دیروز، اعلامیه قابل توجهی از سوی EA در رابطه با انتشار محتوای نهایی برای Battlefield 2042 منتشر شد. علاوه بر این، Motive بهروزرسانی بازی مورد انتظار Iron Man خود را ارائه کرد. با این حال، در میان این به روز رسانی ها، یک خبر مهم دیگر ظاهر شد.
همانطور که توسط پاتریک کلاوس، مدیر کل Motive فاش شد، استودیو در حال ایجاد یک تیم اختصاصی برای تمرکز بر توسعه بازیهای Battlefield است. این حرکت آنها را با Criterion، EA DICE، Ripple Effect و Ridgeline Games در شکل دادن به آینده فرنچایز هماهنگ می کند.
یادآوری این نکته ضروری است که EA مدت کوتاهی پس از انتشار Battlefield 2042 بازنشانی را برای سری Battlefield آغاز کرد. در سال 2021، Vince Zampella، یک چهره برجسته از فرنچایز Call of Duty، به عنوان EVP و Group Head جدید منصوب شد تا در کنار Battlefield نظارت کند. Respawn Entertainment.
تحت رهبری زامپلا بایرون بیدی است که به عنوان SVP و GM بتلفیلد خدمت می کند و تجربه مدیریت Call of Duty را با خود به ارمغان می آورد. هدف، احیای فرنچایز با روایتی فراگیر است که بازیهای آینده را هدایت میکند.
اعلامیه پاتریک همچنین نشان میدهد که فیلیپ دوچارم و رومن کامپوس اوریولا، که نقشهای کلیدی در بازسازی فضای مرده ۲۰۲۳ را بهترتیب بهعنوان تهیهکننده اجرایی و کارگردان خلاق داشتند، رهبری این تیم اختصاصی Battlefield را بر عهده خواهند داشت. علاوه بر این، Motive به توسعه بازی Iron Man ادامه خواهد داد.
چندین سال از زمانی که EA اعلام کرد بازنشانی Battlefield را اعلام کرده است، می گذرد، اما جزئیات پیشرفت وینس زامپلا و استودیوهای او همچنان مبهم است. با گذشت سه سال، منطقی است که فرض کنیم برنامه های آنها هنوز در حال انجام است. با این حال، فقدان اطلاعات، ایجاد علاقه یا پیش بینی برای آینده را چالش برانگیز می کند.
با این حال، این امکان وجود دارد که EA به طور عمدی اطلاعات را تا زمانی که آنها به طور کامل آماده شوند مخفی می کند. طرفداران اغلب اعلان های غافلگیرکننده ریبوت و ریمستر را ترجیح می دهند تا اینکه از قبل مطلع شوند. با توجه به استقبال گرم از Battlefield 2042، ممکن است برای EA مفید باشد که اجازه دهد این فرنچایز برای مدتی خاموش بماند. همانطور که گفته می شود، "غیبت باعث می شود که قلب عاشق شود."
شایان ذکر است که EA به استودیوها و استعدادهای برتر خود اعتماد کرده است تا این ریبوت را رهبری کنند. به نظر می رسد میل به رقابت و پیشی گرفتن از Call of Duty همچنان EA را هدایت می کند، حتی اگر فرنچایزهای دیگری مانند Fortnite و Grand Theft Auto Online از نظر محبوبیت از Call of Duty پیشی بگیرند.
با توجه به اینکه EA و Activision هر دو در شکل دادن به ژانر تیراندازی نظامی مدرن نقش مهمی داشتند، ممکن است احساس غرور و غرور در تعقیب EA وجود داشته باشد. آنها ممکن است مصمم باشند ثابت کنند که یک بار دیگر می توانند گروه را رهبری کنند. با این حال، ممکن است چندین سال بیشتر طول بکشد، حتی احتمالاً یک نسل جدید کنسول را در بر می گیرد، تا ببینیم آیا آنها می توانند این جاه طلبی را انجام دهند یا خیر.