اخیراً تصمیمات مشکوک متعددی در صنعت بازی وجود داشته است و گیمرها را به این فکر واداشته است که آیا شرکتهای بالاتر واقعاً توسعهدهندگان و بازیکنان را در اولویت قرار میدهند. به عنوان مثال، Electronic Arts سابقه اولویت دادن به دستور کار خود را بر رفاه افرادی که در توسعه بازی و جامعه بازی دارند، دارد. این در رویکرد آنها به بازی های ورزشی و بی توجهی آنها به بازخورد بازیکنان مشهود است. با این حال، در حال حاضر مدیرعامل بیانیه قابل توجهی در مورد هوش مصنوعی بیان کرده است.
اگر آگاه نیستید، «بحث هوش مصنوعی» در حال حاضر یک موضوع اصلی در صنعت بازی است. به طور خاص، «هوش مصنوعی مولد» در میان توسعهدهندگان و ناشران مورد توجه قرار گرفته است، زیرا به آنها اجازه میدهد تا هوش مصنوعی را برای انجام وظایف مختلف مانند تولید هنر، انیمیشن یا داستان آموزش دهند. با این حال، بسیاری در صنعت این موضوع را با نگرانی میبینند، زیرا به طور بالقوه میتواند منجر به از دست دادن شغل بیشتر شود. علاوه بر این، آزمایشها نشان دادهاند که محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی اغلب فاقد جرقههای خلاقانه است و احساس میکند فاقد روح است.
مطمئناً مدیر عامل معتقد است که بیش از نیمی از فرآیندهای توسعه بازی تأثیرات مثبتی از هوش مصنوعی Generative خواهد داشت. با این حال، حقیقت تأثیر آن به دیدگاه و ترجیحات فرد در مورد توسعه بازی بستگی دارد.
از نقطه نظر صرفاً عددی، هوش مصنوعی Generative میتواند زمان مورد نیاز برای ایجاد داراییهای خاص و ایجاد جزئیات متنی برای بازیها را در مقایسه با نیروی انسانی به میزان قابل توجهی کاهش دهد.
با این حال، نگرانی اصلی در کیفیت خروجی نهفته است. مشاهده ویدئوها و تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی که در پلتفرم هایی مانند توییتر به اشتراک گذاشته شده اند، فقدان واقع گرایی و کیفیت را نشان می دهد. اکنون، آن را در کل یک بازی ویدیویی AAA تعمیم دهید، و این سوال مطرح می شود که آیا بازیکنان می خواهند با چنین محتوایی درگیر شوند یا خیر.
این ناامیدی بیشتر به Electronic Arts گسترش مییابد، زیرا به نظر میرسد که آنها بر پرورش جوامع آنلاین و اولویت دادن به بازار خدمات زنده نسبت به ساخت عناوین با کیفیت و تقویت توسعه معنیدار تیم متمرکز هستند. این نمونه نمونه دیگری از آن الگو است.