مدیر عامل Moon Studios موضع خود را در مورد خرید: بازی "دیگر هرگز" اعلام کرد

1403/2/19

مدیر عامل Moon Studios موضع خود را در مورد خرید: بازی "دیگر هرگز" اعلام کرد


اخبار بازی امروز موجی از شوک را در سراسر صنعت وارد کرده است، به ویژه در مورد تصمیم مایکروسافت برای تعطیلی Arkane Austin و Tango Gameworks به دنبال آنچه که آنها به عنوان "تجدید ساختار" در Bethesda، که آن استودیوها توسط آنها خریداری شده اند، نامیده می شوند. با توجه به اظهارات اخیر ایکس باکس در مورد پتانسیل تحول آفرین این خریدها، زمان بندی بسیار قابل توجه است. با این حال، این حرکت در بحبوحه ای رخ داد که به عنوان دوره ای از گسترش قابل توجه برای آنها تبلیغ می شد.

عواقب اقدامات مایکروسافت فراتر از رده‌های خود مایکروسافت بوده و باعث خشم چهره‌هایی مانند یکی از روسای Arkane و حتی تام مالر، مدیرعامل Moon Studios شده است که نارضایتی خود را در توییتر اعلام کردند. مالر در بیانیه خود به چیزی مهم در شرکت خودش اشاره کرد.

کاملاً، این احساسات را به طور کاملاً مؤثری در بر می گیرد. به نظر می رسد مالر از الگوهای تاریخی صنعت، از روزهای پرتلاطم الکترونیک آرتز در دهه 90 تا اقدامات اخیر بازیگران بزرگی مانند مایکروسافت، سونی و گروه امبراسر، آگاه است. مقاومت او نشان دهنده سرخوردگی فزاینده از شیوه های رایج خرید، اخراج و فشار به سمت مدل های خدمات زنده است.

پاسخ او به احتمال خرید و اجبار به ساخت بازی‌های سرویس زنده گویای همه چیز است: یک "نه متشکرم!" این احساسی است که توسط دیگران منعکس شده است، از جمله سوئن وینکه از استودیو Larian، که آشکارا از طمع این صنعت و تمایل آن به کنار گذاشتن توسعه دهندگان در زمانی که انتظارات برآورده نمی شود انتقاد کرد.

صنعت بازی در واقع از آغاز هزاره شاهد رشد قابل توجهی بوده است، که باعث شد برخی از شرکت های بزرگ به این باور برسند که حاشیه سود فقط به طور نامحدود به افزایش ادامه خواهد داد. با این حال، آنها شاید ارتباط مهم بین سود و کیفیت تجارب بازی را نادیده گرفته باشند. انتشار عجله‌ای و ارائه‌های سبک محتوا اغلب منجر به بیگانگی گیمرها می‌شود تا درگیر کردن آنها.

دیدن استودیوهای خاصی مانند Moon Studios و Larian که در استقلال و تعهد خود به ارائه تجربیات بازی معنادار ایستاده اند، دلگرم کننده است. امیدواریم که انعطاف پذیری آنها به عنوان یادآوری باشد که سودآوری هرگز نباید به قیمت یکپارچگی هنری و رضایت مصرف کننده تمام شود.

 

نویسنده: وبسایت گیمرز



نظرات کاربران


هنوز نظری وارد نشده است.