همانطور که توسط Video Games Chronicle گزارش شده است، این آخرین گام در تلاش Embracer برای تجدید ساختار کسب و کارشان پس از شکست یک معامله تجاری بزرگ است.
Video Games Chronicle اخیراً گزارشی از تلاشهای مداوم Embracer برای بازسازی ساختار کسبوکار، پس از یک معامله مهم که محقق نشد، گزارش کرده است. آینده Free Radical Design، یک شرکت تابعه تحت گروه Embracer's Plaion، در حالی که شرکت در حال بررسی حرکت بعدی خود است، در تعادل است.
بر اساس مقررات بریتانیا، Embracer موظف است در یک دوره مشاوره 30 روزه با کارمندان رادیکال آزاد شرکت کند و همه راه ها را برای جلوگیری از اخراج، از جمله جابجایی احتمالی کارکنان در ساختار شرکت بزرگتر بررسی کند.
در میان این زمانهای نامشخص، نشانههایی وجود دارد که برخی از استعدادهای رادیکال آزاد شروع به جستجوی فرصتهای جدید کردهاند، همانطور که بهروزرسانیهای پروفایل لینکدین نشان میدهد. کمتر از 15 نفر، شامل نقش هایی از طراح اصلی بازی و هنرمند ارشد تا طراح بازی و مدیر فناوری اطلاعات، در دسترس بودن خود را به بازار کار نشان داده اند.
طراحی رادیکال آزاد در ابتدا در سال 1999 توسط گروهی از کارکنان نادر سابق - دیوید دواک، استیو الیس، کارل هیلتون، گریم نورگیت، لی ری و جیمز کانلیف تاسیس شد. آنها با تکیه بر تجربیات خود از عناوین نمادین FPS کمیاب مانند GoldenEye 007 و Perfect Dark، به دنبال خلق میراث خود شدند که در سری TimeSplitters که به خوبی مورد استقبال قرار گرفت، به اوج خود رسید.
تعهدات اخیر گروه Embracer برای سازماندهی مجدد کسب و کار خود، طراحی رادیکال آزاد تازه احیا شده را مورد توجه قرار داده است. رادیکال آزاد کنونی با تجسم اصلی خود - که در سال 2014 به دلیل ورشکستگی Crytek پایان یافت - یک ققنوس برخاسته از خاکستر است که توسط برخی از اعضای بنیانگذار مانند دیوید دواک و استیو الیس رهبری می شود اشتباه گرفته شود.
احیای رادیکال آزاد تحت Embracer با هدف احیای فرنچایز TimeSplitters، مجموعهای که طی سالها طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده بود، هیجان را برانگیخت. میراث رادیکال آزاد پیچیده است، استودیو اصلی پس از TimeSplitters، به ویژه با انتشار Haze که به اوج موفقیت های قبلی خود نرسید و به سقوط آن همراه با سایر پروژه های منتشر نشده کمک کرد، دست و پنجه نرم کرد.
سر و صدا برای اضافه شدن جدید به سری TimeSplitters در طول سالها ادامه داشته است و چیزی برای ارضای اشتهای طرفداران آن وجود نداشته است. با وجود آرزوها برای ایجاد TimeSplitters 4 و شایعه بازسازی HD TimeSplitters 2 تحت Crytek، این پروژه ها هرگز به نتیجه نرسیدند. با این حال، تعهد به این فرنچایز زمانی مشهود بود که توسعه دهندگان دو سطح اول TimeSplitters 2 را به عنوان یک تخم مرغ عید پاک در استودیو Dambuster Homefront: The Revolution گنجانیدند.
TimeSplitters Rewind، یک پروژه مد تحت رهبری طرفداران، از سوی سازندگان اصلی مورد تشویق قرار گرفت و تا سال 2021 موج ایجاد کرد، که نشان دهنده علاقه مداوم به این سری است. علاوه بر این، THQ Nordic AB، قبل از ادغام در گروه Embracer، با اعلام برنامه هایی برای احیای نام تجاری TimeSplitters پس از به دست آوردن حقوق در سال 2018، که منجر به اصلاح رادیکال آزاد شد، امید را برانگیخت.
در حال حاضر، سرنوشت پروژه TimeSplitters تحت مدیریت Embracer نامشخص است، و طرفداران و ناظران صنعت را در تعلیق در مورد اینکه آیا IP محبوب ادامه خواهد داد یا یک بار دیگر فروخته خواهد شد، نامشخص است. وضعیت رادیکال آزاد منعکس کننده ماهیت بی ثبات صنعت بازی است. علیرغم عدم قطعیت، امید جمعی در جامعه بازی برای رفاه تیم رادیکال آزاد وجود دارد و کسانی که با اخراجهای احتمالی روبرو هستند به زودی فرصتهای جدیدی در این صنعت پیدا خواهند کرد.