نیل دراکمن، رئیس Naughty Dog، رسما از ساخت قسمت جدیدی از سری The Last of Us خبر داد. در طی یک مستند اخیر در مورد ساخت The Last of Us Part 2، Druckmann وجود The Last of Us Part 3 را تایید کرد. در حالی که تمرکز فوری استودیو بر روی آن نخواهد بود، دراکمن ابراز عقیده کرد که "یک فصل دیگر" وجود دارد. در داستان باقی مانده است اگرچه او روایت خاصی را برای دنباله آن بیان نکرده است، اما به داشتن چارچوب مفهومی برای بازی اشاره کرده است. این قسمت آینده متمایز از نسخه های قبلی خود خواهد بود و در عین حال به عنوان یک رشته ارتباطی بین هر سه بازی این سری عمل می کند. با وبسایت بازی های کم حجم گیمرز همراه باشید.
در حالی که انتظار برای The Last of Us Part 3 احتمالا طولانی خواهد بود، با توجه به هزینه های قابل توجه و زمان بندی توسعه طولانی در صنعت بازی، تایید وجود آن با مفهومی جذاب برای طرفداران اطمینان بخش است. پیشنهاد یک پروژه مستقل بالقوه با مضامین مشابه امکان یک جهش زمانی قابل توجه دیگر را باز می کند و عنصر غیرقابل پیش بینی را به دنباله اضافه می کند.
نکته قابل توجه، نیل دراکمن همچنین به چشم انداز یک اسپین آف با محوریت برادر جوئل، تامی، با یک خط داستانی از پیش موجود اشاره می کند. اگرچه دراکمن در ابتدا برای اولویت دادن به بهبود فرهنگ و تعادل بین کار و زندگی استودیو کنار گذاشته شد، اما دراکمن به ظاهر شدن مجدد اسپین آف در آینده خوش بین است، چه در قالب یک بازی ویدیویی، سریال تلویزیونی یا یک رسانه دیگر.
دراکمن قبلاً گفته بود که Naughty Dog عمیقاً در پروژه بعدی خود در سال گذشته درگیر بود، اگرچه جزئیات کمیاب است. در حالی که مشخص شده است که این پروژه The Last of Us Part 3 نیست، گمانه زنی ها وجود دارد که می تواند یک مالکیت معنوی (IP) کاملاً جدید باشد. از آنجایی که استودیو همچنان جزئیات خاص خود را محدود می کند، طرفداران فقط می توانند آنچه را که Naughty Dog برای سرمایه گذاری بعدی خود در نظر دارد را پیش بینی کنند.
ناتان دریک با خوشرویی به زندگی آرامتری در Uncharted بازنشسته شد و The Last of Us Part 2 Remastered با موفقیت منتشر شد. با این حال، با اعلام اخیر لغو بازی The Last of Us Factions 2، پرده پنهان کاری پروژه فعلی Naughty Dog را احاطه کرده است. در حالی که جزئیات مشخصی مبهم باقی میمانند، میتوان انتظار داشت که نشان تجاری Naughty Dog را تحت تأثیر عاطفی قرار دهد و احتمالاً واکنش احساسی بازیکنان را برانگیزد، همانطور که برای تلاشهای اخیر استودیو تبدیل به هنجار شده است.