حرکت در تغییر صنعت با بازی هایی مانند Senua’s Saga: Hellblade II و Alan Wake II

1402/10/29

حرکت در تغییر صنعت با بازی هایی مانند Senua’s Saga: Hellblade II و Alan Wake II


«Senua’s Saga: Hellblade II یک بازی خواهد بود که با دقت از قلب ساخته شده است – از نظر طولی شبیه به Hellblade اولیه، دارای روایتی متمرکز و منحصراً در قالب دیجیتال با قیمت ۴۹.۹۹ دلار آمریکا.

ممکن است برخی از گیمرها از این موضوع بی خبر باشند، زیرا فقط با کار تحسین برانگیز Ninja Theory در اولین Hellblade: Senua’s Sacrifice آشنا شده اند. قابل ذکر است که Hellblade: Senua’s Sacrifice با عبور از پلتفرم هایی از جمله پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، ویندوز و حتی نینتندو سوییچ، صرفاً به صورت دیجیتالی توزیع شد و هرگز دیسک یا کارتریج فیزیکی دریافت نکرد. بازی اصلی با قیمت خرده فروشی 29.99 دلار عرضه شد، اگرچه اکنون اغلب با نرخ های تخفیف دار یا به عنوان بخشی از Game Pass در دسترس است.

در این مثال، Ninja Theory مسیری شبیه به Remedy Entertainment را دنبال می‌کند و نسخه دیجیتالی Alan Wake II را انتخاب می‌کند. به طور معمول، چنین انتخابی با ماهیت بازی هایی که به عنوان سرویس های زنده طراحی شده اند، هماهنگ است. عناوینی مانند Fortnite Battle Royale و PUBG که به بازی‌های چندنفره آنلاین و به‌روزرسانی‌های مداوم متکی هستند، طبیعتاً جای خود را در قلمرو دیجیتال پیدا می‌کنند. یک مثال گویا را می‌توان در تصمیم بلیزارد برای انتشار Overwatch اولیه روی نینتندو سوییچ یافت، جایی که جعبه خرده‌فروشی، در کمال تعجب گیمرها، حاوی هیچ کارتریج فیزیکی نبود، بلکه فقط یک کد داشت.

شایان ذکر است که در حالی که رویکرد فقط دیجیتالی رایج‌تر شده است، ژانرهای خاص و تجربیات بازی هنوز در قلمرو فیزیکی رشد می‌کنند و صنعت همچنان به حرکت در چشم‌انداز در حال تکامل ترجیحات توزیع ادامه می‌دهد.

این صنعت میل به خوبی تثبیت شده در میان طرفداران برای نسخه های فیزیکی بازی هایشان را درک می کند، که ناشی از اشتیاق برای داشتن نسخه ای دائمی و ملموس از عناوینی است که روی آن ها سرمایه گذاری کرده اند. علاوه بر این، بحث ها در مورد حفظ بازی های ویدیویی اغلب در جامعه بازی بازتاب می یابد. . با این حال، این صنعت با ملاحظات عملی نیز دست و پنجه نرم می‌کند، که منجر به افزایش تعداد بازی‌ها، حتی آن‌هایی که جزء آنلاین نیستند، منحصراً در قالب دیجیتال در دسترس هستند.

با بازگشت به پرونده Alan Wake II، Remedy در ابتدا به عدم تمایل گیمرها به دانلود مجدد بازی پس از خرید دیسک اشاره کرد. متعاقباً، آنها یک دلیل اصلی احتمالی را فاش کردند: انتخاب یک نسخه فیزیکی، زمان و منابع ارزشمند را از اصلاح و تکمیل بازی منحرف می کرد. این تصمیم بر چالش مداوم صنعت برای ایجاد تعادل بین ترجیحات گیمرها با موارد کاربردی توسعه و توزیع بازی تاکید می کند.

"ما آزادی ارائه شده توسط توزیع فقط دیجیتالی را پذیرفتیم تا یک بازی با طول ایده‌آل بسازیم که به طور یکپارچه با تجربه مورد نظر ما هماهنگ باشد. این انعطاف‌پذیری ما را قادر می‌سازد تا بازی را با قیمتی پایین‌تر ارائه دهیم که منعکس کننده ماهیت مختصر داستان ما است. این رویکرد به ما قدرت داد تا روی جنبه‌هایی تمرکز کنیم که واقعاً برای ما مهم هستند - و طرفدارانمان را در سفری فراگیر و فراموش‌نشدنی به دنیای متمایز Senua هدایت کنیم.

 

نویسنده: وبسایت گیمرز



نظرات کاربران


هنوز نظری وارد نشده است.