اپل از موقعی که این پلتفرم را در سال 2008 ساخت، 320 میلیارد دلار به تولید کنندگان نرم افزاری اپ استور پرداخت کرده است. این طبق یادداشتی از معاون خدمات این کمپانی، Eddy Cue، که در روز در روز سه شنبه یک تحقیق سالیانه برای کسب و کار خدمات اپل ارائه کرد، اعلام شده است.
در اطلاعیه ای که در پایگاه وب خبرهای اپل انتشار یافت، آقای کیو راندمان کسب و کار خدمات در طول سال 2022 را خلاصه کرد و همه چیز را از برنده شدن اسکار برای" CODA" گرفته تا مقدار آهنگ هایی که در حال حاضر با استفاده از اپل Music در دسترس است، 100 میلیون مورد مطالعه قرار داد.
ولی این 320 میلیارد دلار است که بیشتر از بقیه خود را نشان می دهد. علت آن این مسئله است که اپل به دنبال تحولاتی است که توانایی این را دارد یک سری تحولات اساسی برای پلتفرم اپ استور خود تشکیل داد، از جمله اینکه مجبور است آیفون را برای فروشگاههای برنامه شخص ثالث و گزینههای پرداخت باز کند.
به نقل از بلومبرگ، اپل در حال فراهم شدن برای ایجاد قانون جدید به اضای قوانین دیرینه خود است تا با قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا مطابقت داشته باشد که به کمپانی های تکنولوژی با 45 میلیون کاربر یا بیشتر در اتحادیه اروپا مورد نیاز است.اتحادیه اروپا اجرای این قانون را در سال 2024 شروع خواهد کرد.اگرچه هیچ تضمینی وجود نخواهد داشت که اپل مصوبه های اتحادیه اروپا را به کشور آمریکا منتقل کند.
دوران طولانی است که اپل اعتقاد دارد که اپ استور بهترین روش برای مشتریانش است تا با خیال راحت و ایمن برنامهها را برای دستگاههای iOS و iPad OS خود خرید کنند.ولی افزایش مخالفت از سمت تولید کنندگان نرم افزاری با عناوین معروف، از جمله Spotify، و مطالبه اصلاحات به کمک رجال سیاسی، این کمپانی را وادار کرده است تا راه را برای تحولات محسوسی در شیوه های App Store خود بوجود بیاورد.
فروشگاه نرم افزاری اپل تنها جایی است که مصرف کنندگان می توانند اپلیکیشن ها را برای آیفون و آیپد خود بارگیری کنند.مشکل تامینکنندگان اپلیکیشنی این است که اگر قصد دارند چیزی را با روش فروشگاه اپلیکیشنی اپل به فروش برسانند، باید از سیستم پرداخت درون برنامه ای اپل نیز بهره ببرند. اما بکارگیری این سیستم به این معنی است که تامینکنندگان اپلیکیشنی باید برای هر خرید مشتری 30٪ یا 15٪ کارمزد به اپل بپردازند.