World’s Edge که در سال ۲۰۱۹ تأسیس شد، استودیوی اصلی است که به فرنچایز عصر امپراتور ها اختصاص داده شده است. با این وجود، اکثر بازیهای آنها با همکاری استودیوهای دیگر، عمدتاً Tantalus Media و Forgotten Empires ساخته شدهاند. Age of Mythology Retold نیز یک سرمایه گذاری مشترک با Forgotten Empires است. با وبسایت بازی های بدون نیاز به نصب گیمرز همراه باشید.
در تریلر پیشنمایش مخفیانه اخیر، World’s Edge از جدیدترین مدلهای خود برای سه دستگاه پردهبرداری کرد: Medusa، Pegasus و Titan Cerberus. World’s Edge توضیح داد که Age of Mythology Retold صرفاً از ارتقاء موتورهای بازی و بهبود استاندارد کیفیت زندگی فراتر می رود. آنها با مدلهای کاملاً جدید سه بعدی، بافتها، رابط کاربری، VFX و موارد دیگر، داراییهای هنری را متحول میکنند.
در پایان تریلر، آنها فاش کردند که Age of Mythology Retold در سال 2024 منتشر میشود و برای Xbox و PC از طریق Steam در دسترس است. علاوه بر این، این بازی در روز عرضه در Game Pass عرضه خواهد شد.
اعلام ایکس باکس بر استراتژی مایکروسافت برای این فرنچایز تاکید دارد. Age of Mythology Retold به طور خاص برای فعال کردن گیمپلی روی کنسولها با استفاده از کنترلرهای گیمپد ساخته شده است. این منعکس کننده رویکرد World’s Edge با Age of Empires II: Definitive Edition و Age of Empires IV است.
این حرکت ایکسباکس با روندی که آنها ترویج میکردند همسو است: اقتباس از بازیهای استراتژیک همزمان رایانههای شخصی برای کنسولها. این یک پیشرفت قابل توجه است، با توجه به زمانی که گیمرها در مورد عملکرد خوب بازی های استراتژی زمان واقعی بر روی کنسول ها تردید داشتند. این تردید از نسخه های محدودی مانند StarCraft 64 و این واقعیت که بلیزارد هرگز به طور جدی به بررسی احتمالات کنسول برای عناوین استراتژی خود نمی اندیشید مشهود است.
مطمئناً در طول سالها شاهد چندین تلاش برای ورود این ژانر به فضای کنسول بودهایم. مایکروسافت به طور مشخص این کار را با بازی های Halo Wars خود انجام داد. با کمال تعجب، نینتندو نیز با فرنچایز غیر متعارف و در عین حال بسیار موفق Pikmin به این مبارزه پیوست. علاوه بر این، بن بست های تکاملی نیز وجود داشته است، مانند Lord of the Rings: The Battle for Middle-earth 2، که به عنوان یکی از بهترین عناوین Xbox 360 برجسته می شود.
امروزه، آرایه وسیعتری از این بازیها بر روی کنسولها موجود است، حالا که صنعت تا حد زیادی بر نحوه انطباق مؤثر آنها مسلط شده است. از Company of Heroes 3 و Crusader Kings 3: Console Edition گرفته تا عناوینی مانند Evil Genius 2: World Domination و Bad North، بازیهای استراتژی بلادرنگ در مقیاسها و قیمتهای مختلف عرضه میشوند که مطابق با ترجیحات بازیکنان کنسول است.
حالا دیگر بحث این نیست که آیا کسی این بازیها را بازی میکند، بلکه چگونه میتوانیم گیمرهای بیشتری را به سبک RTS جذب کنیم؟ این چالشی است که مایکروسافت در صدد رفع آن برای صنعت است.