23 اولترا و Pixel 7 Pro را بیشتر ترجیح می دهم.



با این وضعیت، صفحه نمایش جذاب است و بلندگوهای استریوی بی نظیری را تجربه می کنید که کل تجربه استفاده از مالتی مدیا را خوشایند می کند. برای گوش من، صدا در مواقعی قوی‌تر و بالاتر از بلندگوهای Galaxy S23 اولترا است.


وان پلاس سال به سال به تدریج دوربین خود را ارتقا داده است و وان پلاس 11 بهترین محصول آن است. یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسل، یک دوربین فوق عریض 48 مگاپیکسل با قابلیت فوکوس خودکار و ماکرو، و یک حسگر 32 مگاپیکسل با بزرگنمایی نوری 2X موجود است. دوربین سلفی 16 مگاپیکسل به طور عجیبی در فیلمبرداری 1080p برقرار مانده است.

 

 

جالب‌تر اینکه وان پلاس برای نخستین بار یک طیف‌سنج را در این موبایل قرار داده است (چیزی که در سال آتی در گوشی‌های بیشتری نظاره گر آن خواهیم بود) و برای شناسایی بهتر مناسب سازی رنگ امضای سفید و دقت رنگ یک صحنه استفاده می‌شود. این، به همراه همکاری مستمر وان پلاس با Hasselblad و کالیبراسیون طبیعی آن برای رنگ‌های غنی‌تر، عکس‌های دلپذیری را با فضای سازگار فراهم می کند. مثلا، وقتی از کنار مدیسون اسکوئر گاردن در شهر نیویورک رد می‌شدم، که برای بازی نیکس روشن شده بود، وان پلاس 11 تنها دستگاهی بود که رنگ نارنجی سازگار را نشان می‌داد، گوشی های هوشمند شرکت سامسونگ و شرکت گوگل به قرمز نزدیک‌تر شدند.



وان پلاس 11 سعی بر آن دارد چهره همه افراد را روشن کند و همه چیز در نهایت غیرطبیعی به نظر می آید، در صورتی که پیکسل 7 نمی ترسد سایه ها مشخص باشند. همچنین، به نام کسی که دوربین تله فوتو را ترجیح می دهد، در اینجا اندکی کم رنگ است. بعضی مواقع، رنگ‌ها امکان دارد در همه جا قرار داشته باشند و در بعضی مواقع، عکس امکان دارد اندکی بیش از حد شارپ به نظر برسد. از پایه، نظیر اکثر تلفن‌های هوشمند دوربین این روزها، وان پلاس 11 دارای سیستم قابل اطمینانی است که قادر هست عکس‌های خیره‌کننده‌ای ایجاد کند.



وان پلاس 11 در سرتاسر کانال های اصلی کشور آمریکا عمل می کند. فقط بدانید که برخلاف اکثر گوشی‌های پرچمدار، پشتیبانی از 5جی با موج میلی‌متری (mmWave) وجود نخواهد داشت، شما توانایی آن را ندارید که از سریع‌ترین سرعت‌های 5جی لذت ببرید، اگرچه گفتنی است که سازماندهی mmWave بسیار زیاد نیست.



مشتریان دوست دارند که وان پلاس در نهایت با خط مشی اپلیکیشنی خود با شرکت سامسونگ مطابقت داشته باشد و وعده ارتقای اندروید را به مدت چهار سال (بهتر از گوگل) و 5 سال به روز رسانی امنیتی هر دو ماه یکبار بدهد. یعنی می توانید برای مدت زیادی به این موبایل اعتماد کنید. حتی از استاندارد نسل بعدی Wi- Fi 7 نیز پشتیبانی می شود، چیزی که کمپانی سامسونگ در حال حاضر در تلفن‌های هوشمند جدید خود نخواهد داشت. با توجه به اینکه بیشتر مردم حتی از Wi- Fi 6E استفاده نمی‌کنند.



نرم افزار یکی از بخش های این موبایل است که به میزان همتایان خود قوی نیست. وان پلاس در گذشته یکی از رابط های مورد خواست من را داشت، ولی مدت هاست که از بین رفته است. مثلا، اعلان‌ها کماکان رنگ برنامه را نشان نمی‌دهند، بدین سبب تشخیص اینکه در یک نگاه به چه اخطاری نگاه می‌کنید، مشکل است. قادر هستم در مورد اعلان‌ها ادامه دهم، همانند اینکه به چه طریقی نمی‌توانم همه اعلان‌ها را به طور کامل بخوانم و در عوض آن باید روی آنها ضربه بزنم.


وان پلاس 11 حالا برای پیش‌فروش در دسترس است و در تاریخ 16 فوریه فروخته می شود. با قیمت 699 دلار، قیمت مناسبی برای یک موبایل قدرتمند و صفحه‌نمایش بزرگ است. من فکر می‌کنم Pixel 7  با قیمت 599 دلار و نرم‌افزار مفیدتر آن، یا Galaxy S23 اندکی گران‌تر، با مزایای اضافی همانند دوربین نوری 3X و دوام بهتر، به همه مردم خدمات بهتری خواهند داد. هم اکنون، به نظر می آید که شارژ پرسرعت یکی از ویژگی تعیین کننده وان پلاس 11 است و این برای ناکام گذاشتن شرکت گوگل و کمپانی سامسونگ کافی نیست.

 

نویسنده: وبسایت گیمرز



نظرات کاربران


هنوز نظری وارد نشده است.