تجربه بازی هشت نفره Bomberman ایده ای خارق العاده به نظر می رسد، که پارتی بازی محبوب را به ارتفاعات جدیدی ارتقا می دهد. با وبسایت بازی های دوبعدی همراه باشید. با این حال، توصیه می شود در صورت برخورد با این بازی احتیاط کنید، زیرا به نظر می رسد کونامی این رویا را به یک کابوس تبدیل کرده است.
اخیراً، براندون شفیلد، توسعهدهنده مستقل، تصاویری از یک نصب جدید آرکید به اشتراک گذاشته است که توسعه نگرانکنندهای را فاش میکند. شفیلد ناراحتی خود را ابراز کرد و اظهار داشت: "ما قبلاً در مورد این کار با تراکنشهای کوچک شوخی میکردیم، اما آنها در واقع این کار را انجام دادهاند. کونامی یک بازی Bomberman ایجاد کرد که در آن باید پول واقعی برای بمبها بپردازید. پس از استفاده از سه بمب، بازی به شدت از شما درخواست میکند. در حالی که خود را سرگردان می بینید، پول بیشتری وارد کنید. در نهایت، این حتی توانایی شما را برای حرکت محدود می کند. ممکن است در این مکاشفه کمی دیر به مهمانی بروم، اما واقعاً من را ناراحت می کند که کسی فکر می کند این ایده خوبی است."
این افشاگری روند نگران کننده ای را روشن می کند که در آن خریدهای درون بازی با تجربه اصلی گیم پلی تداخل می کنند و به طور بالقوه لذتی را که یک بازی آرکید Bomberman چند نفره می تواند به ارمغان بیاورد، کاهش می دهد.
از زمانی که با این توییت مواجه شدم، متوجه شدم که مجذوب مفهوم این بازی شدهام و در تلاشی برای کشف رازهای آن، در یک سوراخ خرگوش شگفتانگیز فرو رفتهام. همانطور که یک نظر روشنگر اشاره می کند، این در واقع یک نسخه بومی سازی شده از یک بازی مدال ژاپنی به نام Bomberman: The Medal است. کونامی در ابتدا Bomberman: The Medal را در سال 2018 معرفی کرد و به آرکیدهای ژاپنی راه یافت.
بازی های مدال، شبیه به پاچینکو، به عنوان وسیله ای برای تکرار هیجان قمار در مناطقی با قوانین سختگیرانه قمار عمل می کند. اساساً، بازیکنان مجموعهای از توکنهای مخصوص بازی را خریداری میکنند (اغلب به صورت دیجیتالی در چیزی شبیه کارت اعتباری نشان داده میشوند) و به تدریج آن توکنها را برای بازی کردن مصرف میکنند تا زمانی که به جکپات برسند یا معمولاً ارز خود را خالی کنند. گاهی اوقات، توکن های باقی مانده را می توان با جوایز مبادله کرد.
Bomberman: The Medal بسیار شبیه به یک بازی بومبرمن سنتی عمل می کند، با این پیچ و تاب که شما مدال ها را برای استقرار بمب صرف می کنید. به عنوان مثال، دو مدال به شما امکان می دهد یک بمب استاندارد را قرار دهید، در حالی که 10 مدال به شما امکان می دهد یک انفجار بزرگ منطقه اثر را آزاد کنید. شکار دشمنان در این انفجارها مدال های بیشتری را برای شما به ارمغان می آورد و گیم پلی شما را گسترش می دهد.
در این مقطع، بسیار مهم است که اذعان کنیم که بازیهای آرکید در طول تاریخ با عناصر بهرهبردار طراحی شدهاند. در شرایط امروزی، این بازیها اغلب بسیار چالش برانگیز هستند، و بازیکنان را وادار میکند تا هر بار که عمرشان تمام میشود، تراکنشهای خرد انجام دهند. با در نظر گرفتن این زمینه، Bomberman: The Medal بیش از حد مشکل ساز به نظر نمی رسد - شما پول سرمایه گذاری می کنید، و هر چه بهتر بازی کنید، مدت بیشتری می توانید از بازی لذت ببرید. در حالی که من بومبرمن سنتی را ترجیح میدهم، گذراندن یک بعدازظهر در یک بازی با تلاش برای به حداکثر رساندن مدالهایم میتواند یک پیگیری ارزشمند باشد.
با این حال، نسخه بومی سازی شده رویکرد متفاوتی دارد. اطلاعات آنلاین در مورد آن تا حدودی کمیاب است، اما مشاهدههایی از این دستگاه در ایالات متحده به سال 2020 بازمیگردد. نکته قابل توجه، نسخه انگلیسی منحصراً در Round1، یک زنجیره تفریحی مستقر در ژاپن با مکانهای متعدد در ایالات متحده ظاهر میشود. نکته مهم این است که این نسخه از مدال بودن منحرف شده است. در عوض، به عنوان یک بازی بلیط عمل می کند.
در اصل، ماشین آرکید بومبرمن بومی سازی شده شبیه به یک سیستم اسکیبال پیشرفته است، اما با مکانیسم های موذیانه تر برای درگیر نگه داشتن بازیکنان. شما پول وارد میکنید، از منابع محدود بمب خود استفاده میکنید و بلیطهای بازخرید جایزه را به عنوان پرداخت دریافت میکنید. برخلاف بازیهای سنتی مبتنی بر توکن، نمیتوانید با برتری در بازی، زمان بازی بیشتری کسب کنید. در عوض، شخصیت Bomberman شما را ترغیب میکند که «کارت را بکشید».
ویدیویی که من به طور تصادفی با آن مواجه شدم و در اعماق فرورفتگی های یوتیوب مدفون شده است، به طور موثر این مفهوم را نشان می دهد. نگرانکنندهترین جنبه این است که چگونه دشمنان قدرتمند، که پرداختهای جکپات قابلتوجهی ارائه میکنند، به بمبهای متعددی برای شکست نیاز دارند. پس از ضربه زدن به یکی، نمایش خیره کننده ای از چراغ ها و تشویق شما را وادار می کند که پافشاری کنید، اما بدون نوار سلامتی قابل مشاهده، از مقدار پول مورد نیاز برای از بین بردن آن بی اطلاع می مانید. تنها راه حل؟ "کارت را بکش."
یکی دیگر از جزئیات جالب از ویدیو این است که بازیکنان کنترل یک شخصیت واقعی Bomberman را ندارند. در عوض، آنها مکان نما را دستکاری می کنند که نشان دهنده قرارگیری بمب است. این در تضاد با Bomberman: The Medal اصلی است، جایی که بازیکنان شخصیتها را کنترل میکردند. تغییر مکان نما به کاراکترهای قابل کنترل در سه سال گذشته با پیام "کشیدن کارت" که توسط یک شخصیت کارتونی به جای یک رابط کاربری صرف ارسال می شود، هماهنگ است.
نسخه انگلیسی بازی آرکید Bomberman باعث مقایسه های متعددی با بازی های بازخرید بلیط با موضوع ماهیگیری شده است که اغلب در بازی های مدرن یافت می شوند. این بازیها اساساً بهعنوان دستگاههای اسلات با شکوه عمل میکنند، و ظاهری از بازی مبتنی بر مهارت را ارائه میکنند تا واقعیت خرج کردن مداوم پول برای شانس کم در یک جکپات ناچیز را پنهان کنند. متأسفانه، به نظر می رسد که این بازی Bomberman از مدلی مشابه، اگر نگوییم یکسان، بهره برداری می کند.