موسیقی خدایان جنگ چقدر در فروش و مورد توجه قرار گرفتن این بازی کمک کرد؟

1402/1/15

موسیقی خدایان جنگ چقدر در فروش و مورد توجه قرار گرفتن این بازی کمک کرد؟


دلایل زیادی وجود دارد که چرا دو بازی God of War روی PS4 و PS5 بسیار مورد توجه خریداران و منتقدان قرار گرفته اند. آنها نه تنها به شخصیت مورد خواست خریداران کریتوس جان تازه ای بخشیدند، بلکه عمق و روایتی را در او دمیدند که در عناوین اکشن PS2/PS3 اندکی استفاده نشده بود. رابطه او با پسرش، میل او به کفاره پیشین اش و غیره سبب شد که این عناوین در سیستم آنها برجسته شوند. اما موسیقی به شگفتی، رمز و راز و روایت بازی یاری رساند، حتی اگر با شنیدن آنها نتوانید آنها را متوجه بشوید.


آهنگساز بازی، Bear McCreary، یک مطلب وبلاگی درباره چگونگی شکل گیری تم های بازی نوشت. این شامل تصمیم آنها می شود که آنها را نه به انگلیسی بلکه در واژگان نورس قدیم بخوانند:


« به یاد می‌آورم که تصمیم به استفاده از متن اسکاندیناوی سنتی در موسیقی  شروع فرآیند گرفته شد، در سال 2015، موقعی که من برای نخستین بار مدل ابتدایی God of War را به ثمر رساندم که منجر به تولید نهایی بازی شد. من و تیم مبتکر احساس کردیم که اجرای مجمع کر و خوانندگان به زبان اسکاندیناوی قدیم راهی سازگار برای تصدیق فضای فرهنگی و اساطیری نورس داستان است.»


قطعا به روند کار اضافه می‌کرد و مشتریان با شنیدن احساسشان بسیار سرگرم شدند. انجام این«انتقال» ساده نبود، اگر بخواهید، به دلیل اینکه آمار زیادی از افراد وجود ندارند که بتوانند به زبان نورس قدیم صحبت کنند. دلالت بر این موضوع دارد که بیر و تیمش مجبور شدند برای ترجمه و ضبط روند متفاوتی را ایفا کنند تا شورای کر ایسلندی که در اختیار داشتند بتوانند در سرزمین مادری خود ضبط کنند و از چیزی غافل نشوند.


بسیاری از سویداران تمام تلاش خود را انجام داده اند تا آهنگ های عناوین 2018 و 2022 را ترجمه کنند و Bear اعتراف کرد که آنها بسیار نزدیک شده اند. او موضوع اصلی عنوان 2018 را در وبلاگ خود قرار داد و خطوط را به دو زبان انگلیسی و اسکاندیناوی قدیم رونمایی کرد.


مثلا، خط ابتدایی موضوع اصلی این است:" خدای تبعید، شرم پدر، امید مادر، کودک در درد."
از آنجا غم‌انگیزتر می‌شود و به نمایش می گذارد که به چه طریقی زخم‌های قبلی کریتوس همچنان او را آزار می‌دهد و خشمی که در حال حاضر در درونش می‌جوشد. اما امیدی در درون پسرش وجود دارد، تا موقعی که کریتوس او را از خود دور نکند.


تیم متذکر شد که این اشعار کاملا به نمایش می گذارد که کریتوس چه کسی بوده و هست و این قسمتی از دلیل محبوبیت عناوین God of War برای موسیقی آنها است.

 

نویسنده: وبسایت گیمرز



نظرات کاربران


هنوز نظری وارد نشده است.