در سال 2021، یوبی سافت از نسخه بازسازی شده رونمایی کرد، اما از آن زمان، آنها به طور قابل توجهی در مورد پیشرفت آن سکوت کردند. وقتی شرکتهای بازی در مورد پروژههای خود سکوت میکنند، به گمانهزنی بیسابقه در میان گیمرها دامن میزند. جالب اینجاست که سکوت آنها در این مورد ممکن است گویا باشد.
طبق گزارش پلی استیشن لایف استایل، یوبی سافت تورنتو اخیراً بهروزرسانیهایی را در نمایه و هدر فیسبوک خود انجام داده است. این همزمان بود با اعلام یوبی سافت مبنی بر تکرار رویداد Ubisoft Forward خود در طول فصل E3 این هفته در ماه ژوئن، با وجود اینکه E3 برای همیشه به پایان رسید.
اکنون عکس نمایه لوگوی Ubisoft را با تم سبز نشان میدهد، در حالی که هدر بهطور برجسته چراغهای عینک نمادین Multi-Vision Sam Fisher را به نمایش میگذارد، که در میان طرفداران با محبت به عنوان tri-scope شناخته میشود.
آخرین آپدیت رسمی یوبی سافت در مورد این پروژه که به سال 2022 برمی گردد، نشان می دهد که بازی هنوز چندین سال تا اتمام آن فاصله دارد. این جدول زمانی گسترده به بازسازی بازی از ابتدا نسبت داده می شود، از جمله نوسازی خط داستانی آن برای مخاطبان معاصر.
Tom Clancy's Splinter Cell به عنوان یک انحصاری ایکس باکس در سال 2002 عرضه شد و از سری Metal Gear Solid الهام گرفته است، اگرچه رویکرد یوبی سافت به طور کلی روایتی ساده تر و همسو با داستان های جاسوسی زمان خود را ترجیح می دهد.
در حالی که یوبیسافت اغلب با استفاده از منابع تام کلنسی از آزادیهای خلاقانه استفاده میکند، تأثیر او در بازیهایی که نام او را دارند همچنان قابل توجه است. برخی از خوانندگان ممکن است دورانی را به یاد نیاورند که تام کلنسی با اقتباس از چندین رمان او در فیلم های پرفروش هالیوود از موفقیت گسترده ای برخوردار بود.
این فیلمها شامل عناوینی مانند «شکار اکتبر سرخ»، «بازیهای میهن پرستان»، «خطر واضح و کنونی» و «مجموع همه ترسها» هستند. اخیراً، آمازون یک سریال تلویزیونی به نام «جک رایان» را به نمایش گذاشت که شخصیت نمادین کلنسی سیا را به نمایش گذاشت. منتقدان اغلب اشاره کردهاند که رمانهای کلنسی ارزشهای جنگ سرد دوران ریگان را در بر میگیرد، بهویژه بیاعتمادی آمریکا به اتحاد جماهیر شوروی و تأثیر آن بر سیاستهای ملی را برجسته میکند.
جالب اینجاست که انتشار بازی همزمان با حوادث پس از حملات 11 سپتامبر 2001 بود. اگرچه بعید است که توسعه یوبی سافت به دلیل زمانبندی، مستقیماً تحت تأثیر این رویدادها قرار گرفته باشد، تکرارهای بعدی بازی از ارزشهای فوقالذکر دوران ریگان فاصله گرفت. یوبی سافت روایت را به سمت یک سفر شخصی تر برای سم فیشر تغییر داد.
این بهروزرسانی بالقوه روایت ممکن است تأکید یوبیسافت بر اصلاح خط داستانی بازی را توضیح دهد. راهاندازی مجدد برای Splinter Cell میتواند تأثیری دگرگونکننده داشته باشد، مشابه آنچه در فرنچایز Tomb Raider اتفاق افتاد. روایت جدید نه تنها Tomb Raider را برای بازیکنان معاصر جذابتر میکرد، بلکه امکان پیشرفت در داستان کلی و ارائه آن را نیز فراهم کرد.
با این حال، حتی اگر راهاندازی مجدد Splinter Cell در طول Ubisoft Forward به نمایش گذاشته شود، بعید است که بازی آماده انتشار باشد. با این وجود، این امیدواری وجود دارد که یوبی سافت نگاهی اجمالی به پیشرفت توسعه بازی ارائه دهد.