در آخرین پست وبلاگ پلی استیشن در مورد اولین بازی Ghost of Tsushima بر روی رایانه شخصی، جولیان هوجیبرگتس از Nixxes یک ویژگی پیشگامانه را برجسته کرد: پشتیبانی از بازی متقابل. این به بازیکنان Legends در رایانههای شخصی ویندوز اجازه میدهد تا با استفاده از چت صوتی درون بازی برای برقراری ارتباط مؤثر، با گیمرهای دیگر کنسولهای پلیاستیشن 4 و پلیاستیشن 5 بهطور یکپارچه تیم شوند. دسترسی به حالت Legends مستلزم ورود به حساب PlayStation Network است.
در حالی که عناوین رایانههای شخصی قبلی منتشر شده توسط سونی تحت برچسب PlayStation Studios عمدتاً بر روی تجربههای تکنفره بدون بازی متقابل تمرکز داشتند، Ghost of Tsushima نشاندهنده انحراف قابل توجهی از این روند است. علاوه بر این، پشتیبانی از تروفی از طریق یک پوشش جدید پلی استیشن یکپارچه شده است، ویژگی که انتظار می رود در آینده به دیگر نسخه های استودیو پلی استیشن بر روی رایانه شخصی نیز گسترش یابد. این تروفیها با پلتفرمهایی مانند Steam و Epic Game Store سازگار هستند و پوشش به احتمال سازگاری با GOG پس از انتشار در آنجا اشاره میکند.
با این حال، ویژگی برجسته، گنجاندن قابلیت بازی متقابل در پلتفرم های رایانه شخصی، پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 است. در حالی که بازیکنان باید به حساب های PSN خود وارد شوند، تعهد سونی به این ابتکارات رایانه شخصی غیرقابل انکار است.
علاوه بر این، Nixxes به طور جدی Ghost of Tsushima را برای رایانه شخصی بهینه سازی کرده است و DLSS 3، FSR 3، DLAA، FSR 3 Native AA و حتی XeSS را در خود جای داده است. این بدان معنی است که طرفداران یا تازه واردانی که به دنبال عملکرد بهبود یافته هستند، چیزهای زیادی برای قدردانی خواهند داشت، زیرا آنها می توانند از ارتقاء دهنده انتخابی خود برای ارتقاء تجربه بازی خود استفاده کنند.
گمانه زنی ها در مورد تلاش های آینده سونی در گسترش ابتکارات رایانه های شخصی خود زیاد است. در حالی که شایعات در مورد دستگاه دستی با قابلیت اجرای بازی های پلی استیشن 4 به گوش می رسد، سؤالاتی در مورد ادغام بالقوه پوشش پلی استیشن و ورود به حساب PSN در Steam Deck مطرح می شود. این تصور ممکن است دور از ذهن به نظر برسد اگر سرمایهگذاریهای انتشارات رایانههای شخصی سونی را صرفاً یک انحراف از تجارت اصلی کنسولهای آنها بدانیم. با این حال، اگر این تلاشها نشاندهنده یک تغییر استراتژیک در مسیر شرکت در صنعت بازیهای ویدیویی باشد، چنین ادغامی در واقع میتواند در قلمرو امکان باشد.