بازی مار یا Snake: از گذشته تا زمان حال

1402/5/2

بازی مار یا Snake: از گذشته تا زمان حال


بازی مار یک بازی کلاسیک و جاودانه است که چندین دهه است که بازیکنان را سرگرم کرده است. سادگی و گیم پلی اعتیاد آور آن، آن را به یک سرگرمی دوست داشتنی در پلتفرم های مختلف تبدیل کرده است، که در طول سال ها برای انطباق با تکنولوژی های در حال تغییر و روند بازی تکامل یافته است. در این کاوش گسترده در تاریخچه بازی Snake، ما به ریشه‌ها، تکرارهای اولیه، اقتباس‌های محبوب و ارتباط مداوم آن در دوران مدرن خواهیم پرداخت. در ادامه با وبسایت گیمرز همراه باشید.

منشاء و تکرارهای اولیه

منشا بازی Snake را می توان به اواسط دهه 1970 ردیابی کرد، زمانی که بازی های ویدیویی اولیه برای سیستم های کامپیوتری آزمایشی توسعه یافتند. در حالی که هیچ سابقه قطعی از اولین بازی Snake وجود ندارد، اعتقاد بر این است که از بازی کلاسیک آرکید "Blockade" الهام گرفته شده است که توسط صنایع Gremlin در سال 1976 منتشر شد.

Blockade یک بازی دو نفره بود که در آن هر بازیکن یک خط روی صفحه را کنترل می کرد و هدف این بود که در هنگام تلاش برای به دام انداختن حریف، خط را برای جلوگیری از برخورد با خطوط دیگر مانور دهد. این یک مفهوم ساده و در عین حال جذاب بود که اساس توسعه بازی Snake را ایجاد کرد.

اولین نسخه شناخته شده بازی Snake در دهه 1970 برای بازی آرکید Blockade ساخته شد. این یک بازی اولیه دو نفره بود که در آن هر بازیکن یک خط را کنترل می کرد و سعی می کرد حریف خود را به دام بیندازد. این مفهوم پایه و اساس توسعه آینده بازی Snake تک نفره را که امروزه می شناسیم، گذاشت.

 

 
 

 


بازی مار در گوشی نوکیا


بازی Snake، همانطور که امروزه می شناسیم، با عرضه گوشی های موبایل نوکیا در اواخر دهه 1990 محبوبیت پیدا کرد. نوکیا نسخه‌ای از Snake را در مدل 1997 خود، نوکیا 6110 گنجاند. این یک موفقیت فوری بود و میلیون‌ها کاربر تلفن همراه را در سراسر جهان مجذوب خود کرد. این بازی دارای یک طرح 2 بعدی ساده با یک مار بود که با مصرف "غذا" روی صفحه نمایش، به طور مداوم طولانی تر می شد. هدف خوردن غذا و جلوگیری از برخورد با دیواره یا بدن خود مار بود.

در دسترس بودن گسترده Snake در تلفن های همراه نوکیا نقش مهمی در تثبیت جایگاه بازی در فرهنگ عامه داشت. مردم خود را مجذوب گیم‌پلی ساده و در عین حال اعتیادآور می‌دانستند، و به سرعت به راهی فراگیر برای گذراندن زمان در طول رفت‌وآمدها، انتظار در صف‌ها یا هر لحظه بیکار دیگری تبدیل شد.

مار روی پلتفرم های مختلف

همانطور که بازی Snake محبوبیت پیدا کرد، در پلتفرم های مختلف فراتر از تلفن های همراه نوکیا ظاهر شد. با ظهور رایانه های شخصی و کنسول های بازی، توسعه دهندگان بازی را با محیط ها و دستگاه های مختلف سازگار کردند.

در طول دهه 1990 و اوایل دهه 2000، انواع مختلفی از Snake در رایانه‌های شخصی، کنسول‌های بازی و دستگاه‌های دستی ظاهر شد. بازی با پیشرفت های گرافیکی روبرو شد و نسخه های مختلف ویژگی های جدیدی مانند قدرت، موانع و حالت های چند نفره را معرفی کردند. برخی از نسخه‌ها به بازیکنان اجازه می‌دادند ظاهر مارها و محیط‌های خود را شخصی‌سازی کنند و عنصر شخصی‌سازی را به تجربه اضافه کنند.

دوران بازی آنلاین و موبایل

با دسترسی بیشتر به اینترنت برای توده‌ها، پلتفرم‌های بازی آنلاین ظهور کردند و Snake راه خود را به حوزه بازی‌های آنلاین پیدا کرد. وب‌سایت‌هایی که به میزبانی طیف وسیعی از بازی‌های مبتنی بر مرورگر اختصاص داده شده‌اند، Snake را به عنوان یکی از پیشنهادات خود نشان می‌دهند که به بازیکنان این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به سخت‌افزار اختصاصی از بازی نوستالژیک لذت ببرند.

صنعت بازی های موبایل با ظهور گوشی های هوشمند رشد قابل توجهی را تجربه کرد و Snake طبیعتاً خانه جدیدی در این دستگاه ها پیدا کرد. فروشگاه‌های اپلیکیشن موبایل مملو از بازی‌های الهام‌گرفته از مار بودند، برخی از آنها رویکردی سنتی را ارائه می‌کردند، در حالی که برخی دیگر پیچش‌های نوآورانه‌ای را در گیم‌پلی کلاسیک ارائه کردند.

مار مدرن - اختراع مجدد یک کلاسیک

با ادامه پیشرفت تکنولوژی، Snake نیز دستخوش تغییراتی شد تا برای مخاطبان مدرن مرتبط و جذاب بماند. توسعه‌دهندگان نسخه‌های واقعیت افزوده (AR) بازی را آزمایش کردند و به بازیکنان اجازه می‌داد تا از طریق دستگاه‌های تلفن همراه خود با مارهای مجازی در دنیای واقعی تعامل داشته باشند.

علاوه بر این، مفهوم Snake در بازی‌های مختلف دیگر به عنوان مینی‌بازی یا سطوح جایزه گنجانده شده است و به جایگاه نمادین آن در تاریخ بازی ادای احترام می‌کند. مکانیک بازی بر طراحی چندین عنوان معاصر تأثیر گذاشته است و تأثیر ماندگار این کلاسیک ساده و در عین حال ماندگار را به نمایش می گذارد.

میراث مار

میراث بازی Snake فراتر از وجود آن به عنوان یک بازی آرکید نوستالژیک است. تأثیر آن را می‌توان در طراحی بازی‌های امروزی، به‌ویژه در بازی‌های موبایلی مشاهده کرد، جایی که مکانیک‌های ساده و اعتیادآور بسیار ارزشمند هستند.

علاوه بر این، اهمیت فرهنگی بازی Snake همچنان پابرجاست، زیرا نمادی از روزهای اولیه بازی‌های موبایل و یادآوری سادگی است که بازیکنان را در زمانی که منظره بازی بسیار متفاوت از امروز بود، مجذوب خود می‌کرد.

در خاتمه، سفر بازی Snake از آغاز فروتنانه خود در دهه 1970 تا وضعیت فعلی آن به عنوان یک بازی کلاسیک آرکید نمادین، گواهی بر بی زمانی و جذابیت آن است. تکامل آن از روزهای اولیه بازی تا دوران بازی های موبایلی، سازگاری آن را با تکنولوژی های در حال تغییر و روند بازی نشان می دهد. تا زمانی که بازیکنانی هستند که به دنبال یک چالش سرگرم کننده و اعتیاد آور هستند، بازی Snake احتمالاً به مسیر لغزشی خود در آینده ادامه می دهد.

در ادامه می توانید این بازی خاطره انگیز را با کلیک بر روی این لینک در وبسایت گیمرز انجام دهید.

 

 

نویسنده: وبسایت گیمرز



نظرات کاربران


هنوز نظری وارد نشده است.