طبق اطلاعات اخیر Tweaktown، تیم استوارت، مدیر مالی ایکسباکس، بار دیگر بینشهایی درباره Xbox به اشتراک گذاشته است.با وبسایت بازی همراه باشید. با این حال، این بار، او در مورد امکان معرفی یک مدل جدید بحث می کند که به کاربران اجازه می دهد زمان خود را برای تماشای تبلیغات با زمان بازی در سیستم عامل های استریم مبادله کنند.
تیم استوارت جزئیاتی در مورد اینکه آیا این ویژگی منحصر به کنسولهای ایکسباکس خواهد بود یا اینکه میتوان آن را برای رایانههای شخصی یا پلتفرمهای موبایل نیز گسترش داد، ارائه نکرد. با این حال، او درباره نرخ بالقوه مبادله تبلیغات تا زمان پخش بحث کرد و مفهومی جذاب را روشن کرد. به قول خودش:
همچنین شاید در نهایت در گسترش جغرافیایی به ما کمک کند. دیدگاهی که من دوست دارم در مورد آن صحبت کنم، پخش جریانی بازی xCloud است که به مشترکان Game Pass Ultimate اجازه می دهد صدها بازی را به هر نقطه پایانی با تجربه مرورگر پخش کنند.
برای مناطقی مانند آفریقا، هند، آسیای جنوب شرقی، که کنسولها ممکن است پلتفرم اصلی بازی نباشند، میتوانیم پیشنهادی مانند «آیا میخواهید یک تبلیغ 30 ثانیهای تماشا کنید و دو ساعت پخش جریانی بازی دریافت کنید؟» را پیشنهاد کنیم؟
به عنوان مثال، در آفریقا، جایی که 50 درصد از جمعیت آن 23 سال یا کمتر هستند، با پایه درآمد یکبار مصرف رو به رشد و دسترسی گسترده به تلفن های همراه و دستگاه های تلفن همراه، این مدل به ما اجازه می دهد تا میلیون ها گیمری را مورد خطاب قرار دهیم که در غیر این صورت نمی توانستیم به آنها دسترسی پیدا کنیم. . ما میتوانیم مدلهای کسبوکار خود را به مناطقی معرفی کنیم که ممکن است کنسول محور نبوده باشند.»
همانطور که تیم تاکید کرد، این رویکرد ممکن است در ایالات متحده یا اروپا قابل اجرا نباشد. با درک نابرابری های اقتصادی جهانی، حتی اگر افراد در این مناطق معتقد باشند که با چالش های مالی روبرو هستند، با واقعیت های اقتصادی که گیمرها در آفریقا یا آسیا با آن مواجه هستند، قابل مقایسه نیست.
در این بازارها، محدودیت های مالی ممکن است افراد را از خرید کنسول بازدارد، و حتی کسانی که می توانند ممکن است به دلیل هزینه های مداوم تردید کنند. بازیهای رایگان اغلب بر این مناطق تسلط دارند و به پایگاه بازیکنان کمک میکنند. با این حال، یک مدل کسب و کار جدید که به گیمرها امکان می دهد به بازی های خرده فروشی دسترسی پیدا کنند که در غیر این صورت نمی توانستند بازی کنند، می تواند پیشنهاد جذابی باشد. با این وجود، ممکن است چالشهایی در مورد بازی آنلاین در مناطقی که دسترسی به اینترنت گران یا غیرقابل اعتماد است، ایجاد شود.
این ابتکار موفقیت تضمین شده ای برای مایکروسافت نیست، اما یک چشم انداز جذاب را ارائه می دهد، نه فقط برای این شرکت، بلکه برای گیمرهایی که در غیر این صورت ممکن است بازی های خاصی را از دست بدهند. ممکن است شاهد آینده ای باشیم که در آن گیمرها در این مناطق به بازی هایی مانند Genshin Impact بسنده کنند.