Tekken 8 که فهرستی چشمگیر از شخصیتهای قدیمی دوستداشتنی را در یک تکرار جدید و جذاب قرار میدهد، از زمان انتشارش در اوایل سال جاری، به سرعت به اوج صعود کرده است. علیرغم ادای احترام به عناوین قبلی Tekken، یک غیبت آشکار توجه طرفداران را به خود جلب کرده است و تهیه کننده اجرایی Katsuhiro Harada اخیراً در مصاحبه ای با MP1st به طور مستقیم به این موضوع پرداخته است.
حذف حالت نبرد تیم، یک ویژگی قدیمی مورد علاقه طرفداران، بحث هایی را در بین بازیکنان به راه انداخته است. این حالت که در سال 1995 در آرکید تحسین شده و PlayStation Classic Tekken 2 به اوج خود رسید، جایگاه ویژه ای در قلب بسیاری از علاقه مندان دارد. با این حال، هارادا نشان می دهد که محبوبیت درک شده آن در آن زمان ممکن است به طور دقیق جذابیت آن را در روزگار کنونی منعکس نکند.
هارادا توضیح داد: "ما از دوران آفلاین بازیهای مبارزهای، سرمایهگذاری قابل توجهی در انجام نظرسنجیهای کاربران انجام دادهایم. با تغییر به پلتفرمهای آنلاین، مجموعههای دادههای مختلف را بهشدت تجزیه و تحلیل کردهایم." "در حالی که من اذعان می کنم که بسیاری از بازیکنان خاطرات خوبی از بازی در حالت نبرد تیمی با دوستان و خانواده دارند، تجزیه و تحلیل آماری ما نشان می دهد که آنطور که تصور جامعه نشان می دهد، این بازی به طور گسترده ای انجام نشده است."
در حالت نبرد تیمی، بازیکنان قبل از شرکت در یک سری مسابقات، یک صف از شخصیتها را انتخاب میکنند. هدف از بین بردن تمام شخصیت های تیم مقابل بود تا پیروز ظاهر شوند.
هارادا خاطرنشان کرد: "حالت نبرد تیمی در Tekken 2 بالاترین میزان تعامل را داشت، اما با تکامل این سری، محبوبیت آن کاهش یافت. در حالی که معرفی مجدد این حالت ممکن است در ابتدا بازی نوستالژیک را به خود جلب کند، با توجه به ترجیحات گسترده تر بازیکنان، بسیاری ممکن است محتوای دیگر را در اولویت قرار دهند."
متأسفانه، Tekken 8 به دلیل گنجاندن ریزتراکنشهای آرایشی با انتقاداتی مواجه شد که برخی از لباسها تا 30 دلار قیمت داشتند.
Tekken 8 در 26 ژانویه 2024 برای اولین بار روی پلتفرمهای PC، PlayStation 5 و Xbox Series X/S عرضه شد. به روز رسانی های گسترده ای در راه است، از جمله افزودن شخصیت های DLC و محتوای متقاطع.