با انحراف از هنجار، نمودارهای فروش امسال تغییری در چشم انداز بازی را نشان می دهد. هاگوارتز Legacy با شکستن سنت دیرینه بازیهای Call of Duty که بر چارتها تسلط داشتند، با فروش چشمگیر 22 میلیون نسخه، مقام اول را در سال 2023 به خود اختصاص داده است. علیرغم اینکه این بازی به دلیل ارتباط با جی کی رولینگ و نگرانی در مورد عناصر بالقوه تهاجمی با جنجال روبرو بود، رویاهای طرفدارانی را برآورده کرد که مشتاقانه منتظر یک تجربه با کیفیت بالا و دنیای باز هری پاتر بودند. با گیمرز همراه باشید.
جالب اینجاست که Call of Duty: Modern Warfare III خود را در جایگاه دوم میبیند و تنها سومین بار در سالهای اخیر است که این فرنچایز از رتبه اول سقوط میکند. نمونههای دیگر انتشار Grand Theft Auto V در سال 2013 و Red Dead Redemption 2 در سال 2018 بود که هر دو پس از عرضه به یک پدیده فرهنگی تبدیل شدند.
با این حال، یک عامل جذاب در داده های ناقص فروش نهفته است، به ویژه در مورد The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom نینتندو. در حال حاضر به عنوان پنجمین فروشنده برتر سال 2023 فهرست شده است، عدم وجود شماره های فروشگاه اینترنتی و حذف داده های فروش دیجیتالی پس از ماه سپتامبر، فضایی برای حدس و گمان باقی می گذارد. با توجه به اینکه حدود چهار ماه از اطلاعات فروش هنوز فاش نشده است، هنوز مشخص نیست که آیا Tears of the Kingdom میتواند از هاگوارتز Legacy پیشی بگیرد، با توجه به آمار فروش چشمگیر آن از 19.5 میلیون نسخه.
این پویایی در حال تغییر در صنعت بازی سوالاتی را در مورد اینکه آیا بازیکنان از فرمول Call of Duty خسته شدهاند یا اینکه Modern Warfare III به سادگی فاقد نوآوری یا هیجان موجود در سایر عناوین برتر جدول هستند، ایجاد میکند. در حالی که منتظر اطلاعات کامل فروش هستیم، انتشار اطلاعات درآمد سه ماهه نینتندو در پایان ماه ممکن است رهبر متفاوتی را در این چشم انداز بازی رقابتی معرفی کند.