بر اساس گزارشی توسط Game World Observer، دیوید برودریک، مدیر مالی CI Games، هزینههای تولید «Lords of the Fallen» را فاش کرد. در اینجا یک تفکیک وجود دارد:
هزینه توسعه: 42.2 میلیون دلار
هزینه های بازاریابی: 19.3 میلیون دلار
هزینه ساخت: 5.1 میلیون دلار
در مجموع، ساخت «Lords of the Fallen» 66.6 میلیون دلار هزینه داشت. این باعث می شود که این بازی پرهزینه ترین بازی در تاریخ 20 ساله CI Games باشد.
CI Games سرمایه گذاری قابل توجهی در "Lords of the Fallen" انجام داد، حتی یک استودیوی بازی سازی جدید به نام Hexworks را تاسیس کرد تا به دیدگاه خود زندگی کند. این حرکت به دنبال همکاری آنها با Deck13، سازندگان نسخه 2014 بازی، که مشغول پروژه جدیدی به نام "The Surge" بودند، انجام شد.
در سال 2014، بازی Deck13 «The Lords of the Fallen» در عرض هفت ماه پس از اکران، به فروش 900000 دستگاه دست یافت. آخرین قسمت «Lords of the Fallen» از Hexworks از این نقطه عطف فراتر رفت و با در نظر گرفتن فروش فیزیکی و دیجیتالی، تنها در عرض ده روز 1 میلیون نسخه فروخت. قابل ذکر است که 54 درصد از این فروش ها مربوط به پلتفرم های کنسولی بوده است.
شایان ذکر است که «Lords of the Fallen» در پلتفرمهای مختلف بازی نقدهای متفاوت تا مطلوبی دریافت کرد. این بازی دارای امتیاز متاکریتیک 71 در پلی استیشن 5 و امتیاز مثبت 59 درصدی در استیم بر اساس بیش از 13000 بررسی کلی است.
راه اندازی اولیه بازی با چندین باگ و مشکلات خدشه دار شد، روندی که در نسخه های مختلف بازی به دنبال محدودیت های توسعه مرتبط با بیماری همه گیر مشاهده شد. با این حال، CI Games متعهد به رسیدگی و اصلاح این نگرانی ها شده است.
با کمال تعجب، به نظر میرسد که «Lords of the Fallen» از اینکه یک بازی AA است که توسط یک ناشر کمتر مشهور منتشر شده است، سود برده است، جایی که طرفداران ممکن است نسبت به نقصهای آن بیشتر ببخشند. گیمرها بدون در نظر گرفتن کیفیت آن، مشتاقانه بازی را در انتظار تجربه دیگری مانند Soulslike یا Masocore پذیرفتند. این اشتیاق از دادههای SteamDB مشهود است که اوج 43000 بازیکن همزمان را ثبت کرده است.
این تحولات نشاندهنده چشمانداز مثبتی برای CI Games است که برنامههای خود را برای دو بازی دیگر در پنج سال آینده نشان داده است. در صنعتی که زمانی بازیهای ویدیویی سطح متوسط برای رقابت با هند و عناوین پرهزینه AAA تلاش میکردند، CI Games نشان میدهد که واقعاً جایی برای بازیهای AA در بازار وجود دارد، مشروط بر اینکه ناشر تعادل مناسب را پیدا کند.