گوگل و یوتیوب به سبب نقض اطلاعات فردی و حساس کودکان زیر 13 سال در کشور آمریکا با دادخواست مواجه خواه

1401/11/13

گوگل و یوتیوب به سبب نقض اطلاعات فردی و حساس کودکان زیر 13 سال در کشور آمریکا با دادخواست مواجه خواه


یک دادگاه تجدید محاکمه کشور آمریکا روز چهارشنبه هفته جاری شکایتی را احیا کرد که در آن گوگل آلفابت و چندین سازمان دیگر به نقض اطلاعات خصوصی کودکان زیر 13 سال با استفاده از ردیابی فعالیت آنها در YouTube بدون رضایت والدین، به منظور ارسال نمایش هدفمند به آنها متهم شدند. 

نهمین دادگاه ازسرگیری کشور آمریکا در سیاتل عنوان کرد که کنگره تصمیم ندارد با تصویب قانون فدرال حفاظت از حریم شخصی برخط کودکان یا COPPA از ادعاهای متعلق به حریم شخصی بر پایه بر قوانین ایالتی ممانعت کند. این قانون به کارگروه بازرگانی فدرال و دادستان‌های کل ایالت، اما نه به شکات اختصاصی، این حق را می دهد تا مجموعه برخط داده‌های فردی کودکان زیر 13 سال را ساماندهی کنند.

در این شکایت درخواست شد که گردآوری اطلاعات گوگل قانون های منطقه ای همانند را لغو خواهد کرد و تولید کنندگان محتوای یوتیوب شکل هاسبرو، ماتل، کارتون نتورک و دریم ورکس انیمیشن کودکان را به شبکه های خود می کشانند، چون می دانستند که آنها ردگیری می شوند.

در ژوئیه 2021، قاضی ناحیه کشور آمریکا بث لبسون فریمن در سانفرانسیسکو این دادخواست را تکذیب کرد و بیان کرد که قانون فدرال حفظ اطلاعات فردی و حساس بر ادعای شکات بر اساس قانون های کالیفرنیا، کلرادو، ایندیانا، ماساچوست، نیوجرسی و تنسی مقدم شده است. 

اما در روز چهارشنبه هفته جاری ، مارگارت مک کئون، قاضی محل، خاطرنشان کرد که عبارت قانون فدرال، با این حدس که کنگره تصمیم دارد شکات را از استناد به مصوبه های منطقه ای که همان بی اخلاقی ادعایی را هدف قرار می دهد،" بی معنی" خواهد کرد. 

 

نویسنده: وبسایت گیمرز



نظرات کاربران


هنوز نظری وارد نشده است.