هنگام پرداختن به یک بازسازی، ایجاد تعادل مناسب بین مدرن کردن بازی و وفادار ماندن به نسخه اصلی می تواند یک تلاش چالش برانگیز باشد. برخی از توسعه دهندگان، مانند Square Enix، شناخته شده اند که از آزادی های خلاقانه جسورانه استفاده می کنند، که ممکن است همیشه در بین طرفداران طنین انداز نباشد. با این حال، اکثر بازسازیها معمولاً با هدف بازبینی وفادارانه عناوین کلاسیک هستند.
در مورد Fool's Theory و بازسازی آنها از The Witcher، به نظر می رسد که آنها همچنین در تلاش برای ترکیبی از استانداردهای مدرن و وفاداری به بازی اصلی هستند. در حالی که اسکوئر انیکس گهگاه از هنجارهای ثابت فاصله گرفته است، اکثر توسعه دهندگان به قصد حفظ جوهره ای که طرفداران آن را عزیز می دانند، به بازسازی ها می پردازند.
با این وجود، نظریه احمق در پرداختن به جنبه هایی که ممکن است در دو دهه گذشته نشانه هایی از پیری را نشان داده باشد، تردیدی ندارد. Jakub Rokosz، مدیر عامل Fool's Theory، در مصاحبه اخیر با مجله Edge (با مجوز از GamesRadar) توضیح داد که تیم توسعه متعهد به حذف عناصری از The Witcher است که "بد، قدیمی یا غیرضروری پیچیده" تلقی می شوند.
اگرچه Rokosz به جزئیات خاصی در مورد تغییرات نمی پردازد، اما باعث گمانه زنی در مورد مناطق بالقوه برای بهبود می شود. یکی از نامزدهای احتمالی برای اصلاح، سیستم مبارزه در The Witcher است که در مقایسه با پیشرفتهای انجام شده در این سری در دو دهه گذشته، بهطور قابل توجهی کمتر اصلاح شده است. با توجه به اینکه حتی سیستم رزمی The Witcher 3 نیز فضایی برای پیشرفت دارد، میتوان تصور کرد که نسخه بازسازی شده تحت یک بازنگری همهجانبه قرار میگیرد و نه تنها به بخشهای مبارزهای بلکه سایر بخشهای بالقوه خستهکننده یا ضعیف طراحیشده برای همسویی با استانداردهای بازیهای معاصر نیز میپردازد.
همچنین موضوع زن ستیزی آشکار در سریال The Witcher وجود دارد. در حالی که پذیرفته شده است که The Witcher به خاطر مضامین بالغ خود شهرت دارد، برخی از جنبهها، مانند جمعآوری کارتهای معاملاتی که گرالت زنانی را که با آنها همخوابه است، جمعآوری میکند، همیشه سوال برانگیز بوده و طبق استانداردهای امروزی، حتی قابل اعتراضتر است. این ویژگی که توسط Karol Kowalczyk طراحی شده است، حتی توسط یکی از سازندگان آن با مخالفت مواجه می شود.
در حال حاضر، ما باید به تئوری احمق برای رسیدگی مناسب به این نگرانیها تکیه کنیم، و هدف آن بهبودهای لازم برای همسو کردن بازی با ارزشهای معاصر است. در مورد تاریخ انتشار، به نظر میرسد که صبر لازم باشد، زیرا گزارشهای مربوط به اواخر سال 2022 نشان میدهد که The Witcher Remake از ابزارهایی استفاده میکند که در حال حاضر برای The Witcher 4 در حال توسعه هستند و تنها پس از تکمیل دومی راهاندازی خواهند شد.