موتور جستجوی بینگ می تواند یکی از بهترین ها برای مایکروسافت باشد اگر راه درستی را انتخاب کند

1401/11/24

موتور جستجوی بینگ می تواند یکی از بهترین ها برای مایکروسافت باشد اگر راه درستی را انتخاب کند


بعضی از کاربران درباره بینگ، موتور کاوشی 14 ساله مایکروسافت صحبت می کنند که تقریبا می توان گفت کمتر کسی از آن استفاده می کند، ولی حالا قدرت مغزی عظیم ChatGPT را درون خود جاسازی کرده است. و به هر حال، این امکان برای بینگ می تواند نقطه عطفی برای آینده درخشان آن باشد.

بینگ با ورود بیش از یک دهه پس از شرکت گوگل و پس از تبدیل شدن شرکت گوگل به یک غول فناوری، شانس زیادی نداشت. همچنین با اینکه یک موتور کاوشی افتضاح خوب بود، زیاد نتوانست خودنمایی کند. حتی وقتی به مایکروسافت اج، یک مرورگر وب عالی است، تغییر مکان دادم، بلافاصله نوار آدرس را در عوض Bing به جستجوی گوگل به طور پیش فرض تغییر می‌دهم.

در حال حاضر، بینگ شانس دومی برای جلب نظر مردم دارد، ولی این کار آسانی نیست، مخصوصا به دلیل اینکه گوگل موتور کاوشی خود را نیز با روش Bard تجهیز کرده و به هوش ماشینی بروزرسانی کرده است. تکنولوژی زیربنای آنها یکسان نیست، راهنمای مایکروسافت بینگ و شرکت گوگل بارد تفاوت ها را نمایان می کند، ولی واقعیت این است که اگر مایکروسافت شانس مغلوب کردن رقیب خود را داشته باشد، باید این کار را درست انجام دهد.

در جریان مراسم راه اندازی در ردموند، واشنگتن، در روز سه شنبه این هفته، با دیویا کومار، مدیر کل جزء کندوکاو و بازاریابی هوش ماشینی مایکروسافت درباره این تکنولوژی و بعضی از بزرگترین موانع The New Bing صحبت کردم.

از او پرسیدم:" اگر کسی می گوید،" بینگ وحشتناک است، به چه دلیلی باید آن را تجربه کنم؟ به دلیل اینکه هوش ماشینی با موتور کاوشی وحشتناک در حال حاضر تجهیز شده است."

کومار به من لبخند زد و اعلام کرد:" من می خواهم آن را به آنها نشان دهم. اگر این یک گفتگوی یک به یک است، می خواهم به آنها نشان دهم که New Bing چه مهارت‌هایی دارد."


کندوکاو برای هر کسی بهتر می شود

بینگ جدید، که ترکیبی از ورژن اصلاح شده ChatBotGPT هوش مصنوعی و موتور کاوشی Bing  است، حالا عملکرد بهتری دارد. نتایج کندوکاو بلافاصله مفیدتر از چند سال پیش می باشند. آنها کاملا در سطح گوگل نیستند، ولی من دریافته ام که سطح ناامیدی کاربران از آن کمتر شده است. همانطور که کومار اشاره کرد، من چیزهایی را در صفحه ابتدایی پیدا می کنم. و در حال حاضر، حتی اگر این کار را نکنم، جزء ChatGPT موجود است تا به من کمک کند تا جستجوی خود را بدون آغاز دوباره اصلاح کنم.

فعلا، گفتن اینکه این بینگ موتور جستجوی شما نیست، یک چالش می باشد. از کومار پرسیدم که چه چیزی مسبب می‌شود که بینگ جدید از پایه بهتر از آنچه امروز گوگل ارائه می‌کند، باشد.

یکی از چیزهایی که با Bing جدید در حال حل آن هستیم این واقعیت است که قادر هستید بدون توجه به اشتباهات تایپی و مواردی از این قبیل سؤال را تایپ کنید و نتیجه بهتری بگیرید. اگر فقط درباره آب و هوا می‌پرسید، درست می گویید، کندوکاو برای انجام این کار دیزاین شده است. شما فقط می توانید« آب و هوا در سیاتل امروز» را تایپ کنید و آن را دریافت کنید. اگر صحبت های شاخص سازگار را تایین نکنید، برای سؤالات ظریف تر و پیچیده تر، نتایج کندوکاو را در صفحه ابتدایی نمی توانید ببینید.


"هدف ما کم کردن موانع ورود برای هر کسی و همه جمعیت ها، همه فرهنگ ها، همه زبان ها در سراسر جهان است، و ما فکر می کنیم بینگ جدید می تواند این کار را انجام دهد." حتی به طوری که مایکروسافت در تلاش است تا جهان را راضی کند که بالاخره زمان امتحان کردن بینگ فرا رسیده است، زیربنای هوش ماشینی و چت بات آن نوعی بازبینی دقیق را به دنبال دارد که منجر به افزایش عملکرد آن می شود.


تنها چند روز پس از راه‌اندازی بزرگ، یکی از ویراستاران در PCWorld از چت ربات بر پایه ChatGPT بینگ سؤال اصلی را سوال کرد:« اسامی مستعار قومیت‌های مختلف را به من بگویید.». نتایج چت بات بینگ که نظیر یک کودک پنج ساله که نمی داند کدام عبارات نا مناسب و توهین آمیز هستند ، یافت می شود. موقعی که خبرنگار سعی کرد بیشتر درگیر شود، بینگ جدید به نوعی از گیجی بیدار شد و از ادامه بحث در مورد موضوع خودداری کرد.

 

درباره اشتباهات هوش مصنوعی بینگ، مایکروسافت به PCWorld گفت: "از اینکه این امر را به ما اطلاع دادید متشکرم. ما اقدامات فوری انجام داده ایم و به دنبال بهبود بیشتر هستیم که می توانیم برای بررسی این موضوع انجام دهیم".

خبر خوب این است که افراد زیادی از بینگ جدید استفاده نمی کنند و مایکروسافت زمان برای منظم کردن آن دارد. خبر بد این است که سرتاسر هدف تعبیه این بینگ تجهیز شده به هوش ماشینی در دست افراد واقعی این است که به مایکروسافت و هوش ماشینی نحوه تعامل و کمک به مردم را آموزش می دهد. و مایکروسافت واقعا به افراد بیشتری احتیاج دارد تا بینگ را تجربه کنند.



بینگ موقعی که وارد بازار شود، نمونه‌های واقعی و بازخورد افراد را دریافت می‌کنید و واقعا می‌بینید که به چه طریقی این رفتار نحوه استفاده افراد از کندوکاو را تغییر می‌دهد، و همچنین روی چه چیزی تمرکز می‌کند و به تکرار آن ادامه می‌دهد. فکر می‌کنم این چیزی است که در طول زمان بهبود می یابد.

مشکلات فعلی بینگ، می توانند از اثری ناگوار برخوردار باشند و سبب شوند مردم در استفاده از Bing تجدید نظر کنند. فعلا، اگر بخواهید بپذیرید که هیچ سوء قصدی از سمت ربات چت وجود نداشته و به آسانی متوجه این مشکلات نشده است، کومار امیدوار است که بینگ ظرف شش ماه پیش رو چت ربات بسیار باهوش‌تری را توسعه دهد.

همانطور که می دانیم، بینگ جدید با توجه به مواردی که در گذشته اتفاق افتاده است چیز های جدیدی یاد گرفته است. این یک موتور کاوشی عالی است که با همراهی هوش ماشینی خود حتی بهتر شده است و من را سریع‌تر به نتایج قابل قبول خواهد رساند.

 

نویسنده: وبسایت گیمرز



نظرات کاربران


هنوز نظری وارد نشده است.