استودیو Call of Duty به نادیده گرفتن بزرگترین شکایت جامعه SBMM ادامه می دهد

1402/9/6

استودیو Call of Duty به نادیده گرفتن بزرگترین شکایت جامعه SBMM ادامه می دهد


به نظر می رسد Sledgehammer Games خود را به عنوان یک استودیوی هماهنگ با طرفداران خود در زمینه Call of Duty: Modern Warfare 3 نشان می دهد. با این حال، آنها در مورد بحث در مورد سیستم خواستگاری مبتنی بر ماهر بازی (SBMM) سکوتی متضاد را حفظ کرده اند. در تکرار فعلی علیرغم وجود SBMM که به طور گسترده تایید شده است، استودیو تصمیم گرفته است در مورد این موضوع صمیمانه صحبت کند. با وبسایت بازی گیمرز همراه باشید.

 
 

Sledgehammer Games با تقویت ارتباطات باز در اطراف Call of Duty و پیشی گرفتن از شیوه های استودیوهای قبلی، خود را متمایز کرده است. این استودیو به طور فعال شفافیت را پذیرفته و در پادکست ها و مصاحبه های ویدیویی شرکت می کند که در آن به سوالات جامعه می پردازند. قابل ذکر است، آنها اخیراً یک جلسه Ask Me Anything (AMA) را در Reddit برگزار کردند و بستری را برای جامعه فراهم کردند تا سؤالات مورد انتظار خود را مطرح کنند. خلاصه ای از این بحث برای علاقه مندان موجود است.

آنها در این جلسات به سؤالات متعددی پرداختند و به شیوه ای روشن پاسخ دادند. علیرغم پرس و جوهای متفکرانه، استودیو به طور مداوم تصمیم گرفته است که در بحث در مورد سیستم خواستگاری مبتنی بر مهارت شرکت نکند و سکوت قابل توجهی را در مورد این موضوع خاص حفظ کند.

مسلماً این یک موضوع حساس و مورد بحث گسترده در جامعه است. قابل درک است که استودیو ممکن است در ارائه اظهاراتی که ممکن است اشتباه تعبیر شود محتاط باشد. با این حال، سیستم خواستگاری مبتنی بر ماهر به طور مداوم در لیست نگرانی‌های جامعه برای بخش عمده‌ای از یک دهه رتبه‌بندی بالایی داشته است، به‌ویژه با توجه به اینکه سری جدید راه‌اندازی مجدد Modern Warfare که بررسی‌های دقیق‌تری را در این زمینه تجربه کرده‌اند.

برای کسانی که با جزئیات آشنا نیستند، این سیستم اساساً با قرار دادن بازیکنان در لابی با افراد دیگر با سطح مهارت مشابه عمل می کند. در تئوری، این باعث ترویج بازی جوانمردانه در بین شرکت کنندگان می شود. با این حال، اتفاق نظر در جامعه این است که روش خاصی که Call of Duty برای ارزیابی مهارت‌های بازیکن و ایجاد لابی به کار می‌برد، منجر به شکاف‌های مهارتی قابل توجهی شده است. در نتیجه، مسابقات اغلب شدید و رقابتی می شوند و بازیکنان معمولاً آنها را به عنوان "عرق کرده" توصیف می کنند. جامعه عموماً تمایل خود را برای تجربه بازی لذت‌بخش‌تری ابراز می‌کند، جایی که تمرکز بر سرگرمی است به جای اینکه دائماً احساس کنند که در یک مسابقه با ریسک بالا و سطح حرفه‌ای هستند.

تأثیر سیستم قوی خواستگاری مبتنی بر مهارت (SBMM) تا آنجا پیش می رود که روابط دوستانه را مختل می کند و دوستان را از بازی با هم دلسرد می کند. این سیستم تمایل دارد با سطح مهارت بهترین بازیکن در یک مهمانی هماهنگ شود و منجر به مسابقات نامتعادل شود. من شخصاً هنگام بازی با یک کارمند خاص با این مشکل مواجه شده ام. مسابقات آنها به طور مداوم برخی از چالش برانگیزترین مسابقاتی است که من تجربه کرده ام.

حتی فراتر از بازی با دوستان، تجربه کلی اغلب نامتعادل است. از هر ده مسابقه، تنها یک یا دو مسابقه به نظر می رسد که با بازیکنانی که در براکت مهارت من هستند مطابقت داشته باشند. جالب اینجاست که برخی از مسابقات لذت بخش باخت بودند و تاکید می کردند که گیم پلی سرگرم کننده صرفاً به برد بستگی ندارد.

در پاسخ به ناامیدی‌ها، برخی از اعضای جامعه به تقویت معکوس متوسل شده‌اند و عمداً آمار خود را برای دسترسی به لابی‌های متعادل‌تر یا آسان‌تر به خطر می‌اندازند.

در حالی که نظریه‌های مختلفی در مورد اینکه چرا استودیوها از پرداختن به این موضوع اجتناب می‌کنند وجود دارد، با برخی گمانه‌زنی‌ها برای ارتباط با افراد بالاتر و پیوندهای احتمالی با کسب درآمد، نارضایتی جامعه از این موضوع به جایی رسیده است که دیگر نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

جالب و تا حدودی گیج‌کننده است که حتی با تغییر مالکیت مایکروسافت و بازی‌های Sledgehammer در بسیاری از موضوعات، سؤالات مربوط به سیستم همسریابی مبتنی بر مهارت (SBMM) بی‌پاسخ باقی می‌مانند. گویی با جزئیات پیرامون این سیستم که برای هر بازیکنی شناخته شده است مانند یک راز کاملا محافظت شده رفتار می شود.

با اضافه کردن لایه ای کنایه آمیز به وضعیت، بازیکنان به طور مداوم نگرانی های خود را در مورد متقلب ها و هکرها ابراز می کنند که منجر به معرفی RICOCHET در سال 2021 برای Warzone و بازی های اصلی Call of Duty شد. این شرکت، در حالی که پیچیدگی‌های عملکرد درونی خود را فاش نمی‌کند، اقدامات ضد تقلب خود را اعلام کرده است، حتی تا جایی که به بازیکنان توضیح می‌دهد که در طول بازی‌ها برای مبارزه با تقلب چه می‌کند. این رویکرد شفاف کاملاً در تضاد با سکوت پیرامون سیستم SBMM است، جنبه‌ای حیاتی که بر هر بازیکنی تأثیر می‌گذارد.

ارزش تأمل در مورد طنزی را دارد که استودیوها و ناشران تصمیم می‌گیرند به جای به اشتراک گذاشتن هرگونه اطلاعات در مورد سیستم SBMM، که به طور قانونی بر کل پایه بازیکن تأثیر می‌گذارد، به تقلب‌کنندگان در مورد اقدامات ضد تقلب اطلاع دهند. درخواست ساده جامعه برای تصدیق و گفتگوی واقعی در این مورد است. در حالی که درک می شود که همه نمی توانند راضی باشند، به خصوص با سیستمی مانند SBMM، برای جامعه بسیار مهم است که از هر گونه پیشرفت یا تغییر مطلع شود. با روحیه پذیرایی از بازخورد بازیکنان، پرداختن به SBMM یا خواستگاری بهینه شده برای تعامل (EOMM) بحثی است که نیاز به توجه دارد. ارتباط شفاف در مورد بهبودها و تغییرات برای حفظ شفافیت و اعتماد بین بازیکنان و توسعه دهندگان حیاتی است.

موضوعی که در دست است در مورد حمایت از مسابقات بی طرف نیست که بازیکنان در هر لابی که وارد می شوند تسلط دارند. خواستگاری مبتنی بر مهارت (SBMM) برای ایجاد گیم پلی متعادل طراحی شده است، اما اجرا، به خصوص از زمان Modern Warfare 2019، به طور قابل توجهی ناقص بوده است. شفافیت عملکرد SBMM به گونه‌ای آشکار می‌شود که برای تجربه کلی بازی مضر است. تأثیر قابل توجهی بر کیفیت اتصال وجود دارد، با جهش ناگهانی پینگ از 30-50 میلی‌ثانیه پایدار به 200 میلی‌ثانیه، همه در پی جفت کردن بازیکنان با حریفان با مهارت بالاتر، بدون توجه به تأثیر آن بر پایداری اتصال.

بسیار مهم است که تأکید کنیم این انتقاد مخالف مفهوم SBMM نیست، که روی کاغذ، هدف آن تضمین مطابقت عادلانه است. نگرانی در اجرای آن نهفته است، زیرا بسیاری از بازیکنان، از جمله من، متوجه می‌شویم که شکاف‌های مهارتی که معرفی می‌کند بیشتر از حد لازم است. یک حس نوستالژیک برای زمانی وجود دارد که باخت در مسابقات هنوز لذت بخش بود، احساسی که با Call of Duty پیشی گرفته نیست، زیرا بازی های دیگر با SBMM کمتر تهاجمی موفق می شوند این عامل سرگرم کننده را حتی در هنگام شکست حفظ کنند.

SBMM به طور مداوم یک موضوع بحث برانگیز بوده است و برای استودیوهای Call of Duty دیر شده است که در مورد آن گفتگو کنند. در حالی که شبهاتی در مورد ارتباط بالقوه با کسب درآمد و عدم تمایل به پرداختن به آن به دلیل ترس از پیامدهای مالی وجود دارد، این سوال همچنان باقی است: این رویکرد تا چه زمانی می تواند ادامه یابد؟ در چه مرحله ای ناامیدی بازیکن منجر به خروج قابل توجهی از پایگاه بازیکنان Call of Duty می شود؟ فرنچایز Call of Duty، اگرچه انعطاف پذیر است، اما در برابر تغییرات احساسات بازیکنان مصون نیست. در حالی که جستجوی جریان های درآمدی جدید قابل درک است، اجرای فعلی SBMM نگرانی هایی را در مورد تأثیر آن بر جامعه ایجاد می کند. برای برخی، از جمله من، سیستم موجود تمایلی به سرمایه گذاری بیشتر را القا نمی کند. اگر چیزی باشد، اثر معکوس دارد.

تصدیق و پرداختن به نگرانی های جامعه در مورد SBMM فقط در مورد پیامدهای مالی بالقوه برای استودیو نیست. این در مورد پرورش یک محیط بازی سالم و لذت بخش برای پایه بازیکن است. SBMM ممکن است بخشی از استراتژی Call of Duty باشد، اما نباید به قیمت رضایت بازیکنان تمام شود. وضعیت فعلی SBMM دیگر مخفی نیست. این یک مسئله به طور گسترده شناخته شده است که نیاز به گفتگوی باز و در نظر گرفتن تجربه بازیکن دارد.

 

 

نویسنده: وبسایت گیمرز



نظرات کاربران


هنوز نظری وارد نشده است.