پل استیشن قرارداد 10 ساله ای را با مایکروسافت برای Call of Duty امضا کرد

1402/4/26

پل استیشن قرارداد 10 ساله ای را با مایکروسافت برای Call of Duty امضا کرد


بلاخره پس از اینکه مایکروسافت خرید اکتیویژن بلیزارد کینگ، مالک Call of Duty را نهایی کرد، سرانجام، پلی استیشن با مایکروسافت قراردادی برای حفظ Call of Duty بر روی پلتفرم خود توافق کرد.

فیل اسپنسر، رئیس ایکس باکس، در توییتر این خبر را اعلام کرد:

ما خوشحالیم که اعلام کنیم که مایکروسافت و @PlayStation توافق نامه ای الزام آور برای حفظ Call of Duty در پلی استیشن پس از خرید Activision Blizzard امضا کرده اند.

ما مشتاقانه منتظر آینده ای هستیم که در آن بازیکنان در سطح جهان انتخاب بیشتری برای بازی های مورد علاقه خود داشته باشند.
براد اسمیت، رئیس مایکروسافت سپس در توییتی از فیل نقل قول کرد و بیانیه خود را در مورد این خبر به اشتراک گذاشت:
از روز اول این خرید، ما متعهد به رسیدگی به نگرانی های تنظیم کننده ها، توسعه دهندگان پلتفرم و بازی و مصرف کنندگان بوده ایم.
حتی پس از عبور از خط پایان برای تأیید این معامله، ما بر روی اطمینان از اینکه Call of Duty در پلتفرم‌های بیشتر و برای مشتریان بیشتری نسبت به قبل در دسترس باقی بماند، تمرکز خواهیم کرد.»
این نقطه اوج فرآیندی است که اکنون بیش از یک سال طول کشیده است، زمانی که مایکروسافت و اکتیویژن برای اولین بار برنامه های خود را برای ادغام اعلام کردند.

سونی یکی از بزرگترین مخالفان این ادغام خواهد بود. سونی به جای انجام هر گونه اقدام مستقیم قانونی یا ایجاد یک جنگ روابط عمومی در مورد آن، تصمیم گرفت به سراغ قانونگذاران برود.

همانطور که در حال حاضر به خوبی مستند شده است، سونی با CMA، اتحادیه اروپا و FTC صحبت خواهد کرد و استدلال های خود را در مورد اینکه چرا نباید اجازه انجام این معامله را داد، و عمدتاً نظریه آسیب کنسول را به اشتراک می گذارد.

در همان زمان، سونی گهگاه به طور علنی به برخی تحولات یا افشاگری‌ها در جریان نظارت‌کنندگانی که در مورد معامله تحقیق می‌کنند، پاسخ می‌دهد. لازم به ذکر است که برخلاف مایکروسافت، سونی هیچ هزینه ای برای تبلیغات پرداخت نکرده است تا مردم را متقاعد کند که در کنار آن ها قرار بگیرند.

اکنون به لطف همین تحقیقات می دانیم که جیم رایان، رئیس سرگرمی های تعاملی سونی در ابتدا با این معامله مخالف نبود. او در نامه ای ابراز عقیده کرده بود که رقیب آنها در بازار دیگری نمایش می سازد و آنها پول این کار را دارند.

با این حال، در مدت زمانی که شرکت صرف مخالفت با ادغام کرد، سونی با استدلال جدیدی مبنی بر اینکه مایکروسافت بازی‌های Call of Duty را در پلی‌استیشن حذف یا کاهش می‌دهد و این به کسب‌وکار پلی‌استیشن آسیب می‌رساند، روی آورد. عجیب است که این شرکت برخلاف بسیاری از بازی‌های چندنفره دیگر تحت پرچم Activision Blizzard، به آن فرنچایز خاص گیر داد.

اتحادیه اروپا و CMA هر دو نظریه آسیب بازی کنسول را رد کردند. در نتیجه، در حالی که به نظر می رسید FTC مایل به پذیرفتن این ایده است، این ایده توسط قاضی منطقه، ژاکلین اسکات کورلی، در تلاش FTC برای ارائه دستوری برای مسدود کردن کل معامله رد شد.

در یک نقطه، جیم رایان، رئیس SIE فاش شد که گفته است نمی‌خواهد معامله ای انجام دهد، او فقط می‌خواست مانع از ادغام شود. اکنون که حکم و درخواست تجدیدنظر FTC رد شده است و CMA دوباره با مایکروسافت در مورد راه حل صحبت می کند، سونی چاره ای جز امضای قرارداد ندارد.

 

 
 

 



وضعیت جایگزین می‌توانست اتفاق بیفتد، جایی که مایکروسافت به انتشار Call of Duty در پلی‌استیشن بدون هیچ قراردادی ادامه داد. با این حال، سونی هیچ تضمینی دریافت نمی‌کند که بازی‌های Call of Duty را تا ده سال آینده ادامه دهد، چیزی که نینتندو، انویدیا و سایر شرکت‌ها از مایکروسافت دریافت کردند.

Valve، در واقع، مایل است به مایکروسافت اجازه دهد تا بازی‌های Call of Duty را به دلخواه خود بر روی پلتفرم خود منتشر کند. اما جایی که Valve به مایکروسافت اعتماد دارد، سونی به مایکروسافت اعتماد ندارد. جیم باید تضمین می‌کرد که پلی‌استیشن یکی از بزرگترین گاوهای نقدی خود را در دهه آینده از دست نخواهد داد.

در حال حاضر، همانطور که تام وارن از The Verge تایید کرده است، این قرارداد فقط برای Call of Duty است و فقط برای ده سال خواهد بود. وارن بیان می کند که مایکروسافت در ابتدا بازی های اکتیویژن بلیزارد بیشتری را برای شیرین کردن این قرارداد ارائه کرده است. البته بعد از اینکه سونی سعی کرد مانع این ادغام شود و شکست خورد، پیشنهاد کوچکتری دریافت کردند.

و با این معامله، سونی در شرایطی برابر با نینتندو، انویدیا، یوبیتوس و بوستروئید قرار می‌گیرد.

 

نویسنده: وبسایت گیمرز



نظرات کاربران


هنوز نظری وارد نشده است.