"ما برند Intellivision و کتابخانه بازی را خریداری کرده ایم. وید روزن گفت: "این یک فرصت نادر برای متحد کردن رقبای سابق و گرد هم آوردن طرفداران عصر طلایی بازی بود." Intellivision سابق، نام تجاری Amico را تغییر داده و به توزیع آن ادامه خواهد داد.
در بیانیه رسمی مطبوعاتی آمده است که این خرید شامل 200 عنوان Intellivision است. شرکت مسئول کنسول آمیکو دارای مجوز با آتاری برای ادامه تولید بازسازی های Intellivision برای این کنسول است. با این حال، آنها نام خود را از Intellivision تغییر خواهند داد.
آتاری در مورد این پیشرفت زبان زد بوده است، اما این واقعاً پایان یک جنگ کنسولی نیست. در حال حاضر، هر دو علامت تجاری Atari و Intellivision متعلق به شرکت های کاملاً متفاوتی نسبت به شرکت هایی هستند که در دهه 1970 در بازار کنسول های خانگی ایالات متحده رقابت می کردند. پایان واقعی آن جنگ کنسول ها با رکود بازار از سال 1983 تا 1985 همراه بود که معمولاً به عنوان سقوط بازی های ویدیویی دهه 1980 شناخته می شود.
هم اکنون می توانید تیشرت های Intellivision را از فروشگاه اینترنتی آتاری خریداری کنید.
پشت این خبر داستانهای تلخ دیگری نیز وجود دارد. در حالی که Intellivision در ابتدا توسط Mattel Electronics تولید شد، در سال 1997، دو کارمند سابق Mattel، کیت رابینسون و استفن رونی، حقوق Intellivision را خریداری کردند تا بازیهای خود را بازگردانند. به لطف تلاشهای آنها، عناوین Intellivision در مجموعههای کنسولهای جدیدتر در ۲۶ سال گذشته دوباره منتشر شدند. این شامل عناوینی مانند چند پلتفرم *Intellivision Lives!* و کنسول ATGames Intellivision Flashback plug-and-play بود.
در سال 2018، آهنگساز بازی های ویدیویی تامی تالاریکو حقوق Intellivision را به دست آورد و سرمایه گذاری جمعی را برای کنسول کم مصرف جدیدی به نام Intellivision Amico تحت شرکتی که اکنون به نام Intellivision Entertainment شناخته می شود، راه اندازی کرد. علیرغم دورهای متعدد جمع آوری سرمایه، این شرکت نتوانست کنسول را به خرده فروشی تحویل دهد یا اکثر بازی ها را در شش سال تکمیل کند. تالاریکو در سال 2022 در بحبوحه اتهامات طولانی مبنی بر اینکه شرکت از پول جمع آوری شده آنها به جای تولید آنچه که وعده داده بودند سوء استفاده کرده است، از سمت مدیرعاملی کنار رفت. در چند سال گذشته، به نظر می رسید آمیکو به طور کامل خاموش می شود.
در حالی که مشخص نیست که آیا این معامله برای تکمیل آمیکو کافی باشد، اما نور امیدی را برای خود Intellivision IP ارائه می دهد. به نوعی، آتاری امروزی (که قبلاً به نام Infogrames شناخته می شد) درگیر نوعی تجمیع بازی های قدیمی و شرکت های تولید کننده آنها است.
خوشبختانه، ادغام آتاری SA در مقایسه با تلاش های مایکروسافت، امبراسر و سونی مستلزم پول کمتر و سهام کمتری است. آنها وقت لوکس را دارند تا روی IP Intellivision بنشینند و به طور بالقوه بازی ها و مجموعه های جدیدی را برای پلتفرم های مدرن آماده کنند. این میتواند شامل نسل بعدی کنسولها، مشابه آنچه که نینتندو ابداع کرده است، یا حتی توسعه سختافزار خود، مانند دستگاههای plug-and-play، کابینتهای کوچک، یا دستیهای بازی پر از بازیهای متعلق به آتاری باشد.
این یک چشمانداز هیجانانگیز را ارائه میکند، و امیدواریم، Atari SA محتاطانه عمل کند تا از مشکلاتی که همتایان بزرگتر خود در طول دورههای خرید با آنها مواجه میشوند، اجتناب کند.