یکی از جذابترین جنبههای تاریخ بازی زمانی است که یک فرنچایز در فروش و تحسین منتقدان به اوج رکوردی میرسد، فقط نشان میدهد که تقریباً به وجود نیامده است. صنعت بازی غیر قابل پیش بینی است. نمی توان پیش بینی کرد که در 5-10 سال آینده چه اتفاقی خواهد افتاد. توسعه دهندگان و ناشران باید روی زمان حال تمرکز کنند و بهترین تصمیم را بگیرند. متأسفانه، هر تصمیمی عالی نیست، اما گاهی اوقات آنها آن را از پارک بیرون می آورند. سری Yakuza نمونه بارز یک فرنچایز است که تقریباً نتوانست از خط شروع عبور کند.
توشیهیرو ناگوشی، مدیر ارشد خلاقیت سابق سگا، خالق فرنچایز یاکوزا، که بعداً به مانند اژدها تغییر نام داد، درباره این مجموعه با Weekly Oppai بحث کرد. بر اساس ترجمه Automation، ناگوشی فاش کرد که سگا در ابتدا پیشنهاد او را برای سریال سبک گانگستری رد کرد.
در آن زمان، سگا با فروش بازی دست و پنجه نرم می کرد و به دنبال عناوینی بود که به جای هدف قرار دادن گروه خاصی از گیمرها، برای مخاطبان وسیعی جذاب باشد. ناگوشی در این مصاحبه توضیح داد: "این کاملاً رد شد. این مفهوم کاملاً با هدف جذب توده ها مغایرت داشت. بچه ها نمی توانستند آن را بازی کنند و برای زنان یا مخاطبان خارج از کشور جوابگو نبود. با توجه به این عوامل، وجود دارد. هیچ راهی برای تایید آن بدون مقاومت وجود نداشت."
ناگوشی اشاره کرد که این دوره نه تنها برای او بلکه برای سایر رهبران تیم نیز ناامید کننده بود. بسیاری از بازی های پیشنهادی عالی دیگر به دلیل اینکه نیاز به تبدیل شدن به «هیت جهانی» داشتند، «آسیب» شدند.
از قضا، ناگوشی در نهایت به تایید زمین خود رسید. به سرعت تا به امروز، و Like A Dragon: Infinite Wealth نه تنها در هفته اول بیش از یک میلیون نسخه فروخت، بلکه یکی از بازیهای با بالاترین امتیاز در سال 2024 است. برخی حتی آن را به عنوان رقیب بازی سال میدانند، که میتواند اولین بار برای فرنچایز
مسلماً، این مجموعه مدتی طول کشید تا «تصویر شود»، اما این یک داستان مشترک برای بسیاری از فرنچایزها در طول تاریخ بازی است. نکته این است که اکنون در اوج خود قرار دارد و دیدگاه ناگوشی را از سالها پیش تأیید میکند. فقط می توان تعجب کرد که اگر سگا اصلاً آن را نمی پذیرفت چه اتفاقی می افتاد.