پیش‌نمایش ویندوز 11 می تواند به شما فایل هایی را جهت بازکردن پیشنهاد دهد

1401/12/19

پیش‌نمایش ویندوز 11 می تواند به شما فایل هایی را جهت بازکردن پیشنهاد دهد


مایکروسافت هم اکنون خصوصیات جدید File Explorer را به کمک Insider Preview Build 23403 در ویندوز 11 با تمرکز زیادی برای ساده‌سازی کار ارائه می‌کند.


یکی از جالب‌ترین خصوصیات این ورژن، توصیه‌های فایل است. همانطور که از نام آن پیداست، File Explorer شروع به پیشنهاداتی می کند که کدام فایل ها را باید در تب home باز کنید. به نظر می آید که مایکروسافت دست کم در ابتدا این وسیله را برای مشترکین کسب و کار محور بوجود آورده است. این وسیله فقط فایل‌های ابری مرتبط با یک حساب ویژه را پیشنهاد می‌کند،« یا مربوط به کاربر باشد یا برای کاربر منتشر شده باشد».

شما همچنین باید به حساب Azure اکتیو Directory خود وارد شوید در غیر این صورت این سرویس فعال نمی شود. افزون بر این، این کمپانی شمار اشخاصی را که توانایی آن را دارند که در حال حاضر توصیه کننده فایل ها را تجربه کنند، محدود می‌کند. مایکروسافت می‌گوید که مصمم هست بازخورد را« پیش از ارائه آن به همه» زیر نظر داشته باشد.


کلیدهای دسترسی جدید برای File Explorer محدودتر می باشند. آنها میانبرهای آسان برای"اجرای سریع یک فرمان" می باشند. مثلا، فشار دادن دکمه"O" یک فایل را باز می کند به طوری که فشار دادن دکمه"B" آن را به عنوان پس ناحیه دسکتاپ مرتب سازی می کند.

 

برای استفاده از این خصوصیت، ابتدا باید روی یک فایل در File Explorer کلیک کنید و آنگاه دکمه Menu را در کیبورد خود فشار دهید تا کلیدهای دسترسی پدیدار شوند. اگر دکمه منو ندارید، زدن Shift و F10 به طور همزمان همین کار را انجام می دهد.


با گذشتن از File Explorer، بقیه ویژگی‌ها بر دیگر برنامه‌های بومی ویندوز 11 تاثیر می‌گذارند. برای آغاز، زیرنویس‌های زنده به زبان‌های بیشتری از جمله ژاپنی و فرانسوی و همچنین سایر لهجه‌های انگلیسی مثل انگلیسی استرالیایی در دسترس خواهند بود. فعلا برنامه Voice Access از آن گویش های مختلف پشتیبانی می کند. پس از فعال کردن برنامه،"از شما خواسته می شود یک نوع صدا را بارگیری کنید" برای یک گویش ویژه.

مایکروسافت همچنین Voice Access را مجددا طراحی کرد تا کارآمدتر و آسان‌تر از آن مورد استفاده قرار گیرد. فعلا هر فرمان توضیحی دارد که در کنار مثالی از نحوه استفاده از آن را بیان می‌کند که چه کاری انجام می دهد.


لازم به ذکر است که مایکروسافت مدتی است که روی بازنگری فایل اکسپلورر کار می کند. دقیقا مشخص نیست که چه چیزی رونمایی خواهد شد، اما ما چند مطلب مثل طراحی دوباره File Explorer برای کاربرپسندتر کردن آن داریم. با این وضعیت، فعلا مدتی طول خواهد کشید تا محصول نهایی را ببینیم.

 

نویسنده: وبسایت گیمرز



نظرات کاربران


هنوز نظری وارد نشده است.