هفته گذشته، مجموعهای از مصاحبهها توجه گستردهای را برانگیخت زیرا نشان میداد که دوران سرمایهگذاری پربار بازیهای مستقل به پایان رسیده است. امروز، ما بینش بیشتری در مورد این مصاحبه ها به دست می آوریم.
پوشش اولیه ما، که از PC Gamer سرچشمه میگیرد، سخنان کیسی یانو، تهیهکننده Mega Crit Games معروف به Slay the Spire، و کریس بوراسا، یکی از بنیانگذاران Red Hook Studios که برای Darkest Dungeon شناخته میشود، برجسته شد.
به طور مستقیم از کریس بوراسا نقل قول شد، و اظهار داشت که "هوش طلا به پایان رسیده است"، اگرچه او از معرفی هیچ شرکت خاصی خودداری کرد. در مقابل، کیسی یانو به طور خاص از فروشگاه اپیک گیمز به عنوان نهادی یاد کرد که بودجه بازیهای مستقل را کاهش میدهد.
با این حال، شایان ذکر است که در حالی که PC Gamer به اطلاعات داخلی اشاره می کند که نشان می دهد مایکروسافت ممکن است پشتیبانی مالی را نیز لغو کند، جزئیات خاصی ارائه نشده است. گزارش ما بر عدم اشارهای به سونی، نینتندو، استیم یا سایر بازیکنان اصلی تاکید میکند، و همچنین هیچ گونه کاهشی را در حمایت از توسعهدهندگان مستقل کوچکتر توسط این نهادها اعلام نکرده است.
در مصاحبه اخیر با Gamer Social Club، کیسی و کریس اظهارات قبلی خود را برای ارائه توضیحات بیشتر بازبینی کردند.
بوراسا خاطرنشان کرد:
"اشاره من به "عجله طلا" به منظور ارائه یک ارزیابی گسترده تر از چشم انداز تامین مالی مستقل بود. همانطور که اشاره کردم، تضمین معاملات چالش برانگیزتر شده است، میانگین اندازه آنها کاهش یافته است و بسیاری از شرکت ها با اخراج دست و پنجه نرم می کنند."
کریس بیشتر توضیح داد و تاکید کرد که ذکر او از Epic Games از هر اشاره ای به مایکروسافت متمایز است:
"من به طور خاص به موج اولیه معاملات سودمند در زمان ظهور اپیک گیمز اشاره می کردم، نه Game Pass. در حالی که این معاملات با اپیک گیمز در واقع کاهش ارزش داشته اند، توافق نامه های Game Pass به دلیل محدود بودن داده های موجود تا حدودی مبهم تر هستند. محرمانه بودن بیشتر. با این حال، من از دو استودیو مطلع هستم که سال گذشته معاملات مطلوبی را تضمین کردند."
او به زمینه سازی سناریوی بودجه فعلی برای توسعه دهندگان بازی مستقل ادامه داد:
"من در ابتدا مقاله PC Gamer را برای بحث در مورد کمبود کلی فرصت های مالی پیش بینی می کردم. دریافت حمایت مالی دشوارتر شده است، پلتفرم های بزرگ احتیاط بیشتری نشان می دهند و حجم معاملات کاهش یافته است. مهم است که توجه داشته باشید که این صرفا نیست. مخصوص Game Pass. سرمایه گذاری در بازی به طور قابل توجهی در طول سال گذشته کاهش یافته است، که در بسته شدن چندین استودیو کوچک مشهود است. تعداد زیادی از ناشران از توافقات خارج شده اند که منجر به کوچک شدن قابل توجه تیم ها شده است. اینها به سادگی واقعیت های چشم انداز فعلی هستند."
بسیاری از افرادی که امسال در GDC با آنها صحبت کردم، فعالانه به دنبال تأمین مالی از منابع مختلف هستند. بهعنوان یک توسعهدهنده مستقل بازی، بدیهی است که تیمهای کوچکتر در تأمین بودجه با مشکلاتی مواجه میشوند، اگرچه گاهی اوقات پیشرفتهای مثبتی وجود دارد. من همچنین از نمایندگان دو استودیو بزرگتر شنیده ام که چندین پروژه با مشکلات مالی مواجه شده اند. اینکه آیا این مربوط به Game Pass است یا سایر عوامل، نامشخص است.
مصاحبه اخیر کریس و کیسی نشان می دهد که اظهارات اولیه آنها ممکن است سوء تعبیر یا بیش از حد تحلیل شده باشد.
اهمیت این موضوع فراتر از ترجیحات بازی فردی است. بازی های مستقل به چشم انداز صنعت تبدیل شده اند. بدون اکوسیستم سالمی که از عناوین کوچکتر پشتیبانی میکند، شاهد تأسیس شرکتهای بزرگتری مانند Take-Two مانند Private Division نیستیم، و همچنین نخواهیم دید که نهادهایی مانند Humble Games یا Devolver Digital منحصراً از پروژههای مقیاس کوچکتر حمایت کنند.
بنابراین، این موضوعی نیست که به عنوان بخشی از جنگ های کنسولی بی اهمیت جلوه داده شود. کاهش در بازار بازی های مستقل می تواند منجر به خروج بیشتر توسعه دهندگان از این صنعت شود. اگرچه ممکن است این خروجها مانند اخراجهای عمده خبرساز نشود، اما باز هم پیامدهای قابلتوجهی برای چشمانداز بازی دارند.
در نهایت، اگر حمایت از بازی های کوچکتر کاهش یابد، کل صنعت بازی متضرر خواهد شد.