مایکروسافت اخیراً یک حرکت غافلگیرکننده را اعلام کرده است و چهار عنوان پیش از خرید اکتیویژن بلیزارد را به پلتفرمهای رقیب از جمله پلیاستیشن 5 و نینتندو سوییچ آورده است. قابل ذکر است، Sea of Thieves بر روی پلی استیشن 5 در دسترس خواهد بود و به کاربران سونی یک تجربه انحصاری کنسول جذاب را ارائه می دهد. با وبسایت بازی های آنلاین گیمرز همراه باشید.
طبق اطلاعات Exputer، طبق اطلاعات موجود در وب سایت رسمی بازی، بازیکنان Sea of Thieves برای دسترسی به بازی در پلی استیشن 5 باید با یک حساب مایکروسافت وارد شوند. این ترتیب به معنای همکاری مایکروسافت و سونی است که هر دو طرف با شرایط خاصی برای انتشار بازی در پلتفرم پلیاستیشن موافقت میکنند. شرایط اضافی ممکن است در آینده ظاهر شود و جنبه های بیشتر این توافق را روشن کند.
این پیشرفت نشان میدهد که مایکروسافت با موفقیت بین پلیاستیشن 5 و سایر پلتفرمهایی که Sea of Thieves در آنها موجود است، بازی متقاطع و متقاطع را پیادهسازی کرده است. مایکروسافت به جای ابداع یک سیستم جداگانه برای سازگاری با سونی، مذاکره کرد تا سیستم حساب کاربری خود را مستقیماً روی کنسول پلی استیشن ادغام کند.
در حالی که طرفداران ممکن است سوء ظن اولیه را داشته باشند، مهم است که قبل از رد این ایده، پیامدهای آن را در نظر بگیرید. قابلیت های متقابل ذخیره و پیشرفت متقابل ذاتاً شامل جمع آوری و همگام سازی داده ها می شود. بدون دخالت مایکروسافت، بازیکنان پلیاستیشن 5 محدود به ذخیره دادههای مرتبط با کنسولهای خود خواهند بود. در حالی که آنها به طور بالقوه می توانند این داده ها را به یک واحد دیگر PS5 منتقل کنند، در صورت انتقال مجدد Sea of Thieves، توانایی انتقال پیشرفت بازی خود را به نسل های بعدی کنسول از دست خواهند داد.
این حرکت مایکروسافت تجربه یکپارچه ای را برای بازیکنان در پلتفرم های مختلف تضمین می کند و از پیشرفت و تداوم بازی آنها محافظت می کند.
این توسعه همچنین باعث گمانهزنی در مورد اینکه آیا سه بازی دیگر مایکروسافت سیستم مشابهی را روی پلیاستیشن 5 و نینتندو سوییچ خواهند داشت یا خیر، ایجاد میکند که احتمالاً به کنسولهای آینده نینتندو نیز گسترش خواهد یافت. بدون شک، مایکروسافت از تشویق بازیکنان برای ایجاد حساب های کاربری مایکروسافت سود می برد، اگر قبلاً این کار را نکرده باشند. اگر به گیمرها حق انتخاب داده میشد، این سوال پیش میآید: آیا ترجیح میدهند از ناراحتی جلوگیری کنند یا داشتن ویژگیهای متقاطع و ذخیره متقابل برای این بازیها را در اولویت قرار دهند؟ به نظر می رسد تسهیل این ویژگی ها یکی از انگیزه های تصمیم مایکروسافت برای پورت این بازی ها در وهله اول بوده است.