تغییر قیمت گذاری موتور بازی سازی یونیتی به زودی اعلام می شود

1402/7/1

تغییر قیمت گذاری موتور بازی سازی یونیتی به زودی اعلام می شود


در اخبار اخیر، یونیتی، یک موتور بازی بسیار تحسین شده، دستخوش تغییرات اساسی در سیاست قیمت گذاری شده است. این موتور مدت‌هاست که مورد علاقه تازه واردان صنعت بازی‌های ویدیویی بوده و ساخت بازی‌های مستقل متعدد را تسهیل می‌کند. با گیمرز همراه باشید. با این حال، هیاهوی اخیر پیرامون معرفی سیاست Unity Runtime Fee منجر به اعتراضات آنلاین و درخواست از توسعه دهندگان برای جستجوی موتورهای جایگزین یا حتی حذف بازی های خود از یونیتی شد.

اکنون که مدتی می گذرد، یونیتی نگرانی ها را با به روز رسانی جدید و اصلاحاتی در خط مشی خود با نزدیک شدن به سال 2024 برطرف می کند. اگرچه ممکن است حذف کامل این خط مشی در افق نباشد، هدف تغییرات جدید ارائه وضوح و سهولت بالقوه است. نارضایتی

سیاست هزینه زمان اجرا یونیتی قرار است از سال آینده همراه با به روز رسانی موتور جدید اعمال شود. بازی‌های منتشر شده یا توسعه‌یافته با نسخه‌های فعلی Unity از این هزینه معاف خواهند ماند. با این حال، اگر قصد دارید به به‌روزرسانی جدید یونیتی مهاجرت کنید، مهم است که از تنظیمات آتی آگاه باشید.

در اینجا خلاصه ای از تغییرات کلیدی آمده است:

     Unity Personal Plan: Unity به ارائه طرح شخصی خود به صورت رایگان ادامه خواهد داد و هیچ هزینه ای برای زمان اجرا بر روی بازی هایی که با استفاده از این طرح توسعه داده شده اند اعمال نخواهد شد. علاوه بر این، سقف درآمد بازی های معاف از 100000 دلار به 200000 دلار افزایش خواهد یافت.

     نسخه بعدی LTS Unity (2024): هزینه اجرا برای بازی هایی که بیش از 1 میلیون دلار درآمد سالانه دارند، با نسخه بعدی پشتیبانی طولانی مدت (LTS) Unity که در سال 2024 عرضه می شود، اعمال می شود. این هزینه را می توان بر اساس محاسبه کرد. در سهم درآمد 2.5٪ یا تعداد بازیکنان جدیدی که ماهانه با بازی شما درگیر می شوند. هر دوی این معیارها خود گزارش خواهند شد و مبلغ صورتحساب همیشه کمتر از این دو خواهد بود.

معرفی این هزینه جدید برای حمایت بیشتر از Unity و تسهیل توسعه مداوم موتور در نظر گرفته شده است. همانطور که به جلو می رویم، باید دید که سازندگان بازی چگونه به این تنظیمات واکنش نشان خواهند داد. نکته مهم این است که پروژه‌های فعلی Unity و بازی‌های منتشر شده قبلی تحت تأثیر این هزینه جدید قرار نخواهند گرفت و به تیم‌هایی که زمان زیادی را صرف آماده‌سازی پروژه‌های خود برای انتشار کرده‌اند، کمک می‌کند.

در نتیجه، سیاست قیمت‌گذاری اصلاح‌شده یونیتی به دنبال ایجاد تعادلی بین حفظ رشد موتور و رسیدگی به نگرانی‌های جامعه توسعه‌دهندگان است. همانطور که منتظر پیشرفت‌های بیشتر هستیم، برای کاربران یونیتی ضروری است که مطلع بمانند و خود را با چشم‌انداز در حال تکامل توسعه بازی با یونیتی تطبیق دهند.

 

نویسنده: وبسایت گیمرز



نظرات کاربران


هنوز نظری وارد نشده است.